Nieuw beeldscherm Bij nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

• Jack8
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-02 22:18
Ben bezig met het samenstellen van een Nieuwe pc met beeldscherm totaal rond de 1500,-

Ik ga voor een Ryzen 7 3700x en een Geforce GTX 1660Ti en 16GB Ram Deze ga ik voornamelijk gebruiken om te gamen. Zoals Fifa en Battlefield COD

Nu wil ik hier ook graag een nieuwe monitor bij. rond de 400 euro .

Ik ga niet overklokken en ook geen hele dagen lang erop spelen. Maar wil wel graag een lange tijd gebruik kunnen maken van me nieuwe systeem.

Nu mijn vraag:
Wat is beter om aan te schaffen een 4K of een QHD
Is het belangrijk dat er G-sync op zit?
Wat is een goede monitor om aan te schaffen? Zit zelf aan 27 inch te denken

Speel nu op een i7 860 pc met een monitor die nog ouder is een Samsung b2230. Dus alles is al een hele vooruit gang :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jack8 op 14-11-2019 15:41 ]

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:56
Imho is g-sync een vereiste, 4K lijkt me niet haalbaar ivm fps.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
@Jack8 afgaande op je verkorte lijstje met onderdelen die je gaat bestellen zou ik eens je hele build aan de kaak stellen want ik stel meteen de 3700x ter discussie ;). Ik denk bijvoorbeeld aan een 3600 + RX 5700XT. Dan ben je netto net zo veel kwijt, maar zit je een heel stuk hoger op de videokaartladder.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:31
tja gsync of freesync is persoonlijke voorkeur. Veel mensen vinden freesync goed genoeg. Om goede framerates te hebben ben je sowieso afhankelijk van een gpu die voor de game die je speelt sterk genoeg is.

• Jack8
@br00ky

Mijn idee voor volledige setup:

AMD Ryzen 7 3700x (meer cores dan de 3600)
Asrock X470 Master
Geforce GTX1660
be quiet! Pure power 11 600W
be quiet Pure base 500
Goodram IRDM-X 8GB (2x) 3000mhz
Goodram PX400 M.2 512GB

En voor monitor keek ik nu naar de Acer Nitro XF272U Zwart, maar die heeft geen G-sync

• Jack8
@br00ky

Mooie kaart die RX 5700XT. Maar dan zit ik natuurlijk ermee dat ik gelijk een X570 (PCIe 4.0) moederbord wil en er moet een zwaardere voeding in. Me budget is niet heel vast op 1 bedrag. Wil weer iets wat lange tijd mee kan met af toe een upgrade.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
PCIe4? Nee hoor. Gewoon backwards compatible en PCIe3 wordt nog niet eens vol getrokken dus dat is absoluut geen bottleneck.

En je kunt prima die voeding aanhouden bij een 5700 XT.

Geen reden om het niet te doen dus :). Overigens kan je beter de B450 Tomahawk Max pakken als moederbord. Die ondersteunt namelijk uit de doos een derde generatie Ryzen. Het bord dat je nu hebt heeft als je pech hebt een bios update nodig.

[ Voor 30% gewijzigd door br00ky op 14-11-2019 17:01 ]

Verwijderd

MetalSonic schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:53:
tja gsync of freesync is persoonlijke voorkeur. Veel mensen vinden freesync goed genoeg. Om goede framerates te hebben ben je sowieso afhankelijk van een gpu die voor de game die je speelt sterk genoeg is.
Niet alleen dat, ik zie op zich, bij lagere framerates, het verschil wel, maar stoor me niet aan de effecten zonder free/g-sync als ze binnen de perken blijven.

De monitor die ik wilde had Freesync en ik heb een 1080Ti, lange tijd nutteloos, werkt nu prima.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
MetalSonic schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:53:
Omdat nVidia nu ook eindelijk de ondersteuning van Adaptive Sync (wat AMD FreeSync noemt en nVidia G Sync compatible) heeft toegevoegd is er geen reden meer om een veel duurdere G-Sync monitor te nemen. Met Adaptive Sync kun je namelijk precies hetzelfde bereiken alleen kost het minder geld en werkt het met zowel AMD als nVidia.
Jack8 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:16:
@br00ky

Mijn idee voor volledige setup:

AMD Ryzen 7 3700x (meer cores dan de 3600)
Asrock X470 Master
Geforce GTX1660
be quiet! Pure power 11 600W
be quiet Pure base 500
Goodram IRDM-X 8GB (2x) 3000mhz
Goodram PX400 M.2 512GB

En voor monitor keek ik nu naar de Acer Nitro XF272U Zwart, maar die heeft geen G-sync
Kun je het in een wenslijstje zetten? Dat maakt het een stuk overzichtelijker welke onderdelen je precies bedoeld. Pure Power 11 600W is iig geen interessante voeding, voor hetzelfde geld haal je iets beters of voor minder heb je de 400W versie.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Jack8
Voor me PC ga ik er wel uit komen, dan maar paar 100,- erbij voor de betere video kaart.

Maar wat is een goed beeldscherm voor aan de 5700 XT om Lekker op te gamen?
Dat was eigenlijk de vraag van vandaag :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Heb je nog specifieke eisen naast het budget van 400 euro en om en nabij 27 inch? Welke schermen heb je zelf gevonden?

• Jack8
Acer Nitro XF272U leek mij een goede. 144hz en 1ms QHd voor een mooie prijs.
Zat te denken om naar 4K te gaan, maar dan begreep ik dat de fps veel lager uit valt en je de games weer naar high zou moeten zetten.
Of heb je nog steeds een wel een beter beeld met een 4K

• MetalSonic
-The_Mask- schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:00:
[...]

