Toon posts:

Automatisch inbellen met NT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een VPN verbinding met een vriend van mij over kabel internet. Maar af en toe ligt dat kabel internet een paar minuten plat en knalt dus m'n verbinding eruit.
Ik heb een verbinding gemaakt tussen 2 NT4 servers. De clients kunnen elkaar zien, maar ik moet iets hebben dat ie automatisch opnieuw inbelt wanneer de verbinding verbroken is. >:)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

van waar die >:) :?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon voor de gein, maar weet je hier een oplossing voor? Het kan nooit ingewikkeld zijn en ik denk dat het in NT ingebakken zit, maar waar kan ik het vinden?

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Inbellen over kabel...? :?

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 10:42 schreef DaDaJoker het volgende:
Inbellen over kabel...? :?
Je moet ff lezen, er staat VPN connectie, en ja met VPN gebruik je een (soort van) dailup.
|:( |:(
Ik heb een VPN verbinding met een vriend van mij over kabel internet. Maar af en toe ligt dat kabel internet een paar minuten plat en knalt dus m'n verbinding eruit.
Ik heb een verbinding gemaakt tussen 2 NT4 servers. De clients kunnen elkaar zien, maar ik moet iets hebben dat ie automatisch opnieuw inbelt wanneer de verbinding verbroken is.
Als je Windows 2000 gebruikt is het vrij gemakkelijk, je kan het gewoon aangeven in de configuratie dat ie opnieuw moet bellen zodra de verbinding verbreekt.

Volgens mij moet je in NT 4 kunnen instellen dat je "dail on demand" gebruikt dus als er behoeft is aan de connectie dat ie die opzet. Misschien kan je een scriptje schrijven die de verbinding aanroept elke X aantal minuten.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ja, da Dial on Demand heb ik dus, maar werkt niet echt goed. De verbinding moet gewoon continu open liggen. Verder, is hier niet een progje voor?

Verwijderd

Topicstarter
--> schop <--

iemand nog een idee waar het aan kan liggen? :?

<blockquote>
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font>
<hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Het is me opgevallen dat je je eigen topics regelmatig en bovendien binnen korte tijd (zoals nu met een half uurtje) omhoogschopt. Ik heb je hiervoor al meerdere keren heb gewaarschuwd en bij deze dan maar een officiële waarschuwing.</font>
<hr color="FF0000" size="1">
</blockquote>

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Zet je toch dial-on-demand aan en laat je een scriptje lopen dat iedere X minuten een ping doet naar de andere kant.

Kun je zelfs gewoon met scheduled task doen (of WinAT gebruiken van de resource-kit)

Jive's Box
Jive @ DNET

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Anders installeer je RRAS, Routing and Remote Access Server Service onder NT.
Dan kan je aan beide kanten een route opgeven.
Als je dit netwerk probeert te bereiken dan bel je deze verbinding..
En daar kan je ook aangeven dat de verbinding opnieuw tot stand gebracht moet worden.
Maar volgens mij (denk ik nu pas aan ) kan je in de dailup client van NT ook aangeven dat je de verbinding opnieuw tot stand moet brengen als hij afvalt..

Suc6
CyberJ
Ennuh.. niet meer schoppen he ;)

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Yups indeed ras & routing alleen vrij buggy onder NT4.0 alvorens hiermee aan de slag te gaan ff een goede backup van je server maken, ik heb hiermee al meerder machines omzeep weten te krijgen. :(
Maar als het eenmaal werkt heb je er geen omkijken meer naar :)
En natuurlijk niet SP6a vergeten !!

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

en de post hot fixes na 6a :) die nu netjes in 1 filetje zitten

blup

Verwijderd

Topicstarter
Sorrie, Negotiator, maarja

Verder:
Ik heb een VPN verbinding, dus heb ik RRAS als gebruikt in combinatie met PPTP dus. Alles werkt, alleen het probleem is om de verbinding weer opnieuw open te krijgen als dat kabel internet weer eens crasht...???
Pagina: 1