Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Foto's op Catalina forceert iCloud abonnement?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MaVeNwg
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23-01 21:45
Mijn vraag
Bij een vriendin heb ik de Mac een update gegeven van Mojave naar Catalina. Alles gaat prima maar de foto's van vanaf de iCloud komen niet meer in Foto's terecht. Als ik in de instellingen kijk zie ik dat dat een logische oorzaak heeft, de optie iCloud foto's is niet aangevinkt.

Zodra ik echter dat vinkje aanzet, komt er een pop-up met daarin de "vraag" om het gratis iCloud abonnement om te zetten in een betaalde variant met meer opslag. Nu is de iCloud nog lang niet vol (pas 50%) dus er is geen noodzaak om een abonnement te nemen. Dat moet echter wel, want welke andere keuze ik ook maak (lees: annuleren) resulteert in het feit dat het "iCloud foto's" vinkje uit blijft.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MacOS Catalina, Foto's applicatie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle mogelijke manieren om door het dialoog heen te komen zonder een abonnement te nemen, de Apple help pagina's, Google search.

Heeft iemand een idee?

Beste antwoord (via MaVeNwg op 14-11-2019 15:19)

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 24-01 11:52
MaVeNwg schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:03:
[...]

Ja, er staan inderdaad voldoende foto's in de bibliotheek en die zal vast wel groter zijn dan 5 GB. Maar die 5 GB is NIET in de laatste 30 dagen gemaakt (dan praten we over ~30 foto's op iPhone kwaliteit) dus de Mac heeft geen "noodzaak" om de gehele bibliotheek (vinkje "Mijn fotostream") naar de cloud te kopiëren.

Zou het dan wel werken als het vinkje "Mijn fotostream" uit staat?
Probeer het eens. Dat lijkt me de snelste oplossing.

Maar goed, aangezien het vinkje letterlijk heet "upload al je foto's" zal het wel niet. Hij wil namelijk, "al je foto's" uploaden.

Wat je wilt met fotostream zou zo te zien al moeten werken. Staat het op de telefoon nog wel goed?

Intelligo wijzigde deze reactie 14-11-2019 10:11 (16%)

Woont in Helsinki

Alle reacties

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:28
Bestaande foto bibliotheek op de Mac is al groter dan 5GB?

• Intelligo
Volgens exact wat er daar staat in je screenshot, is je foto bibliotheek op de mac inderdaad groter dan 5gb. Dat gaat dus niet.

Woont in Helsinki

• MaVeNwg
Intelligo schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:53:
Volgens exact wat er daar staat in je screenshot, is je foto bibliotheek op de mac inderdaad groter dan 5gb. Dat gaat dus niet.
Ja, er staan inderdaad voldoende foto's in de bibliotheek en die zal vast wel groter zijn dan 5 GB. Maar die 5 GB is NIET in de laatste 30 dagen gemaakt (dan praten we over ~30 foto's op iPhone kwaliteit) dus de Mac heeft geen "noodzaak" om de gehele bibliotheek (vinkje "Mijn fotostream") naar de cloud te kopiëren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Intelligo
[...]

Probeer het eens. Dat lijkt me de snelste oplossing.

Maar goed, aangezien het vinkje letterlijk heet "upload al je foto's" zal het wel niet. Hij wil namelijk, "al je foto's" uploaden.

Wat je wilt met fotostream zou zo te zien al moeten werken. Staat het op de telefoon nog wel goed?

Intelligo wijzigde deze reactie 14-11-2019 10:11 (16%)

Woont in Helsinki

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:09

Geronimous

Moderator Spielerij
[...]

Nee, mijn fotostream neemt geen iCloud ruimte in beslag.

Je moet er ook rekening mee houden dat de hele bieb nu weer opnieuw moet worden geupload, want Fotos weet nu niet wat er wel en wat niet in de iCloud bieb zit. Het kan zijn dat er uiteindelijk genoeg ruimte is, maar niet voor de volledige bieb.

FT-17 FTW!

• MaVeNwg
Intelligo schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:08:
[...]
Inderdaad, daar heb ik wat snel overheen gekeken. Had niet verwacht dat het zo zou werken, foutje van mij 8)7
De telefoon lijkt me wel goed te staan, alle gemaakt foto's staan ook in de cloud (gecontroleerd via het inloggen op icloud.com). Dus aan de telefoonkant lijkt het goed te gaan.

Het "forceren" van het iCloud abonnement is dus verklaard.
De overblijvende vraag is waarom de Mac de iCloud foto's niet wil downloaden. Ondanks het vinkje "Mijn fotostream" dat actief is komen de foto's in Catalina niet beschikbaar in de Foto's applicatie. Zal wel weer verder speuren en een ander topic maken als het blijft ...

Thanks all!

• Intelligo
MaVeNwg schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:18:
[...]

Inderdaad, daar heb ik wat snel overheen gekeken. Had niet verwacht dat het zo zou werken, foutje van mij 8)7

[...]

De telefoon lijkt me wel goed te staan, alle gemaakt foto's staan ook in de cloud (gecontroleerd via het inloggen op icloud.com). Dus aan de telefoonkant lijkt het goed te gaan.

Het "forceren" van het iCloud abonnement is dus verklaard.
De overblijvende vraag is waarom de Mac de iCloud foto's niet wil downloaden. Ondanks het vinkje "Mijn fotostream" dat actief is komen de foto's in Catalina niet beschikbaar in de Foto's applicatie. Zal wel weer verder speuren en een ander topic maken als het blijft ...

Thanks all!
Deze pagina lijkt een aardig overzicht te hebben van Fotostream problemen/oplossingen, wellicht het lezen waard:

https://macreports.com/my...m-not-working-on-mac-fix/

Woont in Helsinki

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True