Dag allemaal,
Mijn laatste build krijg ik niet stabiel, ik krijg op random momenten heel verschillende BSOD's.
Soms crashed het systeem direct na opstarten bij opstarten van bijv. Firefox en soms speel ik uren BF V zonder dat er iets gebeurd.
Ik heb alle onderdelen (behalve de processor) verwisseld maar het lijkt geen verschil te maken. Geheugen getest met Windows-tool en memtest86 gaf geen errors. Memory timings teruggezet gaf geen effect. Virusscanner gedeinstalleerd, ook geen verschil.
Een andere processor met mobo (oude AMD X6) doet het wel goed (wel langzaam).
Mobo en Processor zijn terug geweest naar de leverancier maar daar trad het probleem niet op. Ik heb een exact zelfde mobo geprobeerd maar dat gaf dezelfde problemen.
Ik kom er eigenlijk niet uit, kan iemand helpen?
Het systeem:
AMD Ryzen 3600
Gigabyte Aorus X570 Elite motherboard
G-Skill TridentZ 2x8GB RAM F4-3600C16D-16GTZSW
Gigabyte Vega56 Gaming OC 8G graphics card
SSD
2 HDD
DVD-writer
Gigabyte G750H powersupply
Mijn laatste build krijg ik niet stabiel, ik krijg op random momenten heel verschillende BSOD's.
Soms crashed het systeem direct na opstarten bij opstarten van bijv. Firefox en soms speel ik uren BF V zonder dat er iets gebeurd.
Ik heb alle onderdelen (behalve de processor) verwisseld maar het lijkt geen verschil te maken. Geheugen getest met Windows-tool en memtest86 gaf geen errors. Memory timings teruggezet gaf geen effect. Virusscanner gedeinstalleerd, ook geen verschil.
Een andere processor met mobo (oude AMD X6) doet het wel goed (wel langzaam).
Mobo en Processor zijn terug geweest naar de leverancier maar daar trad het probleem niet op. Ik heb een exact zelfde mobo geprobeerd maar dat gaf dezelfde problemen.
Ik kom er eigenlijk niet uit, kan iemand helpen?
Het systeem:
AMD Ryzen 3600
Gigabyte Aorus X570 Elite motherboard
G-Skill TridentZ 2x8GB RAM F4-3600C16D-16GTZSW
Gigabyte Vega56 Gaming OC 8G graphics card
SSD
2 HDD
DVD-writer
Gigabyte G750H powersupply