Omdat nVidia nu ook eindelijk de ondersteuning van Adaptive Sync (wat AMD FreeSync noemt en nVidia G Sync compatible) heeft toegevoegd is er geen reden meer om een veel duurdere G-Sync monitor te nemen. Met Adaptive Sync kun je namelijk precies hetzelfde bereiken alleen kost het minder geld en werkt het met zowel AMD als nVidia.
[...]

Kun je het in een wenslijstje zetten? Dat maakt het een stuk overzichtelijker welke onderdelen je precies bedoeld. Pure Power 11 600W is iig geen interessante voeding, voor hetzelfde geld haal je iets beters of voor minder heb je de 400W versie.
Ik heb wat gegoogld Gsync is beter maar ook duurder. Het "locked" op een hogere framerate.. Als laatst nog ff Reddit https://www.reddit.com/r/...c_is_one_actually_better/

mja heb je 't ervoor over? Als ik 't budget zou hebben zou ik ook eerder Gsync kiezen dan Freesync

• Jack8
@MetalSonic

Dan moet ik weer naar Nvidea GPU.
Wat zou jij doen dan voor beeldscherm en GPU?

• MetalSonic
Jack8 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:32:
@MetalSonic

Dan moet ik weer naar Nvidea GPU.
Wat zou jij doen dan voor beeldscherm en GPU?
Qua videokaart ervan uitgaande dat je weer zeker 1-2 jaar vooruit wil en je nu dus wil kopen. Dan zou ik voor een GTX 2070 Super gaan qua monitor weet ik het niet. Ik durf niet meer te kopen omdat degene die ik leuk vinden last hebben van ips glow etc dus ik blijf nog ff bij m'n huidige tntje met 60 hz :'(

• -The_Mask-
  • Niet online
MetalSonic schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:26:
[...]

Ik heb wat gegoogld Gsync is beter maar ook duurder. Het "locked" op een hogere framerate.
Dat kan al jaren met FreeSync.

AMD Nieuwsdiscussie

• MetalSonic
-The_Mask- schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:39:
[...]

Dat kan al jaren met FreeSync.
Ja weet ik, en op schermen die vroeger alleen Freesync waren kan je nu ook met een Nvidia kaart aan de slag als 't compatible is. Freesync is volgens mij ook goed maar Gsync is nog steeds degene waar een apparte hardware module voor aan je scherm zit en is volgens mij nog steeds een slag beter (helaas ook duurder) mja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zie vooral veel "volgens mij" in je reactie. Kan je dit ook onderbouwen met bronnen? We zijn hier om TS zo duidelijk mogelijk te adviseren. Met "onderbuikgevoelens" (no offence) kunnen we niet zo veel.

• -The_Mask-
  • Niet online
MetalSonic schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:45:
[...]

Ja weet ik, en op schermen die vroeger alleen Freesync waren kan je nu ook met een Nvidia kaart aan de slag als 't compatible is. Freesync is volgens mij ook goed maar Gsync is nog steeds degene waar een apparte hardware module voor aan je scherm zit en is volgens mij nog steeds een slag beter (helaas ook duurder) mja.
Een scaler zit ook gewoon in een scherm welke alleen ondersteuning heeft voor FreeSync, sterker nog het zit in elk scherm.

AMD Nieuwsdiscussie

• MetalSonic
br00ky schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:47:
Ik zie vooral veel "volgens mij" in je reactie. Kan je dit ook onderbouwen met bronnen? We zijn hier om TS zo duidelijk mogelijk te adviseren. Met "onderbuikgevoelens" (no offence) kunnen we niet zo veel.
Volgens mij op basis van verschillende sites zie hierboven.

Laatste bron is:
https://www.digitaltrends.com/computing/freesync-vs-g-sync/
Given the price gap, you might wonder why anyone would prefer G-Sync. The answer is simple — it’s superior. Nvidia’s adaptive refresh technology just delivers more consistent overall performance. It’s also worth noting that, when it comes to high performance and 4K gaming, Nvidia video cards are currently the performance king. Going with FreeSync, and thus buying an AMD Radeon card, might mean purchasing hardware that delivers less bang for your buck.

Fortunately, the new G-Sync compatible program gives buyers a lot of new options. If you already have a Geforce GTX 10–series and upwards card, you can buy a cheaper FreeSync monitor that is certified to work with your Nvidia card. After that, simply use this handy guide to activate G-Sync on a FreeSync monitor.
Maar dit is mijn laatste post hierover ;) beiden zijn goed en mijn mening is nu wel duidelijk!

• -The_Mask-
  • Niet online
Daar staat helemaal niet waarom het beter is. Houdt er sowieso rekening mee dat het meeste op internet niet klopt.

AMD Nieuwsdiscussie

• Jack8
Als ik een AMD processor heb denk ik dat het beter is om ook me videokaart naar AMD te doen en een freesync beeld scherm? Dat werkt toch dan het beste samen? Of heb ik dat mis.

Weet nog steeds niet welk beeldscherm ik wil kopen. Iemand een beter idee dan de Acer Nitro XF272U.
Rond de zelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 13:10
LG UltraGear 32GK650F Zwart

MSI Optix MAG271CQR Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack8
Allemaal bedankt voor jullie reacties! Ga voor de MSI Optix met Ryzen 7 en de 5700XT
Pagina: 1