Hulp nodig bij het kiezen van een stoel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sallyriana
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-07-2025
Mijn vraag
Excuses als dit hier niet past, Ik zou graag een nieuwe bureaustoel kopen, meer bepaald een gamingchair indien mogelijk. Echter ken ik hier niets van en degene met reviews kosten al snel 200 euro.

Relevante software en hardware die ik gebruik
NVT

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gekeken via de tweakers pricewatch, maar de meeste in mijn prijsrange hebben geen reviews. Ipv gewoon google reviews te vertrouwen wou ik toch eerst vragen of iemand hier een idee heeft. Zelf wil ik max 150 euro uitgeven aan een stoel, ik heb al 2 gewone stoelen gehad maar deze begeven het altijd redelijk snel en zijn niet lang comfortabel. Daarom dat ik eens keek naar echte gaming bureaustoelen.

Moest dit hier niet passen dan mag je het verwijderen, anders hoor ik graag jullie opinies :)

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:12
De goedkoopste met reviews is €104. Maar stel je niet teveel bij voor met die goedkope gamingstoelen. In no time zit je op een krakende en wiebelende stoel want de lage prijs moet ergens vandaan komen. Vanaf €300 heb je pas een fatsoenlijke stoel die het langer dan de garantietermijn uithoudt. pricewatch: Corsair T2 Road Warrior Gaming Chair (Zwart/Zwart) en pricewatch: Noblechairs EPIC Gaming Chair (Zwart) bijvoorbeeld.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:36

br00ky

Moderator Harde Waren

• Sallyriana
Uszka schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:10:
De goedkoopste met reviews is €104. Maar stel je niet teveel bij voor met die goedkope gamingstoelen. In no time zit je op een krakende en wiebelende stoel want de lage prijs moet ergens vandaan komen. Vanaf €300 heb je pas een fatsoenlijke stoel die het langer dan de garantietermijn uithoudt. pricewatch: Corsair T2 Road Warrior Gaming Chair (Zwart/Zwart) en pricewatch: Noblechairs EPIC Gaming Chair (Zwart) bijvoorbeeld.
En zoals deze? https://www.alternate.be/...ct/1327428?tk=13&lk=15242
Lijkt me toch redelijk ok?

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-01 08:32
Voor een goede bureaustoel betaal je ook al heel snel 400+ euro. Als je een comfortabele stoel wil hebben die lang mee gaat reken maar gauw 250+.
Ik schrok er zelf eerst ook van dat een stoel zo duur was, maar helaas betaal je voor een goede ergonomische comfortabele stoel een hoop. Misschien is het een idee om nog even door te sparen en een goede stoel te kopen waar je 10 jaar plezier van hebt?

Ik zelf heb een DxRacer, maar eigenlijk ook wel wat spijt van gehad dat ik die gekocht heb. Ik heb hem nu 3 jaar, hij zit prima maar een beetje een hard kussen om op te zitten (langere gamesessies ofzo een tintelende kont :+ ). Verder een prima stoel.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-01 09:42
Brubs schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:51:
Voor een goede bureaustoel betaal je ook al heel snel 400+ euro. Als je een comfortabele stoel wil hebben die lang mee gaat reken maar gauw 250+.
Ik schrok er zelf eerst ook van dat een stoel zo duur was, maar helaas betaal je voor een goede ergonomische comfortabele stoel een hoop. Misschien is het een idee om nog even door te sparen en een goede stoel te kopen waar je 10 jaar plezier van hebt?

Ik zelf heb een DxRacer, maar eigenlijk ook wel wat spijt van gehad dat ik die gekocht heb. Ik heb hem nu 3 jaar, hij zit prima maar een beetje een hard kussen om op te zitten (langere gamesessies ofzo een tintelende kont :+ ). Verder een prima stoel.
Ik heb een DXRacer Formula, 5e jaar nu maar ik kan er echt met gemak 40 uur op zitten zonder dat er ook maar iets vervelend wordt oid. Heeft wel te maken met je gewicht en lengte, welke stoel het beste voor je is dus daar zou ik goed op letten.

