Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baukeplugge
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-05-2024
Hoi allemaal,

Ik heb sinds begin van dit jaar een Xiaomi Mi 9 en ik zou graag gebruik willen maken van ING mobiel betalen.
Als ik mijn mobiele telefoon aanbied krijg ik deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OCm1GVC.jpg

Ik heb hiervoor al meerdere keren contact gehad met de ING en heb de volgende punten al gecontrolleerd:
- Tikken en betalen gecontrolleerd
- app opnieuw geinstalleerd
- mobiele pas verwijderd en opnieuw gekoppeld
- NFC toestemming toegekend
- rekening op een andere telefoon gekoppeld, een samsung s9 (dit werkte wel)

hierbij nog 2 screenshots van m'n software versies
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UWhtd4Y.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I7DdQeK.jpg

zijn er misschien hier mensen die dezelfde problemen ondervinden ?

[ Voor 5% gewijzigd door baukeplugge op 13-11-2019 16:11 ]

Beste antwoord (via rens-br op 13-11-2019 16:43)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Bij Xiaomi moet je voor HCE Wallet oid kiezen. In het Mi 9T forum staan wel meer posts over NFC en mobiel betalen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 00:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@baukeplugge je afbeeldingen werken niet. Je moet de link plaatsen met de extensie erachter:

code:
1
2
3
[url="https://i.imgur.com/W6Z7QXv.jpg"][img=500,889]https://i.imgur.com/W6Z7QXv.jpg[/][/url]
[url="https://imgur.com/ZNqy8GA.jpg"][img=500,1084]https://imgur.com/ZNqy8GA.jpg[/][/url]
[url="https://imgur.com/IUiUeeT.jpg"][img=500,1084]https://imgur.com/IUiUeeT.jpg[/][/url]

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 13-11-2019 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baukeplugge
thx !

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Bij Xiaomi moet je voor HCE Wallet oid kiezen. In het Mi 9T forum staan wel meer posts over NFC en mobiel betalen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukeplugge
@Jeroenneman

Je bent een HELD !! dat was de oplossing.

hierbij nog een screenshot voor iedereen die het ook leest.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/nOHEVIc.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:40
Bedankt, dat zal ook de oplossing zijn voor mijn Xiaomi Redmi Note 8 Pro. En nu snel naar de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:49
Is deze oplossing ook voor Redmi note 8T. Mijn soon to be nieuwe telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

FJP84 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 07:21:
Is deze oplossing ook voor Redmi note 8T. Mijn soon to be nieuwe telefoon?
Meten is weten :) Wellicht is het inmiddels een default setting. Op mijn Mi9 hoefde ik het met de laatste update iig niet meer aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:49
Andere vraag: kun je mobiel betalen op meerdere ING rekeningen toepassen en bij betalen kiezen van welke rekening je wil betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokpaard
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-12-2022
Na HCE in te schakelen werkt betalen met ING inderdaad redelijk. In ieder geval tot het bedrag waarvoor een pincode nodig is (momenteel 50 euro) daarboven is het mij nog niet gelukt.

Mijn vorige telefoon (Moto G6 Plus) opende dan de ING App waar ik een pincode moest ingeven, telefoon opnieuw aanbieden aan de terminal en klaar. Mijn Xiaomi lijkt de ING App niet automatisch te openen, ik heb daarvoor volgens mij wel alle rechten gegeven.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PappieDappie
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:55
Hoi Stokpaard,

Werkt het inmiddels? Ik heb sinds 1 week de poco X3 NFC. Tot op heden is het me nog steeds niet gelukt om mobiel te betalen. ik heb nu bovenstaand verhaal ingesteld (HCE kaart) en ik ga dat straks proberen. Mijn toestel draait op Android 10 en ik merk wel dat je mega veel en vaak, overal rechten in moet stellen. Ik vermoed dat je bij de ING app eens moet kijken naar instellingen betreffende de pop-ups. Als ik zeker weet dat het bij mij werkt, laat Ik het nog weten. Succes

