Nieuwe youtube layout

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Normaal krijg je in Google resultaten altijd gewoon 'titel / url' als resultaat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f842vpAMJA4DeyOssQfqYQIC/medium.jpg

Sinds een paar dagen krijg ik opeens een hele andere layout:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3aMFqFB1W5Q8kGZ467TaDN9I/medium.jpg

Met beetje zoeken blijft dit 'at random' een test te zijn, wat blijkbaar al jaren aan de gang is. Nu is dat niet zo'n probleem, resultaten vind je nog steeds en in extreme geval geeft InPrivate nog steeds de 'normale' layout. Ik heb dit in verleden wel eens gehad, maar volgens mij trekt dat met een paar dagen weer weg.

Maar na avondje wat youtube op de achtergrond, wil ik nog even een filmpje kijken, is opeens mijn layout dusdanig veranderd dat ik bijna 'mobiel' style 2x4 kolomen met video's gekregen heb. (even uitgelogd)
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/001bd4ebfda0f5d2cf631646831c288e.jpg

Normaal waren dit er 6 'kleinere' welke ik dan ook nog verder kon klikken bij de laatste video (foto van reddit).
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/e6tmk0934ggz.png

Wederom vind ik hier weer verhalen die al 2-3 jaar lopen met random 'testen', echter deze keer werkt zelfs inprivate niet, of een compleet andere browser (chrome, opera, Edge, EdgeC). Grappig genoeg, IE lijkt opeens wel de 'oude' 6 video-brede layout te geven.

Ben blijkbaar niet de enige die dit een complete ramp van een layout vind.
https://support.google.com/youtube/thread/18132714
Gelukkig wel een link gevonden over de 'wijziging', maar even simpel gezegd.. dit mogen ze op plekken proppen waar het donker is. Ik was al niet al te happy met compleet 'random' video's tussen mijn feed (Cesar Millan, 1 of andere blog van een griet die dakloos is en 1 of andere onzin over contactlezen)

Is dit nog ergens te fixen of qua settings aan te passen? Ergens totaal geen probleem om voor youtube simpelweg weer IE te gaan gebruiken, maar van ~18-24 video's in 1 scherm terug te zakken naar ~8 video's, is niet meer normaal te kijken :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azbest
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 20:01
Ik snap eerlijk gezegd niet dat hier niet meer mensen over vallen. Om niet een nieuw topic hierover te starten vul ik deze maar aan.

https://support.google.com/youtube/thread/27596769?hl=en

Lees vooral ook even de reacties ;)

Gisteren is de kogel door de kerk gegaan, de nieuwe layout is definitief gemaakt. De hacks om de oude layout te forceren zijn eruit gesloopt.
Gebruikers van de oude layout werden hier al weken lang van op de hoogte gesteld, maar nu dus blijkbaar definitief. Mocht iemand nieuwe hacks vinden, ik verneem het graag.

Persoonlijk heb ik geen goed woord over voor de nieuwe layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azbest
Ik heb even een snelle hack in elkaar gedraaid, voor de mensen met Stylus of Stylem. Zo kun je in ieder geval een beetje fatsoenlijk overzicht krijgen op de hoofdpagina. Het hoge CPU gebruik heb ik nog niet kunnen traceren (wordt aan gewerkt).
UPDATE: Het installeren van dit tampermonkey/greasemonkey script reduceert in ieder geval het CPU/GPU verbruik al wat.
https://greasyfork.org/en...utube-60-fps-force-30-fps

Gooi onderstaand in een "Blank Style" en modificeer naar wens. Ik heb hem aangepast voor mijn monitor (4:3), dus aanpassing voor 16:9 zal wel nodig zijn.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
@namespace url(http://www.w3.org/1999/xhtml);

@-moz-document domain("youtube.com") {

ytd-rich-item-renderer {
    margin-bottom: 20px;
    width: calc( 100% / 6 - var(--ytd-rich-grid-item-margin) - .01px );
}  

ytd-rich-shelf-renderer {
    border-top: 0px;
}   

#rich-shelf-header.ytd-rich-shelf-renderer {
    margin: 12px 0 12px 8px;
}   

#avatar-link.ytd-rich-grid-video-renderer, #avatar.ytd-rich-grid-video-rendere {
  visibility: hidden;
    width: 0px;
    height: 0px;
  margin-top: 0px;
  margin-right: 0px;
}   

h3.ytd-rich-grid-video-renderer {
    color: var(--yt-spec-text-primary);
    margin: 0px 0 0px 0;
}   

ytd-rich-grid-video-renderer[mini-mode] #video-title.ytd-rich-grid-video-renderer {
    font-size: 1.2rem;
    line-height: 1.8rem;
    max-height: 3.4rem;
}   

