Instabiele uploadsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-09 11:47
Beste Tweakers,

Sinds een aantal weken, ondervind ik problemen met de stabiliteit van mijn upload . Ik ben een streamer,dus een goede en vooral stabiele uploadsnelheid is wel belangrijk.

Het begon met kijkers die kloegen over framedrops, uiteindelijk heb ik kunnen vaststellen dat dit aan een instabiele upload lag via diverse tests, waarvan ik de meest duidelijke hieronder gelinkt heb.

https://imgur.com/a/SRNsOWb

Snelheidstests tonen dit probleem echter niet. De theoretische snelheden worden benaderd bij zowat elke test en er zijn daar geen anomalieen te vinden.

Ik heb uiteraard Orange gecontacteerd, zij hebben de dag erna meteen mijn hele installatie veranderd. De nieuwste router, nieuwe kabels... Het probleem is echter niet opgelost.
Men heeft geen idee meer waar het probleem kan liggen. Vandaag waren ze hier opnieuw maar de technieker is na een uur huiswaarts gekeerd zonder oplossing.

Ik weet dus niet meer wat ik moet doen. Ik upload aan 6000KBPS, wat met de boostsnelheid van Orange (20MBPS) zeker moet lukken.
Kan er toch nog iets anders aan de oorzaak liggen?

Moet ik het opgeven en van provider veranderen? Iemand tips?

Alvast bedankt!

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Tricolores schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:39:
...waarvan ik de meest duidelijke hieronder gelinkt heb.

https://imgur.com/a/SRNsOWb
...
Als dit het meest duidelijke voorbeeld van je probleem is, dan heb je helemaal geen probleem.
Althans, niet voor de ISP van een consumenten lijntje
Je hebt in een periode van 28 minuten, twee keer een dipje. Die dipjes kunnen door alle tussenliggende componenten in keten tussen jouw PC en de target host ontstaan zijn en daarnaast ook nog eens ontstaan zijn door andere componenten in jouw netwerk of op jouw PC (staat je mail client aan? is windows update even bezig? loopt er een backup?)
Je lijkt zelf ook wel aan te voelen dat dit de dienstverlening van je ISP te boven gaat en dat je, als je een gegarandeerde upload snelheid wilt, je een ander kontrakt zal moeten afsluiten met een heel ander tarief dan de paar tientjes die je nu per maand betaalt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==