Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

600GB herstelpartitie na clonen HDD naar SSD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:27

Daytona

Autoracen is voor watjes

Topicstarter
Mijn vraag
Zojuist de 300GB HDD van een oude laptop HP Probook 6550b mbv Arconis True Image WD Edition gecloned naar een 1TB Sandisk SSD Plus. Zowel in de auto als manual stand blijf ik zitten met een herstelpartite van 633GB. Kan ik deze verwijderen of iig verkleinen en de vrijgekomen ruimte gebruiken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
HP Probook 6550b recent geupgrade naar Windows 10, 1TB Sandisk SSD Plus

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De 1op1, proportioneel en manuele instellingen in Arconis geprobeerd, met allen een niet aanpasbare herstelpatitie van 633GB.
Geprobeerd in Winwods Schijfbeheerd de partitie aan te passsen zonder resultaat.

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Je hebt de bronschijf nog, dus wat let je om het te proberen de partitie weg te pleuren en de bestaande uit te breiden?

Boot desnoods in Gparted en verwijder de partitie daar. Log dan weer in in Windows en breid de bestaande schijf uit.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:27

Daytona

Autoracen is voor watjes

Topicstarter
In Schijfbeheer kon ik de herstelpartitie niet aanpassen of verwijderen. Nog maar eens met Arconis gecloned, maar nu wat beter opgelet. In manual was de herstelpartitie wel aan te passen. Verkleind naar zelfde maat als op de HDD, aan het einde van de partitie gezet, en na opstarten met schijfbeheer de systeempartitie vergroot.

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Altijd leuk die herstelpartitie, bij iedere grote Windows update krijg je die er gratis weer bij. Ik verwijder die altijd weer via diskpart en breidt dan weer de andere partitie uit via computerbeheer.

⛔ Trackers of betalen ⛔