Vraag

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-07 17:09
Mijn vraag
Ik wil graag via een extern netwerk verbinding kunnen maken met mijn Fritzbox zodat ik op afstand het netwerk kan beheren en mijn PC aan kan zetten via Wake Up On Lan.

Mijn netwerk gaat via de Tele2 modem het internet op en daar achter heb ik mijn eigen FRITZ!Box geconfigureerd waar alle apparaten in mijn netwerk mee zijn verbonden.

Via MyFRITZ! Account heb ik een https adres gekregen die er ongeveer zo uitziet: https://*****************.myfritz.net:111111
Intern kan ik via dat webadres gewoon bij de inlog van de FRITZ!Box komen maar via een hotspot kom ik er niet bij.

Relevante software en hardware die ik gebruik
ZTE H369A V1.0.2_TL1T9
FRITZ!Box 4040

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

-IP Adres hard ingesteld zodat deze niet veranderd.
-Poging gedaan om portforwarding in te stellen op de ZTE Modem (alleen ben ik er niet zeker van welke poort er opengezet moet worden)

Heeft iemand ervaring met portforwarding van Modem naar Router?

[ Voor 3% gewijzigd door dm-dutchman op 14-11-2019 11:44 ]

Alle reacties

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-06 20:07
(alleen ben ik er niet zeker van welke poort er opengezet moet worden).

Zo te zien aan je link poort 111111. Kan je je Tele2 modem niet in bridge mode zetten? Dan zou het denk ik moeten werken. Mogelijk dat in je Fritz ook nog een instelling zit of je die pagina wel vanaf extern mag benaderen.

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-07 16:58
Gebruik je glas of (v/a)dsl? Maak je ook gebruik van TV of telefonie?

Als deze fritzbox ook een dsl modem heeft en je maakt geen gebruik van tv of telefonie of beiden dan is het de moeite waard om te kijken of je het huidige modem door de fritzbox kan vervangen.

Reken hiervoor niet op support vanuit tele2 maar met wat meer info kunnen we je hier vast wel op weg helpen.

Ik heb hier wel ervaring mee met een fritzbox als dsl modem en router maar niet met nog een extra router ertussen.

• dm-dutchman
@!GN!T!ON Blijkbaar moet je een public IP adres instellen op de Fritzbox om deze te benaderen vanaf een ander netwerk.. Dat heb ik nu wel voor elkaar gekregen maar vervolgens heb ik geen internet meer via de Fritz!box en kan ik ook niet meer de ZTE Modem bereiken via mijn PC die verbonden is via de LAN met de Fritzbox.

@Kasper1985 Internet komt hier binnen via VDSL2 maar er zit ook TV op, geen telefoon. Dus ik maak uit jouw reactie op dat het dan niet mogelijk is om de ZTE modem te vervangen voor mijn Fritz!box

• Kasper1985
@dm-dutchman Alles kan. Heeft die Fritzbox een Tele2 profiel of moest je die handmatig instellen?
Omdat je Fritzbox niet met vlans overweg kan (in ieder geval niet handmatig in te stellen) kan dat alleen als er een Tele2 profiel beschikbaar is.

Je hebt maar 1 publiek IP adres. Je kan dus niet je publieke ip toewijzen aan je fritzbox zolang deze niet als modem fungeert.

Als die ZTE een dmz functie heeft dan is dat wellicht nog een optie. Maar dan nog krijgt de fritzbox geen publiek IP toegewezen.

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Kasper1985 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:17:
[...]
Omdat je Fritzbox niet met vlans overweg kan (in ieder geval niet handmatig in te stellen) kan dat alleen als er een Tele2 profiel beschikbaar is.
Weet je dat zeker? Die van mij (een 7490) kan dat wel, ik heb voor mijn ISP gewoon een VLAN met de hand in kunnen stellen.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

• Kasper1985
@hp-got klopt. Voor Internet. Maar om TV via de Fritzbox te laten lopen is óók een vlan nodig.
Bij mijn 7581 kan dát iig niet handmatig. Maar wel achter de schermen via een door AVM “gebouwd” profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
Hartelijk dank voor de reacties. Ik ga nog even verder zoeken naar mogelijkheden.
Pagina: 1