Ik heb een van de eerste Philips Hue lampen en deze is na een stroom onderbreking gaan knipperen en komt daar niet meer uit. Enig idee hoe dit op te lossen
Vraag
Alle reacties
Een keer eruit draaien en terugplaatsen? Resetten? Zit deze achter een dimmer?
zit er een dimmer tussen? Dan krijgt hij vermoedelijk te weinig spanning.
Heb hetzelfde probleem, hele oude Hue lamp, zit niet achter een dimmer. Flikkert als een gek. Na een korte tik op de lamp is het even weg daarna gaat het vrolijk weer door. Heb nog geen idee hoe het op te lossen.maytree14 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 07:47:
Ik heb een van de eerste Philips Hue lampen en deze is na een stroom onderbreking gaan knipperen en komt daar niet meer uit. Enig idee hoe dit op te lossen
Hier idem, resetten wil niet omdat de lamp steeds uit gaat
Hier hetzelfde. Ben nog steeds een beetje nijdig op Philips, peperdure verlichting aanbieden met de hint dat het 25 jaar meegaat (staat er nu niet meer op) maar als je dan klantenservice belt met een 3 jaar oude lamp die kapot is, dan heb je letterlijk pech gehad, want 2 jaar garantie.
Mijn eerste set Hue lampen werkt inderdaad niet meer goed. Sommige gaan knipperen als er stroom op komt, sommige gaan vanzelf volle bak aan als ze gedimd stonden. Troep is het. Het knipperen kun je soms oplossen door de lamp een paar keer van de stroom te halen. Even volhouden, soms duurt het een paar minuten aan- en weer uitzetten, maar ik heb nog geen enkele lamp die definitief onbruikbaar is. Met genoeg geduld krijg je ze wel weer aan de praat.
Mijn eerste set Hue lampen werkt inderdaad niet meer goed. Sommige gaan knipperen als er stroom op komt, sommige gaan vanzelf volle bak aan als ze gedimd stonden. Troep is het. Het knipperen kun je soms oplossen door de lamp een paar keer van de stroom te halen. Even volhouden, soms duurt het een paar minuten aan- en weer uitzetten, maar ik heb nog geen enkele lamp die definitief onbruikbaar is. Met genoeg geduld krijg je ze wel weer aan de praat.
Het zelfde probleem bij mij. Dure rommel is het.
Hetzelfde bij me probleem.
hij is 2017 gekocht en nu opeens knippert als gek.
Gebruik ik niet veel ivm werk ik 40 uur per week
en nu al defect en helaas garantie om 2 jaar.
2 hue lamp e27 beide knippert potverdorie.
Wat ik lees hier boven allemaal! ga ik proberen.
hij is 2017 gekocht en nu opeens knippert als gek.
Gebruik ik niet veel ivm werk ik 40 uur per week
en nu al defect en helaas garantie om 2 jaar.
2 hue lamp e27 beide knippert potverdorie.
Wat ik lees hier boven allemaal! ga ik proberen.
Ik heb hetzelfde probleem ervaren met de Hue Filament en White.
Probleem doet zich voor als de lamp zonder stroom komt op het moment dat deze via Hue geactiveerd is en licht geeft. Geeft de lamp geen licht dan is er geen probleem.
Oplossing vraagt geduld en het duurde even voordat ik de volgorde gevonden had maar ik heb 6 van deze lampen welke door een stroomstoring ineens deze bug kregen en kan zeggen dat hij succesvol is. Heb hem vaak genoeg kunnen testen
Stapsgewijs:
1 Je verwijderd de lamp uit de app
2 Je gebruikt de Hue Switch om de lamp te resetten. Houdt de switch vlakbij de lamp en gedurende 10 seconden hou je zowel de aan als de uit knop ingedrukt.
De lamp knippert drie keer om de reset te bevestigen maar zal dan weer terug vallen in de knipper modus.
3 Je haalt de stroom van de lamp en laat deze minimaal 12 uur stroomloos
4 Je brengt de stroom terug op de lamp, de lamp zal continue branden. Brand hij niet continue dan even opnieuw beginnen bij 2, er is dan niet lang genoeg gewacht.
5 Je doet nogmaals de reset van 2 echter dit keer valt de lamp wel terug in continue branden
6 Je kan de lamp opnieuw aanmelden in de Hue app.
Het is super slecht dat Hue deze bug niet opspoort en oplost. Het probleem komt ook alleen maar voor bij de Hue Whites, de Colors hebben nergens last van.
Succes!
Probleem doet zich voor als de lamp zonder stroom komt op het moment dat deze via Hue geactiveerd is en licht geeft. Geeft de lamp geen licht dan is er geen probleem.