In mijn optiek nog altijd de beste aanschaf die ik heb gedaan, daarvoor altijd zo'n Leenbakker stoel die al helemaal doorgezakt is na 2 jaar maar je dan toch niet meteen wilt vervangen waardoor je eigenlijk continu verkeerd en ingezakt blijft zitten.

• Sallyriana
Brubs schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:51:

Dan ga ik nog even wachten, Kan in principe wel een stoel van 300 euro betalen maar toch liever niet momenteel :)
Toch bedankt voor de info, ik ga nog een paar maandjes wachten :)

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-01 08:32
Scrtz schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:55:
[...]

Ik heb een DXRacer Formula, 5e jaar nu maar ik kan er echt met gemak 40 uur op zitten zonder dat er ook maar iets vervelend wordt oid. Heeft wel te maken met je gewicht en lengte, welke stoel het beste voor je is dus daar zou ik goed op letten.

In mijn optiek nog altijd de beste aanschaf die ik heb gedaan, daarvoor altijd zo'n Leenbakker stoel die al helemaal doorgezakt is na 2 jaar maar je dan toch niet meteen wilt vervangen waardoor je eigenlijk continu verkeerd en ingezakt blijft zitten.
Ik heb het misschien ook wat overdreven verwoord dat ik er spijt van heb, het is zeker een prima stoel. Ik heb ook de Formula.
Nou moet ik ook wel toegeven dat ik nogal snel last van mijn achterwerk krijg en een slechte rug heb. Voor de rug ben ik wel echt heel tevreden met het rugkussentje, dat is wel een verademing.
Maar ik vind het zitvlak wel degelijk wat aan de harde kant. Maar goed, zo heeft iedereen altijd wel iets te zeuren natuurlijk.
Sallyriana schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:55:
[...]

Dan ga ik nog even wachten, Kan in principe wel een stoel van 300 euro betalen maar toch liever niet momenteel :)
Ik zou inderdaad nog wel even goed nadenken, want een goede stoel kost nou eenmaal geld. Je krijgt er dan ook wel jaren plezier voor terug. Dat is een flink betere investering dan een dure videokaart (die na 3/4 jaar afgeschreven is) imo.

• Scrtz
Sallyriana schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:55:
[...]

Weetje je kan nu een stoel halen voor 100-150 euro bij de lokale Leen Bakker of equivalent en dan kun je over 2-3 jaar weer een nieuw kopen voor 100-150 euro. Of je koopt eenmalig een fatsoenlijke stoel voor 250-300 en kunt daar 6-10 jaar mee vooruit, aan jou de keus.

Overigens zijn meerdere van de gamestoel fabrikanten zoals Dxracer vaker in de aanbieding geweest tijdens Black Friday deals, vorig jaar had je voor 200 euro of zelfs nog minder al zo'n stoel in huis. (Dat is nog kleine 2 weekjes wachten dus ;))

• Sallyriana
Scrtz schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:07:
[...]

Weetje je kan nu een stoel halen voor 100-150 euro bij de lokale Leen Bakker of equivalent en dan kun je over 2-3 jaar weer een nieuw kopen voor 100-150 euro. Of je koopt eenmalig een fatsoenlijke stoel voor 250-300 en kunt daar 6-10 jaar mee vooruit, aan jou de keus.

Overigens zijn meerdere van de gamestoel fabrikanten zoals Dxracer vaker in de aanbieding geweest tijdens Black Friday deals, vorig jaar had je voor 200 euro of zelfs nog minder al zo'n stoel in huis. (Dat is nog kleine 2 weekjes wachten dus ;))
Je hebt gelijk, beter ineens goed, ik zal een oogje openhouden tijdens black friday.

