Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Buitenkraan openen/sluiten

Pagina: 1
Acties:

• PainkillA
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 06-12 14:44
ik heb een nieuwe woning waar een buitenkraan bij zit waar de waterdruk op staat maar welke ik er nu af wil hebben in de winter. Ik kan alleen geen sleuteltje vinden en ik zie verder ook niet hoe je dit soort kranen zou moeten bedienen. Ik heb al een sleuteltje geprobeerd die ook bij de cv ketel hoort maar die past niet. Mocht het lukken zou hij dan met de klok mee of tegen de klok in dicht gedraaid moeten worden.

Misschien erg domme vraag maar ik ben 100% niet technisch

Ryzen 1700@3.9Ghz 2x8GB 3200Mhz, Asrock X370 Taichi, GTX970,

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
Buitenkraan sleutel, bij de gamma en praxis wel te koop.

Xbox One X: BlazeMuis | MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB | iPhone 11 Pro Max 64GB

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:16
Baco of waterpomptang

• orf
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:29
Ik denk deze sleutel. Even opmeten hoe dik je stift is.

https://www.warmteservice...3GQAmWEAkYDSABEgJfDPD_BwE

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:08
Gewoon open laten, en binnen de afsluiter dicht zetten.
Anders heb je een bevroren en kapotte kraan.

Emielvanputten wijzigde deze reactie 13-11-2019 22:37 (38%)

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Emielvanputten schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:50:
Vergeet het water niet uit de leiding te halen door de leiding binnen het huis af te sluiten.

Anders heb je een bevroren en kapotte kraan.
Met ^^

Je wilt juist de kraan open hebben in de winter en de waterdruk er vanaf binnen in je huis anders vriest je leiding kapot en dan ben je verder van huis. Waarom open? Ijs neemt meer ruimte in dan water en water comprimeert erg slecht. Bij bevriezing kan het ijs dus geen kant op en breekt het je leiding.

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

• PainkillA
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 06-12 14:44
redfoxert schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:52:
[...]

Met ^^

Je wilt juist de kraan open hebben in de winter en de waterdruk er vanaf binnen in je huis anders vriest je leiding kapot en dan ben je verder van huis. Waarom open? Ijs neemt meer ruimte in dan water en water comprimeert erg slecht. Bij bevriezing kan het ijs dus geen kant op en breekt het je leiding.
Ok ik ga dat proberen. Hij staat buiten iig al open dan maar hoe haal ik de druk er aan de binnenkant af? Ik neem aan dat die leiding niet netjes vanuit de meterkast een stop bevat? Of zit dat ergens in de kruipruimte?

Ryzen 1700@3.9Ghz 2x8GB 3200Mhz, Asrock X370 Taichi, GTX970,

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:08
Meterkast, of kruipruimte.

Verschillende huizen, verschillende optie.
Eigen huis had hem in de kruipruimte, huis pa en ma in de meterkast.

• Ad de Jong
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:32
Gewoon de binnenkraan afsluiten en het aftapkraantje open zetten zodat het aanwezige water eruit kan lopen.
Als je alleen de binnenkraan dicht zet blijft het water nog in de leiding staan, via het aftapkraantje laat je dat eruit lopen.

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True