Oplossing vraagt geduld en het duurde even voordat ik de volgorde gevonden had maar ik heb 6 van deze lampen welke door een stroomstoring ineens deze bug kregen en kan zeggen dat hij succesvol is. Heb hem vaak genoeg kunnen testen
Stapsgewijs:
1 Je verwijderd de lamp uit de app
2 Je gebruikt de Hue Switch om de lamp te resetten. Houdt de switch vlakbij de lamp en gedurende 10 seconden hou je zowel de aan als de uit knop ingedrukt.
De lamp knippert drie keer om de reset te bevestigen maar zal dan weer terug vallen in de knipper modus.
3 Je haalt de stroom van de lamp en laat deze minimaal 12 uur stroomloos
4 Je brengt de stroom terug op de lamp, de lamp zal continue branden. Brand hij niet continue dan even opnieuw beginnen bij 2, er is dan niet lang genoeg gewacht.
5 Je doet nogmaals de reset van 2 echter dit keer valt de lamp wel terug in continue branden
6 Je kan de lamp opnieuw aanmelden in de Hue app.
Het is super slecht dat Hue deze bug niet opspoort en oplost. Het probleem komt ook alleen maar voor bij de Hue Whites, de Colors hebben nergens last van.
Succes!
Ik heb denk ik net een ander probleem met mijn hue set. In mijn keuken begint mijn lamp af en toe te knipperen. Heeft iemand van jullie ook wel eens zoiets gehad?
Mijn remote kan hem ook ineens niet meer uitzetten, net als de Google assistent. Super irritant!
Mijn remote kan hem ook ineens niet meer uitzetten, net als de Google assistent. Super irritant!
Ik denk dat ik het antwoord al weet: niet meer updaten!
Ook ik heb de flikkerende lampen. Gebruik geen dimmers, geen armatuur voor dimmers, het wordt gewoon bewust "kapot geüpdate"
Zeker min punten voor Philips / Signify idd.
Ook ik heb de flikkerende lampen. Gebruik geen dimmers, geen armatuur voor dimmers, het wordt gewoon bewust "kapot geüpdate"
Zeker min punten voor Philips / Signify idd.
Ik heb hier alleen last van filament lampen die onder bepaalde brightness levels gaan knipperen. En daarmee bedoel ik dat het lijkt alsof de lampen tussen bepaalde brightness levels heen fluctueert. Ik ben er nog niet achter wat dit precies is. Het omhoog en laag gaan in brightness is ook heel random soms snel en soms iets langzamer. Wel hebben alle 5 de filament lampen die ik heb dit probleem waardoor ik vrij zeker ben dat het niet een defecte lamp betreft mar eerder gewoon een probleem met de lamp in het algemeen. Geen enkele andere hue lamp heeft dit probleem ook.
Ik krijg het idee dat de filament lampen niet goed kunnen dimmen. Als ze raaar gaan flikkeren en je zet de brightness een paar procent omhoog dan stopt het. Dus er zit in de lampen iets verkeerd in het dim gedeelte vermoed ik.
Ik krijg het idee dat de filament lampen niet goed kunnen dimmen. Als ze raaar gaan flikkeren en je zet de brightness een paar procent omhoog dan stopt het. Dus er zit in de lampen iets verkeerd in het dim gedeelte vermoed ik.
...het klopt idd dat ze met het dimmen in app bij ongeveer 60% gaan flikkeren. Maar het blijft mij verbazen dat zo'n prijzige set, zo snel problemen geeft. We hebben het over 4 lampen met een bridge toch over dik 180 eu.sygys schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:42:
Ik heb hier alleen last van filament lampen die onder bepaalde brightness levels gaan knipperen. En daarmee bedoel ik dat het lijkt alsof de lampen tussen bepaalde brightness levels heen fluctueert. Ik ben er nog niet achter wat dit precies is. Het omhoog en laag gaan in brightness is ook heel random soms snel en soms iets langzamer. Wel hebben alle 5 de filament lampen die ik heb dit probleem waardoor ik vrij zeker ben dat het niet een defecte lamp betreft mar eerder gewoon een probleem met de lamp in het algemeen. Geen enkele andere hue lamp heeft dit probleem ook.
Ik wil dit topic nog even een schopje geven.
Iemand enig idee of dit op te lossen is? Ik heb een aantal Hue Filament lampen hier, maar bijna allemaal flikkeren ze hier.
Bij sommige is het zelfs zo erg dat de lamp steeds dimt en weer feller gaat branden (alsof het een haardvuur is).
Ik heb eerder al eens contact gehad met Hue, echter zeggen zij dit probleem niet te herkennen (uiteraard).
Iemand enig idee of dit op te lossen is? Ik heb een aantal Hue Filament lampen hier, maar bijna allemaal flikkeren ze hier.
