GAMDIAS case

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tomgroenestein
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-03-2025
Hallo ik hoop dat jullie me zouden kunnen helpen, ik heb momenteel een kast op het oog..
want ik ga een PC bouwen.
maar nu heb ik een probleem omdat mijn Moederbord geen ARGB ondersteunt.. dus kwam ik op het idee een ander mobo te kopen, die het wel ondersteunt, maar er zijn onder mijn budget vrij weinig moederborden met ARGB
Budget is onder 130,-..
https://www.gamdias.com/c...ex.php/home-7/athena-m2-1 ik koop voor achteraan natuurlijk nog een fan

maar ik heb nog 2 vragen zijn de ventilatoren zelf ook 3 pin? of alleen de ARGB?

en waar staat 5v voor, voeding? dat betekent anders ook dat ik een andere voeding moet kopen?

ik hoop dat iemand me kan helpen ( sorry dat het een BEETJE chaotisch is ;) )

Groetje: tom

[ Voor 78% gewijzigd door tomgroenestein op 14-11-2019 19:39 . Reden: niets ingevuld voorheen ]

Alle reacties

• tomgroenestein
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-03-2025
oeps

• JH34D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-01 20:13
de ventilatoren zullen 2 uitgangen hebben. Eentje is een normale 3pins, die je op je moederbord aansluit op de fan headers. Daarnaast zal er een kabel aan zitten die in een (voor zover ik kan zien) meegeleverde ARGB controller gaan, waarvoor knopjes op je case zitten. Mogelijk kan je deze ook in een ARGB capabel moederbord kunnen steken.

Welk moederbord ben je van plan te kopen? want ook als een moederbord geen RGB heeft zitten er soms nog wel headers voor op.

Voor de prijs ziet de case er overigens prima uit.
je zou er voor kunnen kiezen deze case te nemen: pricewatch: Sharkoon TG4 (RGB leds)

Geen PSU shroud, maar wel met 4 geleverde RGB fans, geen RGB strips en scheelt zo'n 15 euro.

Mocht je voor de GAMDIAS gaan en ook achterin een RGB fan willen, hou er rekening mee dat hier misschien geen ruimte voor is op je RGB controller. Vaak zijn de RGB controllers die bij cases zitten, tenzij anders vermeld, precies genoeg om alle RGB van de case zelf aan te sluiten, zodat je bij een extra fan meteen een extra controllertje moet kopen.

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-01 18:34
Geen idee wat je systeem is qua cpu. Lijkt me handig dat te vermelden als je informatie vraagt over moederborden.

Er zijn heus wel goedkope moederborden met aRGB en RGB headers. Ikzelf heb de AsRock B450M PRO en hierop zitten 2 RGB (12v) en 1 aRGB (5v) headers.