Heatsink M.2 SSD / Asrock Extreme 4 Z370

Pagina: 1
Acties:

• predator0235
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-12-2025
Dag allen,

Ik had even een korte vraag ivm M.2 SSD heatsinks?

Ikzelf heb een Asrock Extreme 4 Z370 moederbord en dit heeft standaard geen heatsink geleverd voor de M.2 SSD die ik er in ga stoppen. Ik heb nu een Corsair 960 Gb MP510 besteld om mijn Samsung Evo 830 (2.5 inch SATA) te vervangen. Ik lees voor- en tegenstanders voor een heatsink op deze SSD. Hij zit niet standaard bij mijn mobo, dus doe ik er goed aan om 1tje aan te schaffen? Of is dit niet nodig bij casual gaming gebruik?

Daarnaast, indien nodig, welke schaf ik aan? Biedt Asrock dit zelf aan of is dit 3rd party? Ik zie namelijk dat bij de Z390 versie van het mobo wel al standaard een heatsink zit...

Alvast bedankt voor de info,
Ken

• bayatsog
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Zolang de airflow in je case goed is, zal je geen heatsink nodig hebben.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

predator0235 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:21:
Dag allen,

Ik had even een korte vraag ivm M.2 SSD heatsinks?

Ikzelf heb een Asrock Extreme 4 Z370 moederbord en dit heeft standaard geen heatsink geleverd voor de M.2 SSD die ik er in ga stoppen. Ik heb nu een Corsair 960 Gb MP510 besteld om mijn Samsung Evo 830 (2.5 inch SATA) te vervangen. Ik lees voor- en tegenstanders voor een heatsink op deze SSD. Hij zit niet standaard bij mijn mobo, dus doe ik er goed aan om 1tje aan te schaffen? Of is dit niet nodig bij casual gaming gebruik?

Daarnaast, indien nodig, welke schaf ik aan? Biedt Asrock dit zelf aan of is dit 3rd party? Ik zie namelijk dat bij de Z390 versie van het mobo wel al standaard een heatsink zit...

Alvast bedankt voor de info,
Ken
pricewatch: EK Water Blocks EK-M.2 NVMe Heatsink - Zwart

Waarom Z370 en geen Z390, welke CPU kies je ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• predator0235
Ik heb mijn nieuwe pc sinds december 2017... Het is enkel de SSD die ik vervang. Daarom dat ik ook geen nieuw mobo ga steken.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

predator0235 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:29:
[...]

Ik heb mijn nieuwe pc sinds december 2017... Het is enkel de SSD die ik vervang. Daarom dat ik ook geen nieuw mobo ga steken.
Ah, oké.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• predator0235
bayatsog schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:34:
Zolang de airflow in je case goed is, zal je geen heatsink nodig hebben.
2 intake vents vooraan, 2 achteraan:
Noctua NFA14 PWM 2x vooraan, 1x achteraan.
Bovenaan (achteraan boven main motherboard blok) nog een Noctua NFS12A.

Hoe kan ik de airflow testen?
Pagina: 1