Vraag

• Fatih22
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-09 18:23
Mijn vraag

Ik heb een computer in elkaar gezet( alles is nieuw behalve videokaart en voeding), maar loop een probleem tegen..
Als ik computer opstart zonder videokaar RX 580 8gb oc (voeding eruit) en aansluit op het mobo (dvi) werkt alles goed maar als ik mijn videokaart aansluit krijg ik geen signaal meer alle fans beginnen te draaien ook van de videokaart maar krijg geen signaal zelfs op de mobo niet meer (geen beeld)..
Videokaart getest op een andere mobo ( Asus z270-A) en werkte gewoon goed met hetzelfde voeding!!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Windows 10

Intel i-5 9600k
MSI Z390- A pro
2x8 ram corasair vengeance LPX 3000mhz
Voeding 1200 Watt
MSI armor RX 580 8gb oc

Alle reacties

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 17:45
In welke PCI-E slot stop je de kaart.

En waarom heb je in vredesnaam een 1200W PSU?!??!? Probeer je 2 systemen op 1 voeding te draaien?

now for real, zo'n grote hoeveelheid aan Wattage heb je echt lang lang niet nodig. zelfs als je een 5700XT had, had je aan 550W meer dan genoeg.

Welke PSU is het precies die je gebruikt?

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:12
Moederbord bijgewerkt naar laatste BIOS?

Videokaart in juiste slot gedaan?
Kabels juist aangesloten (en zo ja, welke kabels gebruik je?)
Welke monitor is het specifiek? Heb je al een andere monitor getest om uit te sluiten dat de port kapot is?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Fatih22
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-09 18:23
Een vriend van mij had nog zo'n voeding liggen gratis gekregen :)
PSU= corsair AX 1200
PSU werkt gewoon 100% getest op een z270-A met videokaart
Beide PCI sloten geprobeerd helaas hetzelfde....
Ligt ook niet aan de monitor ik sluit exact hetzelfde met 270-A mobo en het werkt en ziet videokaarten

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 17:45
Het is een degelijke voeding maar wel eentje van 2010...
Ik weet niet hoe lang die PSU al in gebruik is maar hij zit wel wat dichterbij zijn einde.

De enige andere mogelijkheid die ik heb is dat het dan de moederbord is. Stuur hem terug sinds je nog garantie hebt en of laat hem vervangen of kies een nieuw bord.