Vraag

• scriptician
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05 14:52
Mijn vraag
Het volume uit de Salora soundbar verspringt van zeer zacht naar redelijk luid, wanneer aangesloten via S/PDIF of 3,5mm jack. Vooral bij Youtube filmpjes, maar in mindere mate ook bij het luisteren naar muziek via iTunes.

Relevante software en hardware die ik gebruik
  • Windows 10
  • Opera 64.0.3417.92
  • Microsoft Edge
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • In Opera en in Edge browser geprobeerd, geen verschil.
  • Aangesloten via S/PDIF of 3,5mm jack, geen verschil.
  • Windows audio settings bij langs gelopen, probleemoplosser uitgevoerd, heeft niks opgelost.
  • Aansluiting kabels gecontroleerd
  • Via Bluetooth op PC geprobeerd, die doet het wel prima.
  • Op de TV geprobeerd via S/PDIF en 3,5mm jack, doet het prima.
  • Gezocht naar vergelijkbare posts op dit forum, deze gevonden waar volgens mij een versterkertje(?) wordt aangeraden: wileazy in "Geluid zacht"
Voordat ik zoiets koop, wat ik misschien niet nodig heb, en om het beter te begrijpen, zou ik graag met deze post willen leren begrijpen wat hier aan de hand is? Is de audiochip op het moederbord niet krachtig genoeg, dus heb ik een versterker(tje) nodig? Of is het iets anders?

En wat verklaart dan dat het geluid niet continu zacht is maar onregelmatig vrij luid en dan weer heel zacht?

Bedankt voor het lezen en de feedback! En sorry voor de misschien 'domme' vraag, maar ik heb geen verstand van audio/hi-fi 8)7

[Voor 11% gewijzigd door scriptician op 15-11-2019 12:27]

Ryzen 2700x | 5700XT Red Devil | G.Skill 16GB 3200Mhz

Alle reacties

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-06 14:22
Tijdens het afspelen van 1 youtube filmpje of zit het volume verschil alleen tussen 2 verschillende filmpjes?

• scriptician
Tijdens het afspelen van Youtube-filmpjes.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:30
Kan het zijn dat de kabeltjes net niet goed contact hebben, waardoor de weerstand varrieert? Dit zorgt er bij oortjes in ieder geval wel voor dat geluid harder/zachter wordt. Kan me voorstellen dat dit ook bij een bar zou kunnen gebeuren.

• scriptician
Ik merkte met het testen van de 3,5mm jack idd dat deze wat storingsgevoelig kan zijn, wanneer je deze draait of er in/uit -haalt. Maar hij zit wel aan beide kanten helemaal erin.

De digital audio kabel (SP/DIF) zit aan beide kanten ook stevig vast (klemt van zichzelf).

Dus daar lijkt het niet in te zitten. De kabels doen het beide ook goed op de TV (ipv de computer).

Het filmpje waar ik het goed mee kan testen is deze: YouTube: DIT WAPEN IS KAPOT IN FORTNITE, KLOPT NIKS VAN!! 🤬 - Fortnite Battle... vanaf 2:00 begint het zacht, en op 2:05 springt het volume ineens omhoog en 2:06 weer zacht. Op 2:18 weer luid en 2:19 weer een tijdje zacht.

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-06 14:22
Op 2.18 komt het gewoon omdat hij harder praat dan ervoor en komt het altijd op precies dezelfde tijd voor bij dat filmpje?
Misschien kun je zelf een kort filmpje maken van wanneer het precies voorkomt, want het is lastig zeggen of het nou in de bron (filmpje/muziek) zit of dat inderdaad de soundbar niet lekker werkt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee