Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdelaat
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-07-2024
Mijn vraag
Weet iemand hoe ik difinitief de Windows Update Service kan uitschakelen voor altijd? er zijn namelijk computers die gebruikt wordt voor presentaties en die moeten geen notificaties/updates krijgen ivm stoornis en geheugen capaciteit. Ook wil ik iets kunnen instellen dat de gebruiker er niks van merkt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Home 1903
GPO installer voor Home versies
Script op Service disablen (maar moet je steeds op Ja drukken ivm admin rechten)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- GPO instellingen
- Windows Update Service Disable
- Register aangepast

Beste antwoord (via Gdelaat op 15-11-2019 09:04)

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-05 08:53
Gdelaat schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:17:
@_Apache_
Bedankt voor je bericht.

ik heb dit al geprobeerd met een .bat script die de Service uitschakeld elke keer als de computer opstart, alleen het probleem is dat dit met administrator rechten uitgevoerd moet worden, en ze krijgen dat steeds een melding op het scherm wat ik eigenlijk niet wil.
Je kan met Task Scheduler die taak laten uitvoeren onder Local System, dan ga je die pop-up niet krijgen.

https://superuser.com/que...-scheduled-task-as-system

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:51

_Apache_

For life.

Wat werkt er niet aan de windows update service uitzetten?
Je kunt evt ook een simpele powershell periodiek laten uitvoeren, die check of dit nog steeds uit staat?

Overigens zou ik - op een tijd dat het wel uit komt - zeker wel even het eea aanzetten en updaten, maar dat zal je wel begrijpen. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdelaat
@_Apache_
Bedankt voor je bericht.

ik heb dit al geprobeerd met een .bat script die de Service uitschakeld elke keer als de computer opstart, alleen het probleem is dat dit met administrator rechten uitgevoerd moet worden, en ze krijgen dat steeds een melding op het scherm wat ik eigenlijk niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je moet de service op disabled zetten, dan start ie niet bij het starten van Windows.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdelaat
@Oogje
Dat is het probleem, na 1 dag / Herstarten zet de computer dit toch op Enabled / Started.
dit heb ik met meerdere computer geprobeerd.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-05 08:53
Gdelaat schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:17:
@_Apache_
Bedankt voor je bericht.

Je kan met Task Scheduler die taak laten uitvoeren onder Local System, dan ga je die pop-up niet krijgen.

https://superuser.com/que...-scheduled-task-as-system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdelaat
@MrSenne
hmm.. hier had ik nog niet aangedacht, ik ga het meteen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:11
Met GPO’s zou dit allemaal prima moeten kunnen door bijvoorbeeld een Fake wsus server op te geven. (Of een echte natuurlijk wat beter is) ook de pop ups etc zijn allemaal dicht te zetten via gpo.

Dan kijkt windows naar deze server i.p.v zijn eigen server en zijn er gewoon nooit updates beschikbaar.

[ Voor 52% gewijzigd door HKLM_ op 15-11-2019 08:42 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdelaat
@MrSenne
Dit lijkt te werken met het SYSTEM account, ook pakt die gelukkig de administrator rechten erbij.
Erg bedankt.

@HKLM_
In de Home versie kun je lokale GPO's niet bewerken, die moet je eerst installeren. Maar dit zou ook een oplossing zijn als ik de policy kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:11
Gdelaat schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:42:
@MrSenne
Dit lijkt te werken met het SYSTEM account, ook pakt die gelukkig de administrator rechten erbij.
Erg bedankt.

@HKLM_
In de Home versie kun je lokale GPO's niet bewerken, die moet je eerst installeren. Maar dit zou ook een oplossing zijn als ik de policy kan vinden :)
Dat weet ik maar die heb je toch geïnstalleerd zeg je in je start post. Is upgraden naar pro geen optie?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdelaat
@HKLM_
Dat zou een mogelijkheid zijn, maar de computer wordt gebruik als Terminal. dus de geheugen is maar 30 GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:10
Kan je niet upgraden naar Pro? Hier staan ook een paar machines met W10 Pro versie 1903 en via de GPO ingesteld dat ze geen auto updates hebben (die machines staan nog wel eens dagen achter elkaar te berekeningen te doen en het is al eens gebeurd dat ze halverwege ineens opnieuw werden opgestart...).
Uiteraard dan wel eens per week ofzo handmatig alle updates doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdelaat
Ik heb het script in Task scheduler aangemaakt met SYSTEM rechten met daarbij elke herstart.

het script dat is gebruikt:

sc stop wuauserv
sc config wuauserv start=disabled

dit blijkt te werken :)
Pagina: 1