Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan plezier
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-06 23:43
Halo deskundigen, ik ben niet deskundig genoeg en zit daarom met een soort van dilemma.

Ik ben sinds 'n jaar of 25 in het gelukkige bezit van een Denon audio set. (Versterker, tuner, CD player en dubbele casette recorder). Nu valt op onregelmatige momenten de tuner (die het meest gebruikt wordt) uit. De power eraf en na een paar minuten er weer aan en het ding werkt weer. Stom vervelend is dat. Zeker wanneer je een stuk muziek of gesprek intensief zit te volgen.

Moest maar eens wat anders komen dacht ik zo. Iets waarmee ik de volgende 25 jaar verder kan.
Voor onszelf vastgesteld waaraan het nieuwe apparaat zou moeten voldoen.
- Moet voor zolang nog beschikbaar FM kunnen ontvangen
- Moet voor nu en in de toekomst DAB kunnen ontvangen
- Moet vanuit het internet radio en muziek kunnen streamen
- Moet vanuit een NAS kunnen streamen
- Moet bluetooth vanuit telefoon enz kunnen ontvangen
- Moet m'n oude CD en cassetterecorder blijven ondersteunen.
- Moet een draaitafel op aangesloten kunnen worden
- Moet het geluid van de TV verzorgen
- Radio moet eenvoudig te bedienen zijn
- Geen TV nodig om te zoeken, gewoon op het display van de radio
- Radio moet een flink aantal voorkeuzenders kunnen opslaan
- Voorkeuzenders moeten een naam gegeven kunnen worden
- Uiteraard Hifi stereo zoals ik dat nu gewend ben (Quardral boxen)
- Een bas-box die ik hier en daar gehoord heb wil ik er ook wel bij!

Omdat ik (en mijn echtgenote) uitermate te vrede zijn over Denon heb ik eerst maar eens in die stal rond gekeken.
Na avonden zoeken en vergelijken naar een apparaat dat aan onze wensen voldoet ben ik bij twee apparaten uit gekomen, tegen een prijs van rond de € 600,00. Dat is toch echt wel het maximum wat we ervoor uit willen geven.

Mijn misschien domme 8)7 vraag is: Waarom heeft Denon naast de 'AVR X2600H dab' de 'DRA 800H' voor rond dezelfd prijs ontwikkeld. Met alle mogelijkheden die de 'AVR X2600 H dab' biedt, zou je toch altijd voor dat apparaat gaan! Waarom zou je in plaats daarvan voor de 'DRA 800H' kiezen?
WAT MIS IK?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:38
De DRA-800H is een stereo receiver en mist dus alle surroundkanalen. De versterker is dus alleen gericht op stereo weergave wat de kwaliteit daarvan ten goede zou moeten komen.
Dat is de theorie althans...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:32
Ik zou zeggen lees Stereo vs surround receivers. Denon vs Yamaha eens door. Precies dezelfde discussie.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Sluuz Dat is een hardnekkig fabeltje. Zie de topiclink van FeaR en De zin en onzin van Audio Tweaking / Special Products

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:38
Hardnekkig lijkt me sterk aangezien er niet heel veel van dat soort producten (stereo receivers, met HDMI dus) op de markt zijn.
Maar gezien mijn laatste zin in mijn eerste comment gaf ik ook aan dat het vooral marketing praat is.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 23:04
Stereo receivers zijn gewoon aan de prijs, want een niche product. Vaak zijn het stereo versterkers, zonder HDMI, radio, streaming en beeldverwerkingsnufjes. Apparaten waar voornoemde wel in zit zijn meestal de surround receivers. Geven natuurlijk ook prima stereo weer.

Als je iets voor de komende 25 jaar wilt wat voldoet aan je wensen zou ik lekker voor een Denon receiver gaan. Dat zijn hele veelzijdige apparaten met legio mogelijkheden waaronder de radio functie die je zoekt (want een receiver). Waarom moet het een X2600H zijn? De X2500 (modelletje vorig jaar) is een stuk goedkoper en doet wat jij wilt. De X1500 denk ik ook wel :) Als je alleen stereo draait is de X1500 wellicht ook een prima oplossing. Bespaart je geld en kun je steken in een subwoofer waar je naar zit te kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 14-11-2019 09:34 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Sluuz schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:32:
[...]
Hardnekkig lijkt me sterk aangezien er niet heel veel van dat soort producten (stereo receivers, met HDMI dus) op de markt zijn.
Dit gaat veel verder terug dan stereo receivers met HDMI. Dit gaat terug naar het begin van dit soort apparatuur en daarmee de algemene discussie van een stereoreceiver/-versterker versus surround receiver, ongeacht de ingangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan plezier
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-06 23:43
Ben blij met jullie reacties. _/-\o_
FeaR: Dank voor die link, is voor mij een zeer informatief geweest.
Hulleman: Snap je helemaal, maar ik wil als de kabel wegvalt kunnen overschakelen op DAB+
Sluuz: Stereo op de surround of pure stereo lijkt alles zo lezende inderdaad een theoretische voorkeur.

Ga kiezen voor de AVR X2600H dab.
Het minimale prijsverschil heeft de keus niet beïnvloed.
Beide apparaten bieden de mogelijkheden welke minimaal gewenst zijn.
Begin gewoon met een 2.1 opstelling, wat qua stereo geluid niet onder zal doen op de DRA 800H.
Doorslaggevend zijn uitbreidingen die met de AVR X2600H dab mogelijk zijn maar met de DRA 800H niet kunnen.

Waarom de AVR X2600H dab en de DRA 800H naast elkaar bestaan kan of zal nog heel wat over gediscussieerd kunnen worden. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik sta momenteel voor dezelfde keuze, waarbij de 2600H vooral in aanmerking komt vanwege de optie om te kunnen bi-ampen. Nu heb ik hier zelf geen ervaring mee en vraag me af of dit überhaupt iets is om rekening mee te houden. Levert het een betere kwaliteit op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Suggs schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:19:
Levert het een betere kwaliteit op?
Technisch/wetenschappelijk: nee
Emotioneel: als je het wilt horen wel

Pagina: 1