#text.ytd-channel-name {
    font-size: 1.1rem;
    font-weight: 600;
    line-height: 1.7rem;
}   

ytd-video-meta-block[rich-meta] #channel-name.ytd-video-meta-block, ytd-video-meta-block[rich-meta] #metadata-line.ytd-video-meta-block {
    font-size: 1.1rem;
    font-weight: 400;
    line-height: 1.3rem;
}

}

[ Voor 6% gewijzigd door Azbest op 16-06-2020 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-06 12:59

SambalBij

We're all MAD here

Nooooooo :( :-( ;( :'(

Zat er natuurlijk wel al aan te komen, al maanden een blauwe balk bovenaan dat die versie echt zou gaan verdwijnen..

Er zijn denk ik, gezien de upvotes op die Google topics, voldoende mensen die er over vallen, maar daar trekt Google/Youtube zich niks van aan denk ik... Wij als video-kijkers zijn uiteindelijk niet de klant maar het product...

Enige wat zou werken is massaal van YT vertrekken zodat de (grote) channels hun memberbase en dus inkomen zien verdampen en gaan klagen, maar dat zal wel niet gaan gebeuren; de grote meerderheid die niets snapt van addons en greasemonkey scripts kijken al een hele tijd tegen die nieuwe ellende aan, om maar niet te spreken over de millennials met hun mobieltjes...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azbest
[b]SambalBij schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:42

Er zijn denk ik, gezien de upvotes op die Google topics, voldoende mensen die er over vallen, maar daar trekt Google/Youtube zich niks van aan denk ik... Wij als video-kijkers zijn uiteindelijk niet de klant maar het product...
Dat is aardig omschreven vanuit gebruikers oogpunt. Toch, dankzij onze input/clicks leert Youtube/Google van ons, de gebruiker betaalt relatief een hoge prijs (privacy in ruil voor wat video's). En wat je zegt verdient Youtube enkel dankzij de gebruikers geld.

Zover als ik Google's strategie heb mogen ervaren is er eigenlijk nooit echt geluisterd naar gebruikers. Het is meer zoiets van je kunt klagen en een mening hebben, het komt in de observaties terecht en misschien zie je er later iets van terug. Er is (zover ik weet) nooit een belofte of een stuk software geweest waar duidelijk in wordt gegaan op de wensen van de gebruikers, alleen de bugs worden eigenlijk opgepakt door de devs.
Enige wat zou werken is massaal van YT vertrekken zodat de (grote) channels hun memberbase en dus inkomen zien verdampen en gaan klagen, maar dat zal wel niet gaan gebeuren; de grote meerderheid die niets snapt van addons en greasemonkey scripts kijken al een hele tijd tegen die nieuwe ellende aan, om maar niet te spreken over de millennials met hun mobieltjes...
Ik moet zegen dat er ondertussen al best wat alternatieven zijn, maar zoals iedere avonturier zal ervaren is er geen enkel platform die Google's bandbreedtes en het YT algoritme kan evenaren. Dat wil ook weer niet zeggen dat een alternatief geen zin heeft, het grootste probleem wat ik ervaar is dat als ik bijvoorbeeld content ergens anders zou uploaden ik het niet makkelijk in een blog of forumpost kan verwerken, het is niet geïntegreerd zoals Youtube.

Ten slotte zijn het eigenlijk de mobiele gebruikers die het minste merken van de veranderingen, daar is deze hele update om te doen geweest. Een universele site die op ieder soort apparaat/app kan worden ingeladen zodat er eigenlijk alleen nog maar een browserkern nodig is.
In die zin is het ook heel erg makkelijk te modden voor de tweaker, in feite zou je zelfs een nieuwe website kunnen maken en de stijl van het oude YT volledig kunnen nabouwen.
Echter de vraag blijft dan natuurlijk hoe lang dat soort tweaks/mods blijven werken. Met het huidige tempo en omvang van veranderingen wordt steeds lastiger voor een hobbyist om bij te houden, en zodra het populair/groot wordt verandert Google simpelweg wat code zodat je weer vanaf nul kan beginnen. Kodi heeft hier bijvoorbeeld ook veel mee te maken.

Daarom hoop ik stiekem dat andere tweakers hier het nut van bovenstaande mods inzien, het is niet moelijk, je moet het gewoon doen. Alle beetjes maken een hoop beter :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-06 12:59

SambalBij

We're all MAD here

Voorlopig blijkt het oude design weer prima te werken wanneer je middels een browser addon de user-agent van de GoogleBot ("Mozilla/5.0 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html)") meestuurt; dan krijg je (nu nog in ieder geval) weer netjes het oude design, bovendien zonder het irritante balkje dat dat design binnenkort verdwijnt :P

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Pagina: 1