Ramsticks en CPU-Koeler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dion (Mi-Tuti)
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04-10-2024
Hoi,

Een kleine heads-up: Ik ben zowel nieuw bij het bouwen van computers en op dit forum dus als er iets is dat je wil weten over mn 1e build, vraag het alsjeblieft.

Dan nu mijn vraag, Ik ben bezig om mijn 1e Dekstop Build samen te stellen en ik hoor vaak dat je moet letten op je cpu koeler en je ramsticks, dat deze elkaar niet in de weg zitten.

Nu heb ik voor mijn build de volgende componenten uitgekozen wat betreft moederbord, cpu en cpu koeler:
-Asus Prime X470-Pro
-AMD Ryzen 5 3600
-Scythe Mugen 5 PCGH Edition
Ik ben niet van plan om over te klokken.

Nu vroeg ik mij af: Is de koeler niet sterk en hoe kan ik dat zien, en eigenlijk de hoofdvraag: Zit de koeler de ramsticks in de wegen en is er enige manier om dat makkelijk te achterhalen?

Alvast bedankt voor het checken,
Dion

Beste antwoord (via Dion (Mi-Tuti) op 15-11-2019 14:52)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:41
Ligt eraan hoe je de koeler monteert. De Mugen 5 PCGH heeft een of-center bouwwijze dwz dat het midden van de koeler niet in het midden van het socket zit. Hierdoor zijn er geen issues met geheugen mits je de koeler juist monteert.
Afbeeldingslocatie: https://www.techtesters.eu/pic/SCYTHEMUGEN5PCGH/621.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Uszka op 15-11-2019 11:01 ]

Alle reacties

• Uszka
Hoe bedoel je, is de koeler niet sterk? De Mugen 5 PCGH is een zeer capabele koeler die erg stil zijn werk doet.
Geheugen is geen issue. Als je de koeler juist monteert valt deze niet over de modus.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:06
De Scythe Mugen 5 PCGH Edition is een goede koeler. moet de 3600 met gemak op een redelijke temperatuur kunnen houden.

Wat betreft geheugen. Grotere koelers zoals deze vallen gedeeltelijk over de geheugensloten heen. Overlappen elkaar. Daar sommige geheugenmodules behoorlijk grote heatspreaders hebben kan dat spaak lopen. Bij deze koeler is er een extra uitsparing gecreëerd voor hoge geheugenmodules

van de site van de fabrikant. Er is 55 mm ruimte
http://www.scythe-eu.com/...gen-5-PCGH/Dimensions.jpg

Acties:
  • Beste antwoord

• Uszka
Ligt eraan hoe je de koeler monteert. De Mugen 5 PCGH heeft een of-center bouwwijze dwz dat het midden van de koeler niet in het midden van het socket zit. Hierdoor zijn er geen issues met geheugen mits je de koeler juist monteert.
Afbeeldingslocatie: https://www.techtesters.eu/pic/SCYTHEMUGEN5PCGH/621.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Uszka op 15-11-2019 11:01 ]

• Dion (Mi-Tuti)
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04-10-2024
Bedankt voor de Info!

En Uszka over de sterkte, ik had het verkeerd geschreven :), ik bedoelde of hij niet te sterk is maar beide bedankt!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Dion (Mi-Tuti) Je hebt sowieso het 1e DIMM bankje vanaf CPU leeg. je begint bij 2 en dan DIMM 4.
(A2-B2) mocht je geen 4 modules gebruiken. dat is sowieso af te raden als je DC wilt gebruiken op hoger MT/s, want de kans van ondersteunen is dan klein.+(2666MT/s) 16GB(2x8), 32GB (2x16) modules

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1