Advies gevraagd: welke slimme thermostaatkranen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nouwnow
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-12-2021
Beste mensen,

Ik ben al dagen aan het zoeken naar een geschikte oplossing.

Mijn situatie is als volgt. Ik heb een gastenverblijf met 3 kamers in een aanbouw. De radiatoren worden nu aangestuurd met 1 toon vanuit de koudste kamer. De overige radiatoren in 3 kamers hebben thermostaatkranen. Dat resulteert in een oplossing die veel energie kost. Vooral als er 2 gastenkamers leeg staan.

Mijn gewenste situatie is dat de Toon blijft hangen maar uitgebreid wordt met slimme thermostaatkranen met de volgende mogelijkheden:
- aan/afwezigheidssensor op basis van beweging. (geolocatie wil niet ivm verschillende gasten)
- Slaap sensor die ziet wanneer de ruimte in ecostand kan als de gast gaat slapen.
- eventueel uitbreidbaar naar een zonesysteem met een extra thermostaat per ruimte die de ketel kan aansturen als de koudste kamer op temperatuur is.

Graag jullie advies...please!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:56
@nouwnow En wat heb je uiteindelijk gekozen?

Ik zit zelf ook te kijken, ik heb al een Google Nest learning thermostat, maar wil eigenlijk ook radiator thermostaatkranen die ik gecombineerd open of dicht kan zetten via google home assistant en hopelijk i.c.m. met de Google Nest.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:31
Er zijn verschillende systemen. Tado heeft slimme radiator knoppen en een thermostaat. Fibaro heeft een systeem dat op Zwave werkt. Honeywell heeft ook een (duur) systeem en met een Max Cube en Eq3 knoppen kan je iets low budget in elkaar zetten. Ik regel bijvoorbeeld de temperatuur op de kinder kamers met een Eq3 knop en home assistant. En een pir beweging sensor.

Hoe wil je een "slaapsensor" realiseren? Beweging? Licht aan/uit? Deur sensoren? Weegcellen onder het bed? Hoeveel inbreuk maak je op de privacy van de gasten?

Heeft dit verblijf een eigen cv installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Vraag ik heb een Wisdom Thermostaatkraan (matter over thread) gekocht. Weet iemand de code om hem via matter in HomeKit te plaatsen. Helaas zit deze er niet bij.