Bij sommige is het zelfs zo erg dat de lamp steeds dimt en weer feller gaat branden (alsof het een haardvuur is).
Ik heb eerder al eens contact gehad met Hue, echter zeggen zij dit probleem niet te herkennen (uiteraard).
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
Bij mij hetzelfde. Twee verschillende Philips Hue Filament lampen op dezelfde stroomgroep.
Allebei filament lampen flikkeren bijna altijd, soms branden ze goed en soms gaan ze vanzelf aan.
Van alles geprobeerd, lampen omgeruild, schakelaar vervangen. Andere fitting. Stroomdraad richting lamp vervangen. Helaas zonder resultaat. Phillips zegt dat ze niet weten waar het aan ligt. "Normale" lampen werken wel prima in dezelfde fittingen. En dezelfde hue Filament lampen werken ook in andere fittingen in het huis of lampen met een stekker...
Iemand een oplossing?
Allebei filament lampen flikkeren bijna altijd, soms branden ze goed en soms gaan ze vanzelf aan.
Van alles geprobeerd, lampen omgeruild, schakelaar vervangen. Andere fitting. Stroomdraad richting lamp vervangen. Helaas zonder resultaat. Phillips zegt dat ze niet weten waar het aan ligt. "Normale" lampen werken wel prima in dezelfde fittingen. En dezelfde hue Filament lampen werken ook in andere fittingen in het huis of lampen met een stekker...
Iemand een oplossing?
[ Voor 82% gewijzigd door TweakerJJ op 27-10-2021 21:29 ]
probeer eens een fitting aan een lang snoer te monteren en stop de andere kant dan in een gewoon stopcontact. hou vervolgens de lamp op de plek waar ie hoort en beweeg eens weg naar een heel andere plek. zie je dan verschil in gedrag (van de lamp ;-) ?
Ik heb dit zelf ook bij een color lamp. Bij mij is het gekomen sinds ik mijn hub resette. Daarvoor had ik het probleem niet.
edit:
Heb een week lang van alles geprobeerd maar die van mij blijft helaas flikkeren.
edit:
Heb een week lang van alles geprobeerd maar die van mij blijft helaas flikkeren.
[ Voor 26% gewijzigd door Underworld op 28-11-2021 16:55 ]
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Het lijkt nu toch een algemene ontwerpfout te worden.
Ik heb het 'fluctueren' onder een bepaald brightnesslevel (<25%) bij de P45 (de kleine kogel met E14 fitting).
Ik heb er twee in gebruik, beiden in de lampjes op onze nachtkastjes.
Aan mijn kant gaat het prima, die van mijn vrouw vertoond af en toe genoemd gedrag.
En het level iets omhoog schoreven lost het probleem inderdaad op, maar dat mag natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Het lijkt m.i. hier dus mis te gaan bij de interne dimmer in de lamp.
Beide lampen zitten direct in het stopcontact, dus daar geen dimmers.
Triest voor deze relatief dure lampen.
Peter
Ik heb het 'fluctueren' onder een bepaald brightnesslevel (<25%) bij de P45 (de kleine kogel met E14 fitting).
Ik heb er twee in gebruik, beiden in de lampjes op onze nachtkastjes.
Aan mijn kant gaat het prima, die van mijn vrouw vertoond af en toe genoemd gedrag.
En het level iets omhoog schoreven lost het probleem inderdaad op, maar dat mag natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Het lijkt m.i. hier dus mis te gaan bij de interne dimmer in de lamp.
Beide lampen zitten direct in het stopcontact, dus daar geen dimmers.
Triest voor deze relatief dure lampen.
Peter
Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.
Heeft iemand hier nog een goede fix voor?
Inmiddels heb ik in huis al 4 hue lampen (waarvan de oudste 5 jaar en de nieuwste 1 jaar oud) die knipperen en dus onbruikbaar zijn. Ik heb ze er al meerdere keren uit geschroefd en dan na een uurtje er weer in gezet. Soms helpt dat, maar het knipperen keert altijd weer terug.
Voor de context: de lampen zitten niet op een dimmer aangesloten. Ik verwacht dat de oudste lampen zo’n 5000 uur erop hebben zitten.
Ik vind het werkelijk belachelijk dat een lamp die volgens Philips wel 25 jaar mee kan gaan er al na enkele jaren mee ophoudt.
Inmiddels heb ik in huis al 4 hue lampen (waarvan de oudste 5 jaar en de nieuwste 1 jaar oud) die knipperen en dus onbruikbaar zijn. Ik heb ze er al meerdere keren uit geschroefd en dan na een uurtje er weer in gezet. Soms helpt dat, maar het knipperen keert altijd weer terug.
Voor de context: de lampen zitten niet op een dimmer aangesloten. Ik verwacht dat de oudste lampen zo’n 5000 uur erop hebben zitten.
Ik vind het werkelijk belachelijk dat een lamp die volgens Philips wel 25 jaar mee kan gaan er al na enkele jaren mee ophoudt.
Met het risico dat ik je intelligentie beledig: heb je niet toevallig Candle of Fireplace effects aanstaan?
Haha nee dat is het zeker niet, maar heb het voor de zekerheid wel even gecheckt natuurlijk 
Het is ook geen subtiel knipperen of flikkeren. Het is echt aan-uit-aan-uit met een frequentie van 3x per seconde. Bovenstaande fixes allemaal geprobeerd en dat lost het slechts voor een paar minuten op.
Het is ook geen subtiel knipperen of flikkeren. Het is echt aan-uit-aan-uit met een frequentie van 3x per seconde. Bovenstaande fixes allemaal geprobeerd en dat lost het slechts voor een paar minuten op.
[rotzooi rotzooi rotzooi
quote]maytree14 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 07:47:
[/quote]
quote]maytree14 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 07:47:
[/quote]
Hey allemaal,
Ik heb een jaar geleden ook problemen gehad met een HUE lamp. Precies dit probleem.
ik heb destijds de phillips klantenservice benaderd, ik wist niet meer waar we de lamp gekocht hadden. Wel was het meer dan 4 of 5 jaar terug. Zodoende heb ik ze de situatie uitgelegd, ik kreeg zonder al te veel vragen een nieuwe lamp toegestuurd. Zoals hier genoemd is, het zijn dure lampen maar gelukkig is de service van signify/phillips wel top geregeld verder.
Ik heb een jaar geleden ook problemen gehad met een HUE lamp. Precies dit probleem.
ik heb destijds de phillips klantenservice benaderd, ik wist niet meer waar we de lamp gekocht hadden. Wel was het meer dan 4 of 5 jaar terug. Zodoende heb ik ze de situatie uitgelegd, ik kreeg zonder al te veel vragen een nieuwe lamp toegestuurd. Zoals hier genoemd is, het zijn dure lampen maar gelukkig is de service van signify/phillips wel top geregeld verder.
Ja, dit heb ik ook. Toevallig ook in de keuken. Het doet zich bij mij voor als ik de lamp op meer dan 50% sterkte zet. Lijkt wel een brandalarm want hij knippert dan volle bak aan/uit/aan/uitdennis.passage schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:16:
Ik heb denk ik net een ander probleem met mijn hue set. In mijn keuken begint mijn lamp af en toe te knipperen. Heeft iemand van jullie ook wel eens zoiets gehad?

Dan moet ik hem uitzetten en weer op max. 50% en dan doet hij weer normaal. White e14 ambiance exemplaar.
Overigens hoor ik bij dit exemplaar ook constant een lichte zoem.
[ Voor 10% gewijzigd door harmrh op 02-11-2023 09:54 ]
Ik heb ook dit probleem en wil de lamp eens resetten met de dimmer switch, maar heb het nieuwe model zonder aan en een uit knop, maar alleen gecombineerd. Gaat dit dan met de toggle aan/uit of een combinatie met de function knop
Ik heb er sinds het begin van dit jaar ook last van, moet dan toch iets te maken hebben met een of andere update (Hue lamp zelf, wandschakelaarmodule, hub... of misschien zelfs de app) ?harmrh schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:51:
[...]
Ja, dit heb ik ook. Toevallig ook in de keuken. Het doet zich bij mij voor als ik de lamp op meer dan 50% sterkte zet. Lijkt wel een brandalarm want hij knippert dan volle bak aan/uit/aan/uit![]()
Dan moet ik hem uitzetten en weer op max. 50% en dan doet hij weer normaal. White e14 ambiance exemplaar.
Overigens hoor ik bij dit exemplaar ook constant een lichte zoem.
En het is inderdaad vnl boven de 50% maar wel afhankelijk van welke scène je kiest.
Kies je vb daglicht dan is het altijd zelfs bij dimmer lager dan 50%.
Kies je vb gedimd dan kan je al iets hoger gaan dan 50% vooraleer de "disco" mode begint.
Ook versnelt het knipperen naarmate je de dimmer hoger zet (dus minder dimmen).
Ik vermoed dan ook dat het waarschijnlijk gelegen is aan de interne dimmer.
Ik heb dit fenomeen enkel bij mijn 4 Perifo-lampen (2 spots en 2 hanglampen en ze hebben het alle 4).
Wat ik wel heb is een wandschakelaarmodule zodanig dat het nog steeds
mogelijk is om verschillende scènes manueel te kunnen kiezen ipv via de app.
Net na installatie eind vorig jaar was er geen enkel probleem maar dan is er plots dit fenomeen.
Iemand enig idee?
Pagina: 1