Sommige mail komt niet aan in Gmail

Pagina: 1
Acties:
  • 6.939 views

Vraag

• Loekarin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-06 18:04
Ik heb vanuit een emailadres (karin@domeinnaam.nl) een forward ingesteld naar een gmail adres.
Emails die ik stuur naar karin@domeinnaam.nl zouden dus moeten aankomen,maar dat doen ze niet. Ze lijken te verdwijnen in cyberspace. Ze staan ook niet in mijn spambox.

Ik merk het specifiek als ik een soort 'loop' toepas: van mijn gmail adres mail ik naar karin@domeinnaam.nl,en vandaaruit zou de mail via de forward weer terug moeten komen in de inbox van het betreffende gmail account.
En dat gebeurt niet. Rara.

Dit probleem is vergelijkbaar met dit topic: Loekarin in "Sommige mail van Gmail komt niet aan"

Maar op dat topic stond als advies om een nieuw topic te openen. Dus bij deze.

Het lijkt ook op het probleem dat ik hier lees:
https://www.nationaalcomp...niet-binnen-gmail.131387/

Maar daar staat geen oplossing bij.

Voor mij geldt ook:
-Gmail account zit niet vol
-Mail komt niet in spambox terecht
-Geen problemen met wachtwoord
-Andere emails komen wel aan

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als je een loop genereert op gmail dan blokkeert hij hoe dan ook de afzender voor enige duur.
Daarnaast zou je moeten kijken in de SMTP logs van de verzendende of ontvangende (kan alleen met google business account) kant wat de exacte reden van de bounce is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Loekarin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-06 18:04
@DukeBox Wat is 'voor enige duur'?

Ik heb geen google business account

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Loekarin schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:29:
@DukeBox Wat is 'voor enige duur'?

Ik heb geen google business account
Volgens de postmaster tools wordt vanaf de 2e occurance een uur, vanaf 3e 6 uur en vanaf 4e 24 uur.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:28
Dat het niet werkt als je een loop toepast lijkt me niet zo relevant in dit verhaal. Dan wil je namelijk juist dat de loop onderbroken word.

Gebeurt het ook nog in andere gevallen? Zo ja, probeer daar wat meer info van te achterhalen. Komt het wel in karin@domeinnaam.nl terecht? Zo ja, heb je daar (smtp) log die je in kan zien?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Google is sowieso een partij die om de zoveel tijd de eisen met betrekking tot doorgestuurde mail strakker bijstelt, met dit als resultaat.

Ik zou om te beginnen eens kijken of op 'domeinnaam.nl' een SPF-record actief is (en dat hoeft helemaal niet een uitgebreide te zijn), dat is een van de zaken waar ze naar kijken.
Daarnaast zou je kunnen overwegen om de mail niet door te sturen, maar gewoon naast je huidige mailadres in Gmail op te halen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik merk het specifiek als ik een soort 'loop' toepas: van mijn gmail adres mail ik naar karin@domeinnaam.nl,en vandaaruit zou de mail via de forward weer terug moeten komen in de inbox van het betreffende gmail account.
En dat gebeurt niet. Rara.
Dat gaat hem niet worden.

This seems to be a common problem:

https://serverfault.com/q...arding-to-forward-address

https://serverfault.com/q...63/forward-mails-to-gmail

It seems like gmail doesn't accept mails, that are forwarded back to the same account. Try to send an email to myaccount@myhostname.com from a different account, i.e. not the gmail account it is supposed to get forwarded to. That should work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 15:50
Berlinetta schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 00:18:
[...]

Dat gaat hem niet worden.

This seems to be a common problem:

https://serverfault.com/q...arding-to-forward-address

https://serverfault.com/q...63/forward-mails-to-gmail

It seems like gmail doesn't accept mails, that are forwarded back to the same account. Try to send an email to myaccount@myhostname.com from a different account, i.e. not the gmail account it is supposed to get forwarded to. That should work.
Maar dat doet ts ook niet, hij stuurt het naar karin@domein.. en karin@domein moet het doorsturen naar zijn gmail..

@ts staat het ook niet in de spam van de inbox van karin@domein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-07 22:53
Misschien heel dom, maar ik neem aan dat alle mailservers dit soort beveiliging hebben? Anders kun je veel overlast veroorzaken met echte loops (en die wil je niet!).

Als twee mailadressen meerdere keren per seconde de mail weer naar elkaar forwarden: dat stopt pas bij overbelasting, of als een mailbox vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tworfofour
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-02 14:45
Zoals ik het lees wordt er in deze thread nu veel ophef gemaakt over het woordje 'loop', terwijl dat slechts een methode van de poster was om te achterhalen wat er mis gaat. Het probleem was dat sommige mails niet aankomen in gmail en dat probleem bestond al voordat de 'loop' werd gemaakt. Dus kunnen we de discussie terug brengen naar het oorspronkelijke probleem?

Ik heb exact hetzelfde probleem: sommige mails komen nooit aan in gmail. Mails waarvan ik 100% zeker weet dat ze wel verstuurd zijn en die 100% zeker verstuurd zijn naar het juiste adres en die 100% zeker niet in de spam "box" terecht komen. Het gaat bijvoorbeeld om mails van webwinkels, password verificatie mails en dat soort dingen. Bijvoorbeeld de mail van de lost password functie van e-bay komt nooit aan. maar ook mail verstuurd door de werkgever van mijn vrouw -een landelijke groothandel- verdwijnt in het niets. Erg lastig dus dat zulke mails niet aankomen!

Dat ik zo 100% zeker weet dat de mails wel en correct verstuurd zijn, komt doordat al mijn email wordt gestuurd naar adressen in mijn eigen domein, waarvan de mail server het vervolgens forward naar gmail. Dit werkte tot een tijd terug al jaren zonder problemen en alle mails kwamen gewoon aan. Nu er echter vaak mails ontbreken, laat ik op de mail server van mijn eigen domein de mails niet meer alleen doorsturen, maar ik laat ze ook lokaal opslaan. En inderdaad, daar zijn alle ontbrekende mails wel aanwezig! De web interface van die server is echter zeer crappy, de interface van gmail is vele malen beter, plus de integratie op de telefoon is veel beter, dus daarom gebruik ik veel liever gmail. Ik moet er echter wel op kunnen vertrouwen dat alle mail die aan ons verstuurd wordt, ook daadwerkelijk aankomt. En dat is op dit moment -en al meerdere maanden- niet het geval. Het lijkt er op dat ze te ver zijn doorgeslagen in hun pogingen malafide mails te blokkeren...

Weet iemand hoe we Google kunnen bewegen naar de oorzaak hiervan te kijken en dit te verhelpen?

N.B. nog een toevoeging, zodat niet iedereen gelijk weer daar over valt: de mails verstuurd door mijn vrouw's werkgever komen ook niet aan als hij ze rechtstreeks naar het gmail adres, dus zonder de forward er tussen, stuurt.

[ Voor 5% gewijzigd door tworfofour op 13-12-2019 17:07 . Reden: toevoegen dat mails ook niet aankomen als ze rechtstreeks aan gmail gestuurd worden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

tworfofour schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:02:
(...) Het gaat bijvoorbeeld om mails van webwinkels, password verificatie mails en dat soort dingen. Bijvoorbeeld de mail van de lost password functie van e-bay komt nooit aan. maar ook mail verstuurd door de werkgever van mijn vrouw -een landelijke groothandel- verdwijnt in het niets. Erg lastig dus dat zulke mails niet aankomen!(...)
Dit zijn nu juist mails waarvan de afzenden zegt 'Hrm... mijn adres gebruiken is niet het meest jovele idee" en om die reden maken juist dit soort verzenders gebruik van opties om het doorsturen van mail te beperken.

Ik verbaas me er niet over dat een mail van eBay gericht aan adresA, dat geforward wordt naar een gemail-adresB niet aankomt. eBay geeft namelijk vanaf haar DNS aan vanaf welke domeinen en IP-adressen een mail okay is, en dat een mail vanaf een ander domein waarschijnlijk spam is, of zelfs genegeerd moet worden. En als jij die mails dus doorstuurt...
Een instelling als dat kost niets, en zorgt dat je mailadressen veel minder makkelijk voor spam misbruikt kunnen worden.

Ergo... als jij dat soort mails zonder problemen wilt ontvangen, moet je het adres opgeven van de mailbox waar ze in moeten binnenkomen (of ze doorsturen als bijlage)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tworfofour
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-02 14:45
Jester-NL schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 09:40:
Ergo... als jij dat soort mails zonder problemen wilt ontvangen, moet je het adres opgeven van de mailbox waar ze in moeten binnenkomen (of ze doorsturen als bijlage)
En dat is dus waarom ik aan mijn bericht had toegevoegd dat het niet uit maakt of de forward er tussen zit of niet. De mails komen niet aan, ook niet als deze rechtstreeks naar ons gmail adres worden gestuurd:
N.B. nog een toevoeging, zodat niet iedereen gelijk weer daar over valt: de mails verstuurd door mijn vrouw's werkgever komen ook niet aan als hij ze rechtstreeks naar het gmail adres, dus zonder de forward er tussen, stuurt.
En dit is slechts 1 voorbeeld. Omdat ik hier de medewerking van de 'andere kant' heb kan ik het hier gemakkelijk reproduceren. Maar ik mis nog veel meer mails, van allerlei verschillende afzenders. Of ze nou naar m'n eigen domein worden gestuurd of rechtstreeks naar het gmail adres, ze komen simpelweg nooit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1569490

Het probleem met gmail gaat nog verder.
Als penningmeester van een vereniging gaan er geregeld betaalverzoeken naar de leden.Dat loopt al ruim een jaar niet lekker. Gemeenschappelijk: het gaat mis bij gmail-adressen.Soms komt het bericht wel aan, soms in de spambox, maar soms ook helemaal niet.
En omdat ik geen bericht krijg van het mislukken van de mail,beschuldigde ik mensen van wanbetaling..... Niet lekker.
Is er inmiddels meer bekend rond deze kwestie?
Voor alle duidelijkheid:ik verstuur niet via loops,soms met meerdere adressen in de bcc, maar het gaat ook mis bij directe 1 op 1 berichten. Ook gebruik ik zelf geen gmail-adres als afzender.

Onverkwikkelijke zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Gmail als zakelijk of consumenten product ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Anoniem: 1569490 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:06:
Het probleem met gmail gaat nog verder.
Als penningmeester van een vereniging gaan er geregeld betaalverzoeken naar de leden.Dat loopt al ruim een jaar niet lekker. Gemeenschappelijk: het gaat mis bij gmail-adressen.Soms komt het bericht wel aan, soms in de spambox, maar soms ook helemaal niet.
En omdat ik geen bericht krijg van het mislukken van de mail,beschuldigde ik mensen van wanbetaling..... Niet lekker.
Is er inmiddels meer bekend rond deze kwestie?
Voor alle duidelijkheid:ik verstuur niet via loops,soms met meerdere adressen in de bcc, maar het gaat ook mis bij directe 1 op 1 berichten. Ook gebruik ik zelf geen gmail-adres als afzender.

Onverkwikkelijke zaak.
Dat lijkt niets te maken te hebben met de vraag in dit topic. Ik sluit het dus hier maar. Open gerust een eigen topic. Het is dan wel zo handig om aan te geven waarom je mails als spam worden aangemerkt. Zie de metadata bij een ontvanger. Bijvoorbeeld omdat je een faudte mailserver gebruikt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.