p133 overclocken

Pagina: 1
Acties:

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Meer dan een andere processor plaatsen en de bios flashen heb ik nog niet gedaan. Nu wil ik met jullie hulp een stap verder. Hoe kan ik een endeavor met een p133 sneller krijgen. Ik heb in de manual gekeken maar als ik het goed begrijp is 133 het maximale voor een intel advanced/ev MB. :o

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ligt er aan wat voor mobo je hebt, kijk eens of je geen jumpers kunt instellen op je mobo,

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Weet je het exacte merk en type mobo dat je hebt?

• SEPP
Het gaat om een Intel advanced/EV baby AT

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 11:12

Gutteguttegut

CEO of TFD

Nu staan Intel borden niet bekend om hun "overklokbaarheid" en ik ben er dus ook bijna zeker van dat dit bord niet (makkelijk) over te klokken is. Je zult een bord moeten zoeken dat een hogere bussnelheid heeft dan de standaard 66MHz, 75 of 83 b.v. Ik heb een keer een Soyo gehad ie heel leuk op 75 MHz liep (P166mmx@266). :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op woensdag 01 augustus 2001 08:13 schreef Gutteguttegut het volgende:
Nu staan Intel borden niet bekend om hun "overklokbaarheid" en ik ben er dus ook bijna zeker van dat dit bord niet (makkelijk) over te klokken is. Je zult een bord moeten zoeken dat een hogere bussnelheid heeft dan de standaard 66MHz, 75 of 83 b.v. Ik heb een keer een Soyo gehad ie heel leuk op 75 MHz liep (P166mmx@266). :)
Nonsens, geen ander bord kopen. :(

De Pentium Classic heeft geen multiplier lock dus een moederbord uit die tijd MOET een variabele multiplier mogelijk maken. Zo ook dit Endeavour moederbord. Je kan op dit bord zelfs het voltage 1 stapje verhogen.

Mijn P100 op een Advanced/EV heeft altijd op 120 gelopen, maar hij werd wel een beetje instabieler.

Check de Intel Developer website, bij de homepage van de Endeauvour (de naam van het bord is Advanced/EV zoals je zelf aangeeft), dan is daar een geupdate handleiding te vinden die je vertelt welke DIP-switches welke multiplier instellen. De multiplier kan tot 200 MHz @66 MHz FSB dus je kan een heel eind. Of je proc dat trekt kun je zelf uitvinden :P

Suc6, best leuk dit :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Op woensdag 01 augustus 2001 08:02 schreef SEPP het volgende:
Het gaat om een Intel advanced/EV baby AT
Hier zijn 2 versies van...
Op de intel site staat een manual
De eerdere kan tot 66x2, de tweede tot 66x3
er moet dan een jumper zitten tussen de onderste 2 pci sloten (da's ff uit me hoofd hoor..)

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Sommigen van de Pentium 133 S zijn wel multiplier-locked.
If you can, make a point to avoid the Pentium-133 of the SY022 and SU073 varieties. About 33 percent of the Pentium-133s with this S spec have been disabled for multiplier settings of more than 2×. A small number of the SU073s also seem to suffer from the same problem
Of doe zelf een search in google op "pentium 133s multiplier"

Verwijderd

Ik probeerde mijn barrel met P I 133 mhz over te clocken maar de mijne is multiplier en fsb gelocked. Ik heb alle combinaties geprobeerd. :'(

• SEPP
Bedankt, de google tip leverde inderdaad een nieuwere handleiding op voor mijn mobo. Alleen werkt het niet; ik moet J1N1 op 5/6 zetten maar dan start de zaak niet meer op. De computer geeft dan vreemde geluiden en doet vervolgens niets. Kan het dan zijn dat mijn proc gelocked is?

Verwijderd

Je kunt om te beginnen de bios flashen met een MRBios (Microid Research). Die hebben ooit betere biossen gemaakt voor dit soort borden, ik heb nog wel ergens een hele collectie. Is het ineens ook mogelijk non-Intel processors in 't bordje te steken :) en hij start veel sneller op.

Mail maar ff als je zo'n bios wilt proberen, dan zal ik ze opzoeken (ik denk dat ik ze op m'n eerst gebrande cdtje heb, "drivers1" LOL :+ echt oud spul man, te vergelijken met een whiskey van 50 jaar...)

• SEPP
Bunny sorry voor de late reactie, ben een paar dagen weg geweest. Ik heb MR Bios 3.30.
Ik ben er inmiddels van overtuigd dat ik de handelingen goed heb gedaan maar dat er verder iets mis is. Geduld, in september krijgen we eindelijk een PC Privé project. Dan wil ik van deze een server maken en CHELLO met de buren delen. Ongetwijfeld heb ik dan weer de nodige vragen.
Pagina: 1