Groeten Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokpaard
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-12-2022
PappieDappie schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:23:
Hoi Stokpaard,

Werkt het inmiddels? Ik heb sinds 1 week de poco X3 NFC. Tot op heden is het me nog steeds niet gelukt om mobiel te betalen. ik heb nu bovenstaand verhaal ingesteld (HCE kaart) en ik ga dat straks proberen. Mijn toestel draait op Android 10 en ik merk wel dat je mega veel en vaak, overal rechten in moet stellen. Ik vermoed dat je bij de ING app eens moet kijken naar instellingen betreffende de pop-ups. Als ik zeker weet dat het bij mij werkt, laat Ik het nog weten. Succes

Groeten Geert
Helaas, bij mij werkt het tot op heden nog steeds niet... Ik heb alle rechten volle bak openstaan, alle instellingen nagelopen. Ik heb het een beetje opgegeven en ben weer terug naar contactloos betalen met de pas, gaat een stuk sneller ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Bij mij heeft ING nog nooit tussen de keuzemogelijkheden gestaan bij tikken & betalen. Ook bij mijn pixel 4 niet. Misschien kan dat in Nederland wel? Ik koppel mijn ING kaart aan payconiq by bancontact, zo kan ik wel via NFC betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monique1234
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-03-2023
Ben al weken aan het proberen maar krijg poco x3 niet aan de praat. Pinapparaat zegt zie telefoon maar oo telefoon krijg ik geen melding. Wie kan er helpen? Hce wallet staat aan.

Gelukt! Na weken, pff. Oplossing was ing app opnieuw installeren.

[ Voor 16% gewijzigd door monique1234 op 02-03-2021 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoeboer
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-09-2021
Ik heb met mijn Redmi 9 Pro ook problemen met het NFC betalen middels de ING app. Probleem is dat ik na een paar keer betalen gevraagd wordt om mijn PIN code van de ING app in te voeren (standaard staat fingerprint in de app ingesteld). Op mijn Samsung J5 kwam hier dan een pop-up van op het scherm doch op mijn nieuwe 9 Pro niet. Soms lukt door de ING app zelf te activeren de pop-up te activeren en de pincode in te voeren en alsnog te betalen. Werkt helaas niet altijd en is lastig betalen zo. Iemand een idee of oplossing.
Opnieuw installeren van de ING app helpt even een paar keer. Bluetooth uitschakelen en uit hoesje halen is ook al geprobeerd. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
hhoeboer schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:55:
Ik heb met mijn Redmi 9 Pro ook problemen met het NFC betalen middels de ING app. Probleem is dat ik na een paar keer betalen gevraagd wordt om mijn PIN code van de ING app in te voeren (standaard staat fingerprint in de app ingesteld). Op mijn Samsung J5 kwam hier dan een pop-up van op het scherm doch op mijn nieuwe 9 Pro niet. Soms lukt door de ING app zelf te activeren de pop-up te activeren en de pincode in te voeren en alsnog te betalen. Werkt helaas niet altijd en is lastig betalen zo. Iemand een idee of oplossing.
Opnieuw installeren van de ING app helpt even een paar keer. Bluetooth uitschakelen en uit hoesje halen is ook al geprobeerd. 🤔
Mijn Oppo Find X2 neo vraagt voor alle betalingen een pincode (staat niet aan in de app) en het pincode scherm komt ook niet automatisch naar voren. Ik heb het nu uiteindelijk maar opgelost door een snelkoppeling naar mobiel betalen onder mijn bonuskaart te zetten. Ik heb mijn telefoon dan toch al in de hand voor het scannen van de kaart en dan gaat het alsnog sneller dan apart mijn pas uit de zak te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoeboer
Inmiddels denk ik het lek boven te hebben. Ben nog wat dieper in de settings van de ING app op de telefoon gedoken en alles waarvan ik denk dat het aangezet kon worden maar aangezet. Welke gewijzigde instellingen verantwoordelijk zijn weet ik niet maar het werkt nu vooralsnog probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.I. Jane
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-07-2024
hhoeboer schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:22:
Inmiddels denk ik het lek boven te hebben. Ben nog wat dieper in de settings van de ING app op de telefoon gedoken en alles waarvan ik denk dat het aangezet kon worden maar aangezet. Welke gewijzigde instellingen verantwoordelijk zijn weet ik niet maar het werkt nu vooralsnog probleemloos.
Bedoel je dat de ING app nu wel opent als je NFC aanstaat en je wilt betalen? En heb je het in de ING app zelf iets gedaan of alleen in je Miui bij de settings van de app?
Want ik heb alle restricties aan staan etc. maar hij start nog steeds niet automatisch op bij betalen. Ook vooraf pincode invullen werkt soms niet en moet ik dan een paar keer uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoeboer
G.I. Jane schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:48:
[...]

Bedoel je dat de ING app nu wel opent als je NFC aanstaat en je wilt betalen? En heb je het in de ING app zelf iets gedaan of alleen in je Miui bij de settings van de app?
Want ik heb alle restricties aan staan etc. maar hij start nog steeds niet automatisch op bij betalen. Ook vooraf pincode invullen werkt soms niet en moet ik dan een paar keer uitvoeren...
Het probleem is helaas toch weer terug. Heb hierop contact opgenomen met ING. Passen in de app verwijderd en alle toestellen die in de lijst staan om de app te gebruiken. Pas opnieuw aangemaakt en mobiel betalen weer aangezet. In de Miui had ik alles voor de Bankieren app al zoveel mogelijk aangezet. Advies van ING: Zet in de winkel Bluetooth en Wifi uit.
Ik ga het weer proberen en kom binnenkort terug met mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
hhoeboer schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:37:
[...]

Het probleem is helaas toch weer terug. Heb hierop contact opgenomen met ING. Passen in de app verwijderd en alle toestellen die in de lijst staan om de app te gebruiken. Pas opnieuw aangemaakt en mobiel betalen weer aangezet. In de Miui had ik alles voor de Bankieren app al zoveel mogelijk aangezet. Advies van ING: Zet in de winkel Bluetooth en Wifi uit.
Ik ga het weer proberen en kom binnenkort terug met mijn ervaring.
Goeie tip van ING. Alsof bluetooth en WIFI iets te maken hebben met het verschijnen van de app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoeboer
ChinaGeek schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:12:
[...]

Goeie tip van ING. Alsof bluetooth en WIFI iets te maken hebben met het verschijnen van de app...
Ik had deze optie al vaker voorbij zien komen op fora in combinatie met NFC problemen. Ik heb zelf de kennis niet om dit af te doen als onzin. Het kan misschien best zo zijn dat deze signalen verstorend kunnen werken. Ik ga het gewoon proberen wanneer het na de eerder beschreven akties met de ING app niet helpen. Ik laat het tzt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoeboer
Helaas is hetzelfde probleem na een paar keer probleemloos betalen weer terug. Ik open nu standaard de ING app voordat ik ga afrekenen dan werkt het NL wel. Beetje omslachtig dat wel 🤔😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoeboer
Inmiddels is het probleem opgelost. Door de telefoon op enige afstand van de betaalautomaat te houden gaat het nu bijna altijd goed. Hield de telefoon te dicht bij. Tip van een supermarkt klant met een zelfde toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefkes65
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15-04-2023
Wat een geklooi, ik moet iedere keer m'n pincode intikken, ondanks het feit dat ik beide eisen in de ing app heb uitgezet bij mn poco x3 nfc, hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomin
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-06 08:21
Is het iemand inmiddels al gelukt dat de ING app automatisch opent? Bij mijn realme telefoon gebeurde dit automatisch. Nu moet bij mijn xiaomi ik handmatig mijn ING app openen om mijn vingerafdruk te laten scannen.
Pagina: 1