Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-09 11:55
Mijn vraag
hopelijk is dit de juiste plaats om dit te vragen :)
Ben sinds kort wat aan het spelen met de slimme meter en wilde deze graag uitlezen, maar loop toch regelmatig tegen wat problemen, nu het laatste probleem en hopelijk het laatste voordat alles het doet is ik geen data kan uitlezen uit mijn slimme meter naar HA (er is wel connectie met de poort)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Heb een Landis E350 met Slimme Meter kabel van SOSsolutions (deze verifieërt dat de kabel geschikt is voor de de meter), hierna heb ik deze aangesloten op mijn ESXI bak in de kelder (RJ-11 verlengd en dan aangesloten op de server). op de ESXI heb ik een VM aangemaakt en de configuration.yaml aangepast met de volgende code om alles uit te lezen:

sensor:
- platform: dsmr
port: /dev/ttyUSB0
dsmr_version: 4

group:
meter_readings:
name: Meter readings
entities:
- sensor.power_consumption_low
- sensor.power_consumption_normal
- sensor.power_production_low
- sensor.power_production_normal
- sensor.gas_consumption

Deze werkt zover ik weet want hij maakt connectie maar daarna zou ik verwachten data te mogen ontvangen, dit gecontroleerd in SSH met volgende commando:

cu -l /dev/ttyUSB0 -s 115200 --parity=none -E q

deze gaf in eerste instantie permission denied aan omdat deze in gebruik was in een andere instance (deze VM zou de enige moeten zijn)

chmod 666 /dev/ttyUSB0

op dit punt ben ik nu aangekomen dat zodra ik wel connectie maak in SSH en niks verders ontvang na "connected" terwijl ik eigenlijk hoopte op iets meer :+

cu -l /dev/ttyUSB0 -s 115200 --parity=none -E q
Connected.

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik heb precies hetzelfde probleem met uitlezen P1 vanaf de Raspberry. Heb deze vraag ook in het Domoticz topic gesteld maar vooralsnog geen oplossing.

[ Voor 21% gewijzigd door JanPedaal op 22-11-2019 20:07 . Reden: Link toegevoegd ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-09 11:55
Ondertussen heb ik voor mijn situatie de oplossing gevonden. De rj-11 verlengkabel eruit en de usb zijde verlengd en dit heeft gewerkt. Heb gewoon een willekeurige USB 2.0 verlengkabel gebruikt van 2m die ik nog had liggen.

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ah okee, toch ander probleem dan :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility