Halo deskundigen, ik ben niet deskundig genoeg en zit daarom met een soort van dilemma.
Ik ben sinds 'n jaar of 25 in het gelukkige bezit van een Denon audio set. (Versterker, tuner, CD player en dubbele casette recorder). Nu valt op onregelmatige momenten de tuner (die het meest gebruikt wordt) uit. De power eraf en na een paar minuten er weer aan en het ding werkt weer. Stom vervelend is dat. Zeker wanneer je een stuk muziek of gesprek intensief zit te volgen.
Moest maar eens wat anders komen dacht ik zo. Iets waarmee ik de volgende 25 jaar verder kan.
Voor onszelf vastgesteld waaraan het nieuwe apparaat zou moeten voldoen.
- Moet voor zolang nog beschikbaar FM kunnen ontvangen
- Moet voor nu en in de toekomst DAB kunnen ontvangen
- Moet vanuit het internet radio en muziek kunnen streamen
- Moet vanuit een NAS kunnen streamen
- Moet bluetooth vanuit telefoon enz kunnen ontvangen
- Moet m'n oude CD en cassetterecorder blijven ondersteunen.
- Moet een draaitafel op aangesloten kunnen worden
- Moet het geluid van de TV verzorgen
- Radio moet eenvoudig te bedienen zijn
- Geen TV nodig om te zoeken, gewoon op het display van de radio
- Radio moet een flink aantal voorkeuzenders kunnen opslaan
- Voorkeuzenders moeten een naam gegeven kunnen worden
- Uiteraard Hifi stereo zoals ik dat nu gewend ben (Quardral boxen)
- Een bas-box die ik hier en daar gehoord heb wil ik er ook wel bij!
Omdat ik (en mijn echtgenote) uitermate te vrede zijn over Denon heb ik eerst maar eens in die stal rond gekeken.
Na avonden zoeken en vergelijken naar een apparaat dat aan onze wensen voldoet ben ik bij twee apparaten uit gekomen, tegen een prijs van rond de € 600,00. Dat is toch echt wel het maximum wat we ervoor uit willen geven.
Mijn misschien domme
vraag is: Waarom heeft Denon naast de 'AVR X2600H dab' de 'DRA 800H' voor rond dezelfd prijs ontwikkeld. Met alle mogelijkheden die de 'AVR X2600 H dab' biedt, zou je toch altijd voor dat apparaat gaan! Waarom zou je in plaats daarvan voor de 'DRA 800H' kiezen?
WAT MIS IK?
Ik ben sinds 'n jaar of 25 in het gelukkige bezit van een Denon audio set. (Versterker, tuner, CD player en dubbele casette recorder). Nu valt op onregelmatige momenten de tuner (die het meest gebruikt wordt) uit. De power eraf en na een paar minuten er weer aan en het ding werkt weer. Stom vervelend is dat. Zeker wanneer je een stuk muziek of gesprek intensief zit te volgen.
Moest maar eens wat anders komen dacht ik zo. Iets waarmee ik de volgende 25 jaar verder kan.
Voor onszelf vastgesteld waaraan het nieuwe apparaat zou moeten voldoen.
- Moet voor zolang nog beschikbaar FM kunnen ontvangen
- Moet voor nu en in de toekomst DAB kunnen ontvangen
- Moet vanuit het internet radio en muziek kunnen streamen
- Moet vanuit een NAS kunnen streamen
- Moet bluetooth vanuit telefoon enz kunnen ontvangen
- Moet m'n oude CD en cassetterecorder blijven ondersteunen.
- Moet een draaitafel op aangesloten kunnen worden
- Moet het geluid van de TV verzorgen
- Radio moet eenvoudig te bedienen zijn
- Geen TV nodig om te zoeken, gewoon op het display van de radio
- Radio moet een flink aantal voorkeuzenders kunnen opslaan
- Voorkeuzenders moeten een naam gegeven kunnen worden
- Uiteraard Hifi stereo zoals ik dat nu gewend ben (Quardral boxen)
- Een bas-box die ik hier en daar gehoord heb wil ik er ook wel bij!
Omdat ik (en mijn echtgenote) uitermate te vrede zijn over Denon heb ik eerst maar eens in die stal rond gekeken.
Na avonden zoeken en vergelijken naar een apparaat dat aan onze wensen voldoet ben ik bij twee apparaten uit gekomen, tegen een prijs van rond de € 600,00. Dat is toch echt wel het maximum wat we ervoor uit willen geven.
Mijn misschien domme

WAT MIS IK?