Toon posts:

Macbook air 13inch waterschade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
In de hoop dat iemand me hier kan helpen. Ik heb waterschade aan mn macbook air 13inch. Ik liet hem nakijken en het volgende bleek een probleem: “Lcd connector defect, wss backlight in het scherm ook defect. Endan nog enkel ic’s die moeten vervangen worden.“
Kreeg ook meteen te horen dat dit niet de moeite was om te herstellen. Vroeg me af wat hiervoor de redelijke reparatiekosten zijn. Misschien heeft iemand dit hier al laten vermaken. Bedankt!!

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar MS.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:06
- hoe oud is de macbook?
- hoe hoog was de offerte?
- wat voor waterschade? is er echt een lading thee over gegaan? is het door condens ontstaan over een verloop van tijd?

Hoe wil je van ons een schatting als we de meest basale, cruciale info niet eens weten...

waterschade is namelijk altijd een sluitmoordenaar. Vandaag fix je de nu aangetaste componenten, later gaat onderdeel B kapot. Een maand daarna component C.. weer drie maanden later component D.
Het hangt ook weer af van wat voor waterschade er was...

[ Voor 14% gewijzigd door Geronimous op 14-11-2019 12:26 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Geronimous schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:25:
...
waterschade is namelijk altijd een sluitmoordenaar. Vandaag fix je de nu aangetaste componenten, later gaat onderdeel B kapot. Een maand daarna component C.. weer drie maanden later component D.
Het hangt ook weer af van wat voor waterschade er was...
M.i. een beetje bangmakerij dit. Het is inderdaad een aandachtspunt en als je je laptop gebruikt om een kerncentrale aan te sturen zou ik hem ook niet meer gebruiken. Maar voor de gemiddelde gebruiker is het risico van falen na een fatsoenlijke reparatie zeer beperkt. Ik doe dit soort reparaties nu al meerdere jaren en ze komen vrijwel nooit terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is mijn ervaring ook. Het is veel vaker goed te repareren dan niet. Niet geloven dus en op zoek naar iemand die t wel (goed) repareert. Of het, het waard is, hangt vast een beetje af van uit welk jaar die komt, maar het zou ook wel mooi zijn als we stoppen met het weggooien van werkende of ‘repareerbare’ spullen. Als je tips nodig hebt, hoor ik het wel!