• Scrtz
Ik vond het zelf ook veel geld voor een stoel maar achteraf al zoveel plezier van gehad. Kan nu echt 12 uur zitten en gamen zonder last (al lukt dat niet meer gezien ik geen student meer ben^^) waarbij ik daarvoor met mijn Leen Bakker bureaustoelen echt last kreeg van mijn nek/rug/schouders omdat mijn zithouding helemaal verkeerd was door die stoel..

Verwijderd

Ik had echt spijt van mijn DXRacer aankoop, zou dit ook echt afraden vooral als je breede schrouders hebt of wat langer bent....

Ik zit ook na stoelen te kijken maar zit nu bij de ergonomische brueau stoelen te kijken. Aardig wat duurder maar all die bucket chair onzin zit gewoon niet lekker.

als je toch lekker goedkoop wilt gaan kan je dit probeeren... voor ~82 Euro
https://www.amazon.co.uk/...air&qid=1574697040&sr=8-6

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:54
Zelf zit ik te kijken naar verschillende modellen van Noblechairs.
Ik zou de Hero/Epic/icon eens naast elkaar willen proberen.
Iemand toevallig een idee waar dit mogelijk is?

• ZakjePatatje
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-01 11:05

ZakjePatatje

Met mayonaise

pitchdown schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:44:
Zelf zit ik te kijken naar verschillende modellen van Noblechairs.
Ik zou de Hero/Epic/icon eens naast elkaar willen proberen.
Iemand toevallig een idee waar dit mogelijk is?
Je kan proberen Informatique een mailtje te sturen, misschien hebben ze die wel om te proberen.
Anders misschien bij caseking.de maar dat is in Berlijn.

[ Voor 41% gewijzigd door ZakjePatatje op 02-12-2019 14:43 ]

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:46

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik heb zelf sinds een paar maanden een Secretlab Omega (model hangt af van je lengte). De kwaliteit van deze stoel is uitstekend en hij zit mij prima. Ik heb een heleboel reviews gezien van diverse merken en dit merk kwam eigenlijk overal positief uit. Over de Dxracer zijn nogal wat slechte ervaringen te vinden.

edit: max €150,- heb ik overheen gelezen, dus laat maar :)

[ Voor 8% gewijzigd door TTLCrazy op 02-12-2019 12:57 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Sallyriana
Ik heb de Sharkoon Skiller SGS4 voor 199 op de kop getikt, hoop dat het een goeie is, basisprijs was 329 Euro.

• Scrtz
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:54:
Ik had echt spijt van mijn DXRacer aankoop, zou dit ook echt afraden vooral als je breede schrouders hebt of wat langer bent....

Ik zit ook na stoelen te kijken maar zit nu bij de ergonomische brueau stoelen te kijken. Aardig wat duurder maar all die bucket chair onzin zit gewoon niet lekker.

als je toch lekker goedkoop wilt gaan kan je dit probeeren... voor ~82 Euro
https://www.amazon.co.uk/...air&qid=1574697040&sr=8-6
Welk model en hoe lang ben je? Er wordt namelijk ook duidelijk aangegeven welke lengtes/gewichten bij welk model DXRacer hoort.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:01
Sallyriana schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:10:
Ik heb de Sharkoon Skiller SGS4 voor 199 op de kop getikt, hoop dat het een goeie is, basisprijs was 329 Euro.
Dat is een hele nette prijs voor een zeer goede stoel.

Ik zelf heb hem ook gekocht en tot de dag van vandaag geen spijt gehad. Stoel zit heerlijk en geen rugklachten meer gehad.!

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:48
Ik zou, als het budget beperkt is, niet gaan voor specifiek een gaming stoel. Probleem daar is dat je extra zal moeten betalen omdat het net beschreven is als een game stoel :)
Ze rekenen erop dat gamers net naar deze stoel gaan kijken en dan kunnen ze weer iets meer vragen. Dus je gaat voor dezelfde prijs minder stoel krijgen.

Never ever financial advice...

Pagina: 1