Athlon core vraag

Pagina: 1
Acties:

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 18:11
Als beginnende tweaker heb ik een vraag. Ik heb al even wast rondgezocht, en nog niets gevonden. En omdat ik op GoT gewoon altijd snel antwoord op mijn ontwetendheid heb; ik heb een Amd Ahtlon 1100, hij draait nu op 1210, kheb er een hele batterij koelers in gemod, dus de airflow is goed. Maar...op de cpu staat dat ik een AVHA core heb. Kan ik hier ook verder mee? dus heeft het zin om een andere mobo te kopen? Deze trekt het tot 110Mhz fsb en daarna is het fini en doet het allemaal geen zak meer. Ook kan ik met dit mobo de Vcore niet aanpassen, hij staat op 1.73. Het is een Aopen Ak33.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Vooral de AXIA core staat er bekend om dat ie ver kan overklokken, maar dit hoeft niet te betekenen dat jouw processor niet verder kan dat dattie nu gaat
mijn advies...probeer het gewoon..je weet maar nooit

zo ver als ik weet was er niet echt een bepaalde limiet aan de overklokbaarheid als je alleen naar het core nummer kijkt (het was alleen zo dat "toevallig" alle AXIA cores wat verder konden, maar dat betekend niet dat jouw procesor dit niet kan)

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

kan ook zijn dat hij kapt vanwege voltage, proberen dus.....niet te voorspellen lijkt mij....

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hmm... zo te zien heb je nog niets met de multiplier gedaan... Kan je die niet aanpassen op je mobo? na unlocken van je tbird dus..)

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

vogges mij kan je wel van die kaartjes kopen waarden je het voltage wel op kan schroeven..

kweet niet waar ofzo..
maar ze zijn er wel... (dacht ik)

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 02:32 schreef sPiNe het volgende:
vogges mij kan je wel van die kaartjes kopen waarden je het voltage wel op kan schroeven..

kweet niet waar ofzo..
:? :?
Kaartjes :?

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 18:11
Ik kan niets met de Mp doen, dus dat valt al af. Het Unlocken, dat is het doorstrepen van de L2 bruggetjes toch, met een 2B potlood?
Is daar ergens een afbeelding van? Ik ben niet echt creatief. :7

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op woensdag 01 augustus 2001 13:16 schreef dodemaa het volgende:
Ik kan niets met de Mp doen, dus dat valt al af. Het Unlocken, dat is het doorstrepen van de L2 bruggetjes toch, met een 2B potlood?
Is daar ergens een afbeelding van? Ik ben niet echt creatief. :7
Nope level 1, daar voor hoef je helemaal geen voorbeeld te hebben. Je kunt beste een 6b grafietpotlodd gebruiken (te koop bij je localboekhadel). Maar een hb potloodje werkt ook prima.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op woensdag 01 augustus 2001 02:32 schreef sPiNe het volgende:

kweet niet waar ofzo..
zoort socket converter bedoeld hij ?
die prik je op je socket en daar prik je weer je T-bird op

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op woensdag 01 augustus 2001 23:21 schreef Speedy-J het volgende:

[..]

hehe juist ja...
thnx :)

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 01:40 schreef dodemaa het volgende:
Als beginnende tweaker heb ik een vraag. Ik heb al even wast rondgezocht, en nog niets gevonden. En omdat ik op GoT gewoon altijd snel antwoord op mijn ontwetendheid heb; ik heb een Amd Ahtlon 1100, hij draait nu op 1210, kheb er een hele batterij koelers in gemod, dus de airflow is goed. Maar...op de cpu staat dat ik een AVHA core heb. Kan ik hier ook verder mee? dus heeft het zin om een andere mobo te kopen? Deze trekt het tot 110Mhz fsb en daarna is het fini en doet het allemaal geen zak meer. Ook kan ik met dit mobo de Vcore niet aanpassen, hij staat op 1.73. Het is een Aopen Ak33.
Overklokken okay, maar onthoud wel dat een hogere Mhz niet per definitie een snellere pc betekent. Lees het stukkie maar van AMD zelf :)
Goed configuratie..snelle HD's..goede koeling..snelle grafische kaart(GTS)..DDR/SDRAM geheugen dat maakt veel meer uit!!

Ben allang stil blijven staan (figuurlijk) ipv mee lopen met de rest..en ga nog steeds vooruit moet je nagaan! >:)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32

Epsilon

Op woensdag 01 augustus 2001 23:21 schreef Speedy-J het volgende:

[..]

klopt, ik heb ze ook gezien, maar ze hebben niet laten zien hoe het nou moet met je koeler, hier weet ik dus niets van.
Pagina: 1