Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Vraag
Beste antwoord (via Videopac op 14-11-2019 15:36)
Dat kan geen kwaadVideopac schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:45:
[...]
Dat klopt. Ik heb de indruk dat als het regent en de wind erop staat het daar "in regent". Dat lijkt me niet de bedoeling.
Ik heb wel gezien dat sommige de naden vullen met kit of purschuim maar mooier wordt het er zeker niet op
http://www.joostdevree.nl/shtmls/spouwmuur.shtml
[ Voor 11% gewijzigd door Breezers op 14-11-2019 14:28 ]
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Alle reacties
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
lijkt me niet zo ontzettend moeilijk, juist een klusje dat je goed zelf kunt doen
https://www.eigenhuisentu...den/steenvoegen-repareren
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Wat ik je wel uit eigen ervaring kan vertellen, voegen repareren gaat altijd voor kleurverschil zorgen, dat kan gewoon niet anders.
Dit ga je echter niet met voegsel opvullen aangezien er een holte achter zit waar waarschijnlijk een spouwlat voor het kozijn inzit en dan binnen de kortste keren door werking van de materialen de voeg eruit gaat vallen op dat punt. Ik zou het gewoon zo laten zoals het is
Dat klopt. Ik heb de indruk dat als het regent en de wind erop staat het daar "in regent". Dat lijkt me niet de bedoeling.Breezers schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:31:
Ik krijg eerder de indruk dat TS misschien de ruimte tussen het metselwerk en de kozijnen/spouwmuur aanziet voor open voegen....?
Dit ga je echter niet met voegsel opvullen aangezien er een holte achter zit waar waarschijnlijk een spouwlat voor het kozijn inzit en dan binnen de kortste keren door werking van de materialen de voeg eruit gaat vallen op dat punt. Ik zou het gewoon zo laten zoals het is.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat kan geen kwaadVideopac schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:45:
[...]
Dat klopt. Ik heb de indruk dat als het regent en de wind erop staat het daar "in regent". Dat lijkt me niet de bedoeling.
Ik heb wel gezien dat sommige de naden vullen met kit of purschuim maar mooier wordt het er zeker niet op
http://www.joostdevree.nl/shtmls/spouwmuur.shtml
[ Voor 11% gewijzigd door Breezers op 14-11-2019 14:28 ]
Edit:
In vergelijking vind ik de foto's uit de tooicstart er niet zo heel slecht uitzien.
[ Voor 17% gewijzigd door Rukapul op 14-11-2019 14:26 ]
Die openingen zitten er bewust...Videopac schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:45:
[...]
Ik ben geen metselaar of bouwkundige, maar deze openingen zorgen er wel voor dat de ruimte kan ademen tussen je spouw en de buitenmuur. Ook is het goed voor de ecologie, want bijen en andere kleine insecten kunnen zich daar nestelen (en nee, dat kan geen kwaad!).
Ik zou er niks aan doen, als je deze gaten dicht zet ga je meer problemen creëren dan oplossen (want die zijn er namelijk niet)
Zal je dit proberen te voegen dan zal het hier alleen maar weer gaan brokkelen. Van in regenen zal hier hooguit mondjesmaat sprake zijn en indien er onverhoopt toch wat vocht naar binnen slaat gaat dit via de spouw vanzelf weer weg.
Er zitten ook open stootvoegen in metselwerk en daar maakt ook niemand zich druk over, behalve als ze er niet zitten.
Even kijken welke kleur het beste past.
kleur verschil krijg je toch....
euhmmmm