Toon posts:

PCI videokaartje ???

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor een PentiumPro systeem(met 1 MB cache en 128 MB) ben ik op zoek naar een goede PCI videokaart. Er past dus geen AGP in.
Nu draai ik met een S3 968 kaartje met 4 MB WRAM. Das oke voor wat tekstverwerken enzo, maar niet om full-screen divxjes af te spelen.

Een vette gamekaart zoals een 3DFX is te veel van het goede.

Heeft er iemand een goede tip voor me?

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Diamond Stealth III S540 PCI misschien, is lekker goedkoop.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:39
erm, ik weet niet of jouw pentium pro sneller is dan mijn k6-2 400, maar op mijn pc gaat 't spelen van divx al moeizaam, dus op een pentium pro met een pci kaart, lijkt 't me al helemaal niet te lopen (ps. ik heb een g400 16mb)

Verwijderd

viper 550 is er ook in pci uitvoering (geweest dan, want een nieuwe PCI videokaart.. zijn die nog te vinden ??)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
S3 968 met WRAM! Peperduur kaartje (> 700 florijnen).
S3 Virge GX is een veel sneller kaartje, kun je vast nog wel ergens voor een tientje krijgen.

Houdoe

• DukeBox
  • Niet online
Hmm.. voodoo 2000/3000 PCI ? (fl 250 / fl 300) hebben een vrij goede "hardware" ondersteuning voor filmpies.. op een pentium 1 233@333 ! loopt 640/480 divx 30fps prima.. 800/600 loopt voor geen meter zelfs niet op mijn p2 350 telkens geluid sync en framedrop problemen..

Verwijderd

oplossing: een 2e handse V3 2000/3000. Met al dat Geforce geweld komen die dingen op de markt voor +-150,-

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
hoe kan je nou divx films kijken op een voodoo2? dit is een addon kaart!

neem gewoon een voodoo3, maar ik zou eerst eens proberen om met een geleende videokaart divxjes af te draaien. je hebt er nogal behoorlijke processor voor nodig (readme zegt min 450mhz)

Verwijderd

ik zou zeggen een voodoo 2 of voodoo3 heb je ook in pci uitvoering werkt prima ik zelf ben erg tevreden met mijn voodoo3 3000 16mb
heb in het verleden en voodoo2 pci gehad
kijk hier op de site bij vraag en aanbod
staan er genoeg tekoop voor een prikkie
nogmaals voodoo 3dfx een prima koppel met ut

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor alle reacties..

De meesten hier raden een 3DFX aan. Toch eens kijken wat die kaart allemaal kan...

enne..over divxjes...op m'n notebook gaat het ook prima. Das een Cel. 400 / 128 MB / 4 MB NeoMagic.
Daarom zou het op een Pro ook moeten kunnen denk ik (met een redelijke VGA-kaart dus).

• mrguust
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-03 20:21
Veel kaarten zijn er ook in een PCI uitvoering...zelfs de Voodoo 5 5500!
maar ik weet er niet zo heel veel van.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:35

winnie

de poes...

Ik zit in de zelfde situatie als jij: ik heb ook een PPro (@233), met 196MB. Ik heb een voodoo3 2k kaart (half jaar geleden) gekocht en die overgclocked naar een voodoo3 3k (dus 166MHz). Loopt prima, en films draaien voldoende.
Ik zit te twijfelen of ik nog een voodoo5 koop, ben bang dat die toch te veel cpu-afhankelijk is.

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06-2025

Peet

Semper voloptuosos rapidus

ATI pci 8mb met TV-out;

goede weergave en volgens mij uitermate geschikt voor het kijken van fulscreen-filmpjes. Zijn er tweedehands ook nog massa's van te krijgen ik schat zo' ƒ 50,-

kijk eens bij vraag en aanbod.

greets,

Peet

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

Verwijderd

ATI is over het algemeen wel OK met mpeg stuff en zo. Er is nu ook een Savage4 PCI met 8 MB kaart bdw. (Diamond Stealth 530) (heeft motion compensation)

• Cartman!
  • Niet online
Je kan ook een tnt2 vanta nemen, ook pci, maar ik weet de prijs niet...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Er schijnt anders toch ook een PCI versie van de GeForce te komen....

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1