Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ealshorachi
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-04-2023
Hoi allemaal,

Voor werk wil ik graag een oplossing om via een iPad (Homekit) verschillende stopcontacten aan/uit zetten in meerdere ruimtes. Dit systeem zal ongeveer maximaal een aantal keer per week gebruikt worden, maar zeker niet elke dag en laat staan meerdere keren op een dag. Momenteel wordt een KAKU systeem gebruikt, maar het bereik is zeer slecht. Daarom wil ik kijken naar de mogelijkheden om dit te verbeteren.
Eerder heeft een collega gekeken naar een systeem van Fibaro, inclusief de losse wallplugs. Mij lijkt dit een overkill om alleen stopcontacten aan en uit te zetten en daarom heb ik de volgende vraag: hoe staat dit tegenover een systeem van Hue/Trådfri/Osram?
Alvast bedankt!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 14:14
Sonoff's
Deze werken via wifi en kosten ongeveer 5 euro per stuk.
Even omflashen met Espeasy oid en gaan.

• ealshorachi
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-04-2023
Bedankt voor de reactie. Aangezien het voor werk is, wil ik het liefst dat ik zonder al teveel gesleutel het werkend krijg.

Mijn vraag is voornamelijk in hoeverre het nodig is om te investeren in een systeem als van Fibaro (zeker wel rond de 1000e) als ik alleen maar een aantal slimme stekkers wil hebben die ik via de iPad kan bedienen.

• fluidified
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-11 11:35
Bij de Action verkopen ze "slimme" stekkers die je via WiFi aan en uit kan zetten. Zijn niet duur (nu €6,49) en werken prima. Ik heb er laatst ook eentje gekocht, kan ik aan/uit zetten via Google Assistant of via de app van hen zelf. Ik heb even gecheckt, en de App is ook beschikbaar via de App Store.

https://www.action.com/nl...t-connect-slimme-stekker/

Edit: Er staat dat deze "alleen" op 2.4 GHz netwerken werken, maar dat is niet helemaal waar. Ik heb een 5 GHz netwerk en inmiddels een aantal lampen en deze stekker erop aangesloten.

[ Voor 20% gewijzigd door fluidified op 15-11-2019 11:27 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:07
moet het perse per ipad zijn, of mag het ook met zo'n afstandsbediening zijn? want die kom je echt letterlijk overal tegen, tegenwoordig.
Natuurlijk lastig als je meer dan 5 stopcontacten wilt bedienen: )

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Je moet een alternatief hebben voor de 433Mhz frequentie van KaKu. Dan zoek je dus kort door de bocht een systeem met Zigbee-protocol of direct op de WiFi.
Als het voor werk is vraag ik me af je zomaar direct op de Wifi zo'n plug kunt en wilt aansluiten.
Voor Zigbee is de Kaku Z-lijn dan wel een alternatief maar er zijn er natuurlijk zat.
Ik verwacht niet dat een simpel setje zoals hierboven wordt voorgesteld beter werkt dan Kaku, omdat het achterliggende systeem hetzelfde zal zijn.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-11 17:14
Als je per se homekit wilt.
Een pi met homebridge en dan wifi stopcontacten. Of misschien een pi met homebridge en dan een 12v 433 mhz zender?

Je zou die van ikea kunnen proberen. Misschien kun je ons meer vertellen wat die stopcontacten doen?
Schakelen ze systemen uit? Dan kunnen we je helpen met wake on lan instellen etc etc.

• neosmoke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07-2022
Op delightnet.nl wordt uitgelegd hoe je een Chinese sonoff flashed naar tasmota en die wordt via mqtt broker geconnect met domoticz en die praat weer met homelink alles is nog in de maak maar de tutorial die nu online staat is wel goed

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

neosmoke schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:40:
Op delightnet.nl wordt uitgelegd hoe je een Chinese sonoff flashed naar tasmota en die wordt via mqtt broker geconnect met domoticz en die praat weer met homelink alles is nog in de maak maar de tutorial die nu online staat is wel goed
Vroeger had dat flashen toch wel een redelijk hobbygehalte omdat het niet altijd lekker ging. Is dat tegenwoordig beter?

• neosmoke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07-2022
Bij de Sonoff basic is het heel makkelijk, bij de Sonoff mini wordt het al een stukje moeilijker... Shelly heeft standaard een betere basis maar is duurder, maar je moet wel wat apparatuur in huis hebben om te flashen bijv de ft232 een usb serial converter, maar die kost 2 euro in China of 8 euro in Nederland. Een eigen server is ook makkelijk op te zetten... een Basis systeem voor wat Verlichting is heel makkelijk te maken en goedkoop.... houdt delightnet.nl een beetje in de gaten deze wordt nog behoorlijk uitgebreid... op andere sites is natuurlijk meer dan genoeg te vinden
Pagina: 1