Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Chromecast wil niet verbinden

Pagina: 1
Acties:

• Aquafreak
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23:00
Ik probeer mijn Chromecast te koppelen, maar nadat ik alle stappen heb doorlopen krijg ik de melding dat mijn telefoon geen verbinding krijgt met de Chromecast. De suggestie die ik dan krijg is dat de Wifi netwerken waarschijnlijk verschillend zijn, wat niet het geval is.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Meerdere malen opnieuw instellen (dus Chromecast naar fabrieksinstellingen en opnieuw proberen)
- Andere telefoon
- UPnP aan en AP isolation uit

Niks van bovenstaande heeft gewerkt helaas. Hebben jullie nog een suggestie die ik kan proberen? O+

• Getto
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 03-04 17:19
Welke Chromecast heb je?
Welke Acces points heb je?
Heb jij meerdere VLANS?
Zend je SSID alleen op 2,4 of ook op 5 ghz uit?
Hoeveel AP's heb je?

• iamzero456
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-04 17:19
Heeft het ooit gewerkt? Werkt het bij je buren / vrienden / ouders wel?

• Quadradial
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 04-04 20:19
https://support.google.com/chromecast/answer/6006232?hl=en

Daarnaast wel locatie delen aanzetten voor google home anders doet die het niet.
Hieronder een semi interactieve guide...
https://widgets.nest.com/chromecast-setup/

[Voor 36% gewijzigd door Quadradial op 13-11-2019 14:45]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Aquafreak
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23:00
Excuses, kreeg geen melding dat er was gereageerd.

Inmiddels de Chromecast werkend gekregen door de Wifi op de Experiabox aan te zetