Toon posts:

netwerkkaart (zonder wi fi)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben op zoek naar een netwerkkaart voor mijn intelcore i7 processor 2700k CPU 16gb RAM

ik denk dat ik een gigabyte moederbord heb maar dat weet ik niet zeker, mijn systeen is win10 64bits

alvast bedankt

De reden dat ik hiernaar op zoek ben is dat omdat de netwerk aansluiting in mijn moederbord niet meer optimaal werkt. Er zit speling in waardoor de netwerkkabel paar cm naar achteren schuift waardoor de verbinding wegvalt/ Ik merk dat dit ook gebeurt tijdens het verplaatsen van de tafel.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2019 14:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:14

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zonder wifi: Als je 7 euro niet te duur vindt: categorie: Netwerkadapters

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-10 23:16

Pazo

Mroaw?

Hoewel de TS erg mager is, rijst mij toch de vraag; waarom? Is de netwerkkaart op je moederbord kapot? Of wil je er 1 extra? En waarom?

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 10:50

Acid_Burn

uhuh

Zit er geen netwerkaansluiting op het moederbord?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:34

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Acid_Burn schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:50:
Zit er geen netwerkaansluiting op het moederbord?
Meer NIC's == sneller internet. Dat weet toch iedereen?!?

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 20:15
Yariva schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:44:
[...]

Meer NIC's == sneller internet. Dat weet toch iedereen?!?
Dat sowieso!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 20:15

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Lekker niveautje dames/heren! :+

@Verwijderd Welkom op GoT *O*

Kun je aangeven welk probleem je nu ervaart en/of wat je wilt bereiken met het plaatsen van een (extra) netwerkkaart? Graag even je topicstart aanvullen of een aanvullende post maken zodat wij je wat gerichter kunnen helpen.

Alvast bedankt.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pazo schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:49:
Hoewel de TS erg mager is, rijst mij toch de vraag; waarom? Is de netwerkkaart op je moederbord kapot? Of wil je er 1 extra? En waarom?
hallo

Ja dat weet ik niet zo goed, maar ik denk van wel.
De verbinding valt steeds weg voor bijna 1 min en dat gebeurt zo ee paar keer per dag. Ik heb een andere netwerkkabel aangeslotenen het probleem blijft nog steeds hangen.

De netwerkkabel en de moederbord aansluiting gecontroleerd en het lijkt wel of deze los zit, ik bedoel er zit teveel speling in. Lampjes op de netwerk van moederbord branden wel maar doordat er speling in zit valt deze vaak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:54:
Lekker niveautje dames/heren! :+

@Verwijderd Welkom op GoT *O*

Kun je aangeven welk probleem je nu ervaart en/of wat je wilt bereiken met het plaatsen van een (extra) netwerkkaart? Graag even je topicstart aanvullen of een aanvullende post maken zodat wij je wat gerichter kunnen helpen.

Alvast bedankt.
Hallo oOo

Ja ik wist dat niet. Vroeg me alleen af welke bijbehorend netwerkkaart bij mijn systeem past

De verbinding valt steeds weg. Zie mijn vorige antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja hoe weet ik welke bij mijn systeem past? Of doet dat er niet toe?
ik zou ook graag willen weten welke netwerkkaart op lange termijn goed blijft werken, want goedkoop is niet altijd goedkoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

@Verwijderd Graag je posts wijzigen als je een aanvulling hebt in plaats van meerder posts onder elkaar te plaatsen.

Zomaar wat vragen uit de losse pols:
• Weet je zeker dat je kabel goed klikt in de netwerkpoort van je moederbord?
• Zit het lipje nog op de stekker?
• Kun je aangeven welk type Gigabyte moederbord je hebt?
• Weet je zeker dat het probleem zit aan de kant van je PC en niet aan de kant van je modem/router/switch?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:03:
[mbr]@Verwijderd Graag je posts wijzigen als je een aanvulling hebt in plaats van meerder posts onder elkaar te plaatsen.[/]

Zomaar wat vragen uit de losse pols:
• Weet je zeker dat je kabel goed klikt in de netwerkpoort van je moederbord?
• Zit het lipje nog op de stekker?
• Kun je aangeven welk type Gigabyte moederbord je hebt?
• Weet je zeker dat het probleem zit aan de kant van je PC en niet aan de kant van je modem/router/switch?
Hey

De kabel klikt zeker goed en gecontroleerd door eruittrekken zonder die ene drukveertje ingedrukt houden gaat niet, dus hij zit goed in maar hij beweegt wel veel tijdens die controle check.

