Meerdere werkbladen in 1 Excel scherm (Office 2019)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:14
Bij mijn vrouw op kantoor hebben ze sinds vandaag nieuwe computers met Office 2019 en nu kan ze niet meer met meerdere werkbladen in 1 Excel scherm werken. Voorheen toen ze nog met een oudere versie van Excel werkte had ze deze mogelijkheid wel en kon ze de werkbladen gewoon onder elkaar zetten en had ze maar 1 keer de werkbalk bovenaan.

Uiteraard kan ze wel twee verschillende bestanden openen, maar dan heeft ze ook twee keer de werkbalk van Excel, wat een hoop onnodige ruimte van het scherm gebruikt. Minimaliseren van beide werkbalken heeft geen zin, omdat ze veelvuldig in beiden werkbladen aan het werk is.

In de help functie van Excel en op Google heb ik nog niet gevonden hoe ik dit voor elkaar krijg. Heeft iemand toevallig een idee?

Beste antwoord (via R2L op 13-11-2019 20:57)

• DiGyPh0
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:08
Excel 2010 was de laatste versie met een MDI (Multiple Document Interface) interface, vanaf Excel 2013 is het SDI (Single Document Interface). Google op MDI vs SDI.

Helaas kan het niet meer

π-♭

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonYunus
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:42
Ik heb 'm denk ik wel gevonden via Google.

Bovenste hit op met de zoekterm "excel multiple views same sheet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
Daar had ik ook al naar gekeken, maar dan laat die evengoed 2x de werkbalk zien.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• DiGyPh0
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:08
Excel 2010 was de laatste versie met een MDI (Multiple Document Interface) interface, vanaf Excel 2013 is het SDI (Single Document Interface). Google op MDI vs SDI.

Helaas kan het niet meer

π-♭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Het is geen office functie maar een windows functie dacht ik. Als je op de taakbalk rechts klikt kan je vensters naast elkaar weergeven kiezen en als je naar eigenschappen van de taakbalk gaat kan je labels (van dezelfde applicatie) op de taakbalk combineren of niet.

Edit: is niet precies wat jij wilt maar wegens die SDI zal dat niet (meer) kunnen. Irritant hoe iets waar je aan gewend was opeens heel anders en vaak minder handig werkt.

[ Voor 32% gewijzigd door Bart2005 op 13-11-2019 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:49
DiGyPh0 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:20:

Helaas kan het niet meer
Is daar niet één van de voordelen nu van dat elk Excel bestand in zijn eigen process draait?
Voorheen was dat allemaal in een gezamelijk process.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Laatst online: 03-06 12:05

TheBorg

Resistance is futile.

Heel lang geleden in Office 2003 ofzo waren de dumenten nog een window. Dit is nu niet meer. Dus wat je kan is niet meer mogelijk. De enige oplossing is de applicatie 2x starten. Na even gewenning merk je dat het ook veel praktischer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
Allen bedankt voor de snelle reacties! _/-\o_ Mijn vrouw gaat morgen aan de ICT beheerder vragen of ze Office 2010 weer terug kan krijgen, omdat dit voor haar minder goed gaat werken.

De werkbladen naast elkaar zetten in plaats van onder elkaar (had ik haar voorgesteld) is geen optie in verband met de vele kolommen die ze in beeld moet hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als de ICT-beheerder verstandig is dan laat die dat niet toe en gaat die daar niet aan meewerken.. Office 2010 is gewoon oud, over een jaar wordt het niet meer ondersteund etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Andere opties zouden nog kunnen zijn om een extra monitor neer te zetten, om te wisselen voor een ultrawide of de bestanden wat uit te zoomen. Office 2010 zal ondertussen wel EOL zijn of dat bijna zijn, dus reken er maar niet op dat dat zo makkelijk gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
sypie schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:12:
Als de ICT-beheerder verstandig is dan laat die dat niet toe en gaat die daar niet aan meewerken.. Office 2010 is gewoon oud, over een jaar wordt het niet meer ondersteund etc...
Als je mijn vrouw zou kennen, dan zou je daar als ICT beheerder niet tegen in gaan... :+ Gewoon een kwestie van Office 2010 terugzetten en zorgen dat er binnen een jaar een 49" monitor op haar bureau staat... >:)

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-06 20:16
Verandering blijft lastig... Ik ben blij dat ik niet als ICT-beheerder werk. Lever je nieuwe software uit met tig nieuwe geweldige mogelijkheden, komen de mensen zeuren vanwege dat ene dingetje dat nu anders werkt dan ze gewend zijn. Op mijn werk is dat ook altijd de eerste reactie van mijn collega's.

[ Voor 12% gewijzigd door Patrick_6369 op 14-11-2019 10:36 ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Pagina: 1