Mijn vraag
...
Op een wat oudere PC die nu met Ubuntu 18.04 als "media-PC" bij de TV dient wil Firefox erg veel geheugen gebruiken als ik een langere livestream of aflevering van NPO Start of Andere Tijden wil kijken.
In de Processmonitor zie ik onder Firefox een gedeelte "WebExtensions". Geheugengebruik hiervan begint rond de 110MB als ik een stream/aflevering net start en dan is het prima. Echter, na 30-40 minuten kijken groeit dit vanzelf naar 1GB
Aangezien de PC maar 2GB RAM heeft begint hij stevig te swappen, gaat de video steeds vaker haperen en wordt dit op een gegeven moment zo erg dat het onkijkbaar wordt. De rest v/d PC is uiteraard ook weinig meer bruikbaar... totdat Firefox wordt afgesloten.
Wat zorgt ervoor dat het geheugengebruik stijgt naarmate een video langer duurt? En het belangrijkste: hoe voorkom ik dit?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
- Ubuntu 18.04 met Firefox uit de standaard repository
- Specs v/d PC: Athlon II 240e, 2GB RAM, 40GB HDD, nVidia GeForce GT 710
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Andere browser, Chromium, proberen. Echter, daar weigeren alle NPO video's in af te spelen. Verder valt weinig te proberen...
...
Op een wat oudere PC die nu met Ubuntu 18.04 als "media-PC" bij de TV dient wil Firefox erg veel geheugen gebruiken als ik een langere livestream of aflevering van NPO Start of Andere Tijden wil kijken.
In de Processmonitor zie ik onder Firefox een gedeelte "WebExtensions". Geheugengebruik hiervan begint rond de 110MB als ik een stream/aflevering net start en dan is het prima. Echter, na 30-40 minuten kijken groeit dit vanzelf naar 1GB
Wat zorgt ervoor dat het geheugengebruik stijgt naarmate een video langer duurt? En het belangrijkste: hoe voorkom ik dit?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
- Ubuntu 18.04 met Firefox uit de standaard repository
- Specs v/d PC: Athlon II 240e, 2GB RAM, 40GB HDD, nVidia GeForce GT 710
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Andere browser, Chromium, proberen. Echter, daar weigeren alle NPO video's in af te spelen. Verder valt weinig te proberen...