Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compatibiliteit vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NLatuny
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 23:39
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
n.v.t. (hoop ik)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VoedingenCooler Master B700€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 412S€ 37,50€ 37,50
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 552,-€ 552,-
1Solid state drivesSamsung 840 EVO 250GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 1TB€ 139,-€ 139,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.646,42

Ga je overklokken?
Misschien

Wat verwacht je van ons?
Ik heb boven aangegeven welke onderdelen ik graag zou willen behouden (als dat kan). Ik wil graag de volgende onderdelen kopen:

1ProcessorsIntel Core i7-9700K Boxed€ 378,97€ 378,97
1MoederbordenGigabyte Z390 Aorus Ultra€ 232,-€ 232,-
1WerkgeheugenG.Skill 32 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 917,92

Zover ik zelf heb kunnen ontdekken zijn er geen compabiliteits issues tussen mijn huidige SSD, videokaart en de onderdelen die ik wil kopen. Ik twijfel over de voeding en cooling. Eventueel zou ik die willen vervangen met deze 2:

1WaterkoelingCorsair Hydro H115i RGB Platinum€ 145,05€ 145,05
1VoedingenCorsair RM850x Wit€ 161,90€ 161,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 917,92

Ik heb dan ook 1-3 vragen:
  1. Zijn alle onderdelen die ik heb compatible met de 3 onderdelen die ik wil kopen?
  2. Indien het antwoord op vraag 1 nee is, als ik de voeding en de cooling vervang met de 2 onderdelen die ik heb gekozen, zijn mijn SSD en videokaart dan wel compatible met wat ik wil kopen?
  3. Indien het antwoord op vraag 2 ja is, moet ik inderdaad zowel de voeding als de cooling vervangen om alles compatible te laten zijn of is 1 van de 2 voldoende?

[ Voor 69% gewijzigd door NLatuny op 14-11-2019 21:43 ]

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Zet de componenten even in een pricewatch tabel, dat kijkt een stuk prettiger.

Wat ik je al wel op een presenteerblaadje kan geven is dat 850 watt veeeeeel te veel is. 700 ook overigens.

[ Voor 26% gewijzigd door Wintervacht op 14-11-2019 20:54 ]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@NLatuny Graag even een eigen PW lijstje maken, we gaan hier niet linken naar externe shops.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• NLatuny
Microkid schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:57:
@NLatuny Graag even een eigen PW lijstje maken, we gaan hier niet linken naar externe shops.
Aangepast zover het kan.

• NLatuny
Wintervacht schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:53:
Zet de componenten even in een pricewatch tabel, dat kijkt een stuk prettiger.

Wat ik je al wel op een presenteerblaadje kan geven is dat 850 watt veeeeeel te veel is. 700 ook overigens.
Ok geen idee 8)7 maar die van 700 watt heb ik al... die hoop ik ook te kunnen houden als dat compatible is.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-11 10:30
Die koeling kom je vanzelf achter. Als het past past het, zo niet moet je wat anders bestellen (al is een waterkoeling misschien niet de slimste optie)

Verder met @Wintervacht eens, Een 850W voeding slaat nergens op. Als je van die Cooler Master B*** voeding af wilt zou ik eerder een 550-650W voeding van een fatsoenlijke serie adviseren. Maar met die cooler-master kom je waarschijnlijk ook wel weg.

[ Voor 8% gewijzigd door mcDavid op 14-11-2019 21:13 ]

• NLatuny
mcDavid schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:09:
Die koeling kom je vanzelf achter. Als het past past het, zo niet moet je wat anders bestellen (al is een waterkoeling misschien niet de slimste optie)

Verder met @Wintervacht eens, Een 850W voeding slaat nergens op. Als je van die Cooler Master B*** voeding af wilt zou ik eerder een 550-650W voeding van een fatsoenlijke serie adviseren. Maar met die cooler-master kom je waarschijnlijk ook wel weg.
Bedankt voor je reactie, bedoel je hiermee te zeggen dat het antwoord op vraag 1 is "ja, behalve dat wellicht de koeling niet volstaat en dat die wellicht ook vervangen moet worden (hetzij met mijn gekozen cooling of een andere)?

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-11 10:30
huh? nee. Voor je edit stond er een luchtkoeler in je OP die je kon gebruiken toch?

De enige reden waarom die niet compatible zou zijn is als die somehow niet zou passen i.c.m. bijvoorbeeld je geheugen of je kast (kans lijkt me klein, maar goed). Daar kom je dus vanzelf achter. Voor de koelprestaties hoef je echt niet iets anders te kopen, en zo wel kun je waarschijnlijk beter een andere luchtkoeler kopen.

Als je die waterkoeling met RGB lampjes vet vind moet je 't gewoon doen hoor, maar nodig is het eigenlijk nooit.

[ Voor 3% gewijzigd door mcDavid op 14-11-2019 21:38 ]

• NLatuny
mcDavid schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:37:
huh? nee. Voor je edit stond er een luchtkoeler in je OP die je kon gebruiken toch?

De enige reden waarom die niet compatible zou zijn is als die somehow niet zou passen i.c.m. bijvoorbeeld je geheugen of je kast (kans lijkt me klein, maar goed). Daar kom je dus vanzelf achter. Voor de koelprestaties hoef je echt niet iets anders te kopen, en zo wel kun je waarschijnlijk beter een andere luchtkoeler kopen.

Als je die waterkoeling met RGB lampjes vet vind moet je 't gewoon doen hoor, maar nodig is het eigenlijk nooit.
Sorry ja die ik bij het bewerken verdwenen, heb het weer toegevoegd. Als die volstaat (en past uiteraard) wil ik hem houden. Was inderdaad benieuwd of die wel genoeg zou koelen, maar inderdaad daar kom je dan vanzelf achter.

Dus jou advies zou zijn:

1. alleen die 3 items kopen die ik zou willen vervangen (omdat die 3 items prima werken met de onderdelen die ik al heb)
2. eventueel koeling vervangen als blijkt dat die niet volstaat

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:56
Die B700 is een groepsgereguleerde voeding en die moet je niet gebruiken icm nieuwe hardware want dat ding heeft een ontzettend slechte spanningsregeling. Aangezien een beetje fatsoenlijke voeding met gescheiden spanningsregeling niet veel hoeft te kosten is het verstandig de B700 te vervangen. Je bent niet verstandig bezig als je de B700 gaat gebruiken icm €1500 aan hardware. pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2 zou al voldoende zijn en is een hele verbetering tov je huidige voeding.

Kijk ook eens naar AMD. pricewatch: AMD Ryzen 7 3700X Boxed op pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX geeft je dezelfde prestaties voor een veel lagere prijs.

• NLatuny
Uszka schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:47:
Die B700 is een groepsgereguleerde voeding en die moet je niet gebruiken icm nieuwe hardware want dat ding heeft een ontzettend slechte spanningsregeling. Aangezien een beetje fatsoenlijke voeding met gescheiden spanningsregeling niet veel hoeft te kosten is het verstandig de B700 te vervangen. Je bent niet verstandig bezig als je de B700 gaat gebruiken icm €1500 aan hardware. pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2 zou al voldoende zijn en is een hele verbetering tov je huidige voeding.

Kijk ook eens naar AMD. pricewatch: AMD Ryzen 7 3700X Boxed op pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX geeft je dezelfde prestaties voor een veel lagere prijs.
Bedankt voor je reactie / waarschuwing betreffende de voeding. En ik zal kijken naar je alternatieve opties.
Pagina: 1