Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AMD Game PC <1500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• evilhomer87
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-11 16:45
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming

Wat mag het systeem gaan kosten?
onder de 1500 euro

Hieronder een lijst met gewenste componenten
Kast
Cooler Master MasterBox Lite 5
CPU
AMD Ryzen 7 3800X Boxed
Moederbord
Asus PRIME X470-PRO
Videokaart
Asus GeForce RTX 2070 Super 8GB Dual Evo OC
Geheugen
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
Voeding (550 voldoende!?)
Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular
1e opslag + Windows 10
Samsung 970 EVO 1TB
2e opslag
Samsung 860 QVO 1TB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een game PC voor de "nieuwe generatie" games. Denk aan goed draaien van RDR2 en soepel draaien van Cities skylines met mods en volle stad..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI / ASUS / Samsung

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil nog een mooie 32 inch monitor voor minder dag 300 euro (2560x1440 (Quad HD) 144HZ)
advies is welkom.

Ga je overklokken?
Niet de intensie dit te doen

Wat verwacht je van ons?
Processor vs moederbord, werkt deze combinatie? ik had vernomen dat er upgrades moeten zijn bij oudere moederborden.
Ik heb uiteindelijk na veel overwegen gekozen voor AMD, goede keuze?
Zelfde vraag voor de videokaart, wel of niet deze kaart? of beter Radeon?
Ik wil voornamelijk games spelen op het apparaat, zijn mijn keuzes goed geweest? of beter toch een HDD?
ik sta open voor suggesties die goed onderbouwd zijn.

Alle reacties

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-11 10:11
Je wilt een pc gaan bouwen begrijp ik? Maar waarom want als ik kijk bij
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb je alles wat je nodig hebt qua hardware voor een pc al!

• evilhomer87
JohnnyDon schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:09:
Je wilt een pc gaan bouwen begrijp ik? Maar waarom want als ik kijk bij
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb je alles wat je nodig hebt qua hardware voor een pc al!
direct aangepast 8)7

• JohnnyDon
d:)b

Maar om je even een handje te helpen,

Alleen B450 moederborden hebben een BIOS update nodig voor de nieuwe CPU's als het niet aangegeven staat op de doos/site of als er geen MAX op het einde van de naam staat. bijv. MSI B450 Tomahawk MAX

AMD is op het moment een zeer goede keuze sinds het gewoon de beste bang for you buck is tegenover intel in de meeste gevallen.

De voeding die je gekozen hebt hoort gewoon voldoende te zijn. Je zou het zelfs kunnen riskeren met een 500W maar doe maar niet. gewoon blijven bij de voeding die je in de eerste instantie gekozen hebt.

Ik zou alleen nog HDD's aanraden als je een tight budget hebt en de snelheid van games opstarten etc. niet super veel uitmaken.

De videokaart is een goede. Normaal gesproken zou ik de 5700 XT aanraden op 1080P 144Hz maar sinds jij van plan bent op 1440p te gaan spelen kan dit wel.

• evilhomer87
Bedankt voor de terugkoppeling.
Ik zal de keuze voor de 2e SSD eventueel nog aanpassen dan.

• JohnnyDon
Ik heb jouw wensen eens toegevoegd als filter en kom letterlijk op geen beeldscherm uit. Als we een halve inch achteruit gaan komt er 1 samsung monitor uit de lijst tevoorschijn.
categorie: Monitoren

Als je het budget een paar 10tjes kan uitrekken kan je voor de pricewatch: AOC CQ32G1 Zwart gaan. Lijkt mij een betere keus.

[ Voor 19% gewijzigd door JohnnyDon op 14-11-2019 15:30 ]

• evilhomer87
JohnnyDon schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:28:
Ik heb jouw wensen eens toegevoegd als filter en kom letterlijk op geen beeldscherm uit. Als we een halve inch achteruit gaan komt er 1 samsung monitor uit de lijst tevoorschijn.
categorie: Monitoren

Als je het budget een paar 10tjes kan uitrekken kan je voor de pricewatch: AOC CQ32G1 Zwart gaan. Lijkt mij een betere keus.
Deze staat ook op mijn wenslijst. ik hou de prijs in de gaten in de hoop dat de prijs wat zakt.

• JohnnyDon
Als je kan wachten tot 29 november dan kan je waarschijnlijk voor een aantal componenten wel een aantal euros besparen sinds het de 29e Black Friday is en de maandag na dat weekend is er ook nog cyber monday dus houd dat ook goed in de gaten.

Ik ga het namelijk wel doen voor wanneer ik een Switch ga halen :Y
Pagina: 1