• djoenez
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:05
Reeds een maand een honeywell wifi (met 2 radiatorthermostaten) en een R8810A om de ketel via opentherm aan te sturen.

Nu merk ik dat de CV ketel hele nachten door blijft pompen, maar mijn gasverbruik is nagenoeg nul. Dit is zeer vervelend aangezien (oud huis) er best wat lawaai is als er water door de buizen stroomt.

Hoe is dit te voorkomen? ik heb gekeken bi jde handleiding van mijn cv ketel (Remeha 28C) maar daar staat niets over dit gedrag.

Wel wat gelezen over pendel gedrag, maar kan niks veranderen in de instellingen van de honeywell wifi thermostaat. Maar begrijp ook niet helemaal waarom de CV ketel dit doet, moet ik nu juist de aanvoertemperatuur verhogen of verlagen om dit gedrag te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoenez
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:05
Ook zie ik nu dat de remeha constant in code 8 staat (antipendel). Is mijn CV kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:28

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Cv is niet kapot.

Je Honeywell geeft blijkbaar warmtevraag, maar je cv kan die niet kwijt. Ofwel omdat er geen radiatoren openstaan ofwel omdat de radiator die openstaat veel te klein is.

Je hoort vaker van dit systeem dat hij niet stopt met warmtevraag. Ik zou daar eerst zoeken

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
@djoenez Je zult toch iets beter moeten uitleggen hoe je installatie is ingeregeld. Zoals in bovenstaande reactie ook al wordt gezegd, lijkt het erop dat er warmtevraag is, waardoor de pomp wordt ingeschakeld. Ik zou contact opnemen met de installateur.