Lipje? Drukveertje ofzo? (net even op google gekeken) Ja lipje zit nog in maar hij trekt paar cm uit het moederbord aansluiting tijdens het uitrekken zonder lipje in te drukken, lijkt op speling

Ik denk het wel ja, want mijn tv met netwerkkabel (voor tv apps) heeft hier geen last van en de telefoons ook niet en die hebben wi fi verbinding

Ik heb Gigabyte Technology x64 based pc, To be filled by O.E.M

eerste post gewijzigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:17:
[...]

Hey

De kabel klikt zeker goed en gecontroleerd door eruittrekken zonder die ene drukveertje ingedrukt houden gaat niet, dus hij zit goed in maar hij beweegt wel veel tijdens die controle check.

Lipje? Drukveertje ofzo? (net even op google gekeken) Ja lipje zit nog in maar hij trekt paar cm uit het moederbord aansluiting tijdens het uitrekken zonder lipje in te drukken, lijkt op speling

Ik denk het wel ja, want mijn tv met netwerkkabel (voor tv apps) heeft hier geen last van en de telefoons ook niet en die hebben wi fi verbinding

Ik heb Gigabyte Technology x64 based pc, To be filled by O.E.M

eerste post gewijzigd
Sluit je PC dan gewoon eens aan op een andere kabel, bijv die naar je TV gaat. Hoogstwaarschijnlijk heb je geen andere netwerkkaart nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:32:
[...]

Sluit je PC dan gewoon eens aan op een andere kabel, bijv die naar je TV gaat. Hoogstwaarschijnlijk heb je geen andere netwerkkaart nodig.
al eerder met een ander netwerkkabel geprobeerd en toch blijft de verbinding wegvallen. Ik heb deze computer gekocht via CompuCheap, 6jaar geleden. Misschien dat ik dat erbij had moeten zeggen? Maar het is wel een i7 processor met 16gb ram en een jaar geleden besturing systeem upgrade naar WIN10 gedaan. Voor de upgrade had ik dit netwerk probleem ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-10 19:35
Als je er van overtuigd bent een goedkoop (7 euro) kaartje kopen. Kijken of dat het probleem verhelpt. Als eerder gekocht kaartje niet voldoet (internet aansluiting sneller dan kaartje). Kun je dan altijd nog een duurdere/snellere kopen. Zie die 7 euro als onderzoekskosten.

Verder is de kwaliteit/snelheid van je netwerk/internet belangrijkere informatie dan je processor.

edit: misschien heeft de plaatselijke kringloop nog wel een kaartje liggen wat je voor een euro kan kopen...

[ Voor 12% gewijzigd door Purzelbaum op 15-11-2019 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 16:48
een paar centimeter speling, maar zit wel goed vast? Ik vat het nog steeds niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
valkenier schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:07:
een paar centimeter speling, maar zit wel goed vast? Ik vat het nog steeds niet, sorry
heey

ja als je het zo vraagt of het goed vastzit, dan zeg ik nee zit niet goed vast maar het punt is dat hij wel erin geklikt is en de lampjes branden. Ik heb zo een idee dat de netwerk aansluiting in de moederbord uitgezet is. Weet niet of dat mogelijk is maar lijkt wel daarop

Een netwerk kaart van 7 euro past wel hierin? Zo dan, ik dacht dat ik allerlei specificaties moest opnoemen om een bijpassende kaart te kopen, net zoals een videokaart en ram geheugen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:59
Ik vermoed dat de netwerkaansluiting niet los van het moederbord zit (niet als er lampjes gaan branden en er verbinding is.) Wel vreemd is het dat je de netwerkaansluiting blijkbaar enkele centimenters (dat is echt veel)) de behuizing in kunt drukken. Bij mij komt dan het idee op: Zit jouw moederbord wel goed vast in de behuizing?

Foto's kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij gebrek aan kennis kan je altijd foto's maken nog belangrijker wat voor aansluitingen zitten er op je moederbord waar eventueel een netwerk insteekkaart in kan. Verder laat ik het maar na om opmerkingen over de winkel te maken maar 6 jaar is in dit geval misschien al een top prestatie.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nachtnet schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:09:
Ik vermoed dat de netwerkaansluiting niet los van het moederbord zit (niet als er lampjes gaan branden en er verbinding is.) Wel vreemd is het dat je de netwerkaansluiting blijkbaar enkele centimenters (dat is echt veel)) de behuizing in kunt drukken. Bij mij komt dan het idee op: Zit jouw moederbord wel goed vast in de behuizing?

Foto's kunnen helpen.
ja vind ik ook!

Ik heb dit pc systeem verzendklaar gekocht, en 2maanden geleden nog schoonmaak beurt gegeven met luchtcompressor, want ik dacht dat het misschien aan al die stof lag in het kastje maar nope. Heeft niet geholpen, wel dat het nu heel schoon is.

Oke, ik ga vanavond nog even kijken om foto's te maken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2019 10:30 ]

Pagina: 1