Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 in 1 vervanger voor mijn Asus Transformer 3 Pro T303UA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-06 15:40
Ik ben op zoek naar een waardige 2 in 1 vervanger van mijn Asus Transformer 3 Pro T303UA

Deze 2 in 1 werkt nog prima, maar de batterij duur (of beter het gebrek daar aan) is een irritatie als ik bij klanten zit waar het stopcontact ver van de presentatietafel zit. Daarnaast is het touchpad van de cover een doorn in mijn oog; een muis moet dus altijd mee.

Wat ga je met je laptop doen?
95% zakelijk gebruik: ik ben projectmanager bij een internetbedrijf en 90% van de tijd zit ik met een stuk of 12 Chrome tabs open (8-16gb ram is dus wel een must) en daarnaast uiteraard Office 365, wat simpele tools (WinSCP, MTPuTTY e.d.) en nu en dan even wat lichte beeld manipulatie ( 70% van de tijd op kantoor en 30% van de tijd bij klanten op locatie (veelal workshops e.d.)

Op kantoor hangt m'n Asus aan mijn geweldige Asus Thunderbolt 3 dock (extern scherm/toestenbord/muis) en voor onderweg heb ik een simpeler dock van Cable Matters.

Wat is je budget?
De laptop zal In het kader van BYOD worden gekocht dus budget is ongeveer gelijk aan de vorige keer: =/< €1400. (incl. btw.)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het hele doel is om zowel een goede kantoor setup te hebben (zoals ik nu heb: zie hierboven) als ook een ultra portable setup waarbij ik zo min mogelijk meesleep naar klanten. Ik ben inmiddels gehecht geraakt aan de formfactor van mijn 2- 1. Nog steeds kleiner en lichter dan de meeste ultra-light laptops...

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Alles behalve Microsoft Surface: zelfs de nieuwe Surface Pro 7 van Microsoft heeft nog steeds geen Thunderbolt 3 aansluiting: mijn huidige Asus had dat dus in 2017 al.

Verder een paar "must have's:
  • Géén omklapbaar toetsenbord of andere 360 graden onzin: gewoon een losse type cover/kick-stand
  • USB C Thunderbolt 3 aangezien ik zelf een aantal USB 3 Thunderbolt dockingstations/dongle's heb
  • minimaal 256gb opslag
  • Minimaal 8gb RAM
  • batterij moet het bij normaal gebruik toch echt wel 4,5 uur uithouden
  • Toetsenbord liefst inclusief (zat nl. ook bij mijn Asus + smart pen)
Nice to have zijn zaken als:
  • Vingerafdruk scanner / Windows Hello
Afijn, tips & ook afwijkende meningen zijn altijd welkom (goede argumenten altijd welkom).. :)

(Nb: ik heb zelf ook al gekeken naar wat 2 in 1's maar valt me op dat er weinig merken meer zijn die ze maken (Asus b.v heeft geen opvolger van de mijne) en ze vaak nog duurder zijn dan de Surface varianten...)

Alle reacties

• Olympia
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-06 01:52
(Nb: ik heb zelf ook al gekeken naar wat 2 in 1's maar valt me op dat er weinig merken meer zijn die ze maken (Asus b.v heeft geen opvolger van de mijne) en ze vaak nog duurder zijn dan de Surface varianten...)
Ik denk dat je hiermee eigenlijk al antwoord geeft op je eigen vraag. 2-in-1 met een afneembaar keyboard, Thunderbolt 3, recente hardware en een goede batterijduur voor €1400 bestaat niet. Je zult dus ergens een concessie moeten doen. Persoonlijk ben ik benieuwd naar je aversie tegen 360-graden laptops, want die zijn volgens mij perfect voor jouw use case.

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-06 15:40
Heel simpel; een bulk aan toetsenbord. Totaal overbodig. Extra gewicht en geen echte tablet.
Afijn de Acer Switch 7 black edition lijkt een goede optie, en dat voor €1300,- dus je idee dat het niet bestaat klopt sowieso niet.