Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wie helpt mij mijn PC optimaal te tweaken?

Pagina: 1
Acties:

• veryferry
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-11 09:39
gevraagd:
Hulp bij het instellen van geheugen settings.

Omschrijving:
Ik heb mijn nieuwe PC nu een tijdje in gebruik en ben over het algemeen zeer te spreken. Photoshop/Lightroom werken heerlijk en de meeste games ook. Echter merk ik dat ik met Battlefield V soms tegen CTD crashes aanloop. Eigenlijk dagelijks (ik heb eventueel dump-files voor iemand die denkt daar wat mee te kunnen).

Nu lees ik heel veel verschillende dingen waarbij mijn hoofd al begint te duizelen als ik me er ook maar iets meer in wil verdiepen. Ik lees dingen over XMP (bij AMD zou dat dan FLCK zijn), aanpassen voltages, mogelijk verlagen van de MHz of sleutelen aan de DOCP etc etc. Ik kan hier echt niks mee.

Tijdens het inbouwen van mijn PC heb ik een maatje ernaar laten kijken.
Uiteindelijk zijn we op deze memory-settings uitgekomen (klik voor groter):
Afbeeldingslocatie: https://www.ferrypasschier.nl/TEMP/RAM_bios_thumb.jpg

We hebben een memory-test gedaan welke goed ging.
Maar desalniettemin dus toch die crashes steeds in BF V.

Omdat hij niet bepaald om de hoek woont en hem daarvoor dus niet weer over wil laten komen, vroeg ik me af of er in regio Den Haag nog fanatieke Tweakers zitten die hier goed mee zijn en die hier samen met mij naar zouden willen kijken. Het liefst zou ik natuurlijk zo optimaal mogelijk draaien dat ie nog totale stabiliteit heeft. Of dit ook nog een beetje goed te doen is om te testen weet ik eigenlijk niet, want de crashes zijn niet echt op te roepen voor zover ik weet.

PS: Wat ook raar is, is dat na een wijziging in de BIOS echt de stroom van mijn computer af moet alvorens hij weer wil booten.

Prijs / betaalmethodes:
Ik heb geen idee wat een goede prijs voor zoiets is. Een kratje bier? Een uurtarief? Ik stel voor dat wanneer iemand zich aanbiedt dat hij/zij zelf met een voorstel komt met betrekking tot een vergoeding.

Ik woon vlakbij het Gemeentemuseum in Den Haag, aan de rand van de ambassadewijk.
Ik woon hier met vrouw en dreumes, dus je komt niet in 1 of andere shady rukbunker terecht :)

Misschien handig; mijn PC specs:
#CategoryProduct
1MoederbordAsus ROG Strix X570-E Gaming
1ProcessorAMD Ryzen 9 3900X Boxed
1ProcessorkoelingNoctua NH-U14S
1VideokaartPowercolor Red Devil RX 5700 XT
2RAMCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2Z3200C16
1Voedingbe quiet! Straight Power 11 650W

[ Voor 23% gewijzigd door veryferry op 13-11-2019 23:27 ]

Verwijderd

Dat kan je beter hier vragen :) :

Processors, Moederborden & Geheugen

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-11 21:26

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Dit hoort niet in VAO aangezien dat over "Vraag & Aanbod" gaat, schopje naar PMG dus.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Begin eens met alle specificaties van de pc.
Verder, als je persoonlijke hulp op prijs stelt kun je beter een oproep in vraag & aanbod bij diensten plaatsen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:19
Als het moederbord nog niet is voorzien van het meest recente bios dan zou ik daar eerst mee beginnen. Daarna het geheugen weer op DOCP 3200 zetten en testen in BF V.

[ Voor 20% gewijzigd door Uszka op 14-11-2019 08:35 ]

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-11 22:06
Uszka schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:35:
Als het moederbord nog niet is voorzien van het meest recente bios dan zou ik daar eerst mee beginnen. Daarna het geheugen weer op DOCP 3200 zetten en testen in BF V.
Dat idd, doet hij het dan nog niet goed, even je Docp instellen op 3200 en dan handmatig je memory frequency terug zetten naar 2933 en kijken of hij dan wel stabiel blijft.

• veryferry
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-11 09:39
FlipFluitketel schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:22:
Dit hoort niet in VAO aangezien dat over "Vraag & Aanbod" gaat, schopje naar PMG dus.
Maar ik vraag toch om een dienst? Dus tegen betaling in wat voor vorm dan ook.
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:27:
Begin eens met alle specificaties van de pc.
Verder, als je persoonlijke hulp op prijs stelt kun je beter een oproep in vraag & aanbod bij diensten plaatsen.
Dit is de enige Vraag&Aanbod die ik zie :?
(ik kom hier niet zo heel vaak....dus als ik iets over het hoofd zie hoor ik het graag)

Wat voor meer specs wil je hebben trouwens?
Uszka schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:35:
Ik zie dat deze inderdaad nieuwe is dan versie 2.20.1271 die ze er bij verkoop op hebben gezet.
Iemand enig idee hoe regelmatig dergelijke updates verschijnen? Is dit iets wat je regelmatig zou moeten checken/updaten?
ExiZTeNcE schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:52:
[...]

Dat idd, doet hij het dan nog niet goed, even je Docp instellen op 3200 en dan handmatig je memory frequency terug zetten naar 2933 en kijken of hij dan wel stabiel blijft.
Dat heb ik geprobeerd, zonder resultaat :/
Maar eerst maar eens die update proberen dan :D

Bedankt allemaal! Maar het aanbod staat nog steeds; als er een Tweaker in omgeving Den Haag zit die, tegen vergoeding, een keer komt tweaken, dan graag. Ik heb echt geen geduld met dit soort dingen en wil gewoon aan de slag kunnen haha.

Verwijderd

veryferry schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:00:
Dit is de enige Vraag&Aanbod die ik zie :?
(ik kom hier niet zo heel vaak....dus als ik iets over het hoofd zie hoor ik het graag)
categorie: Computerhulp
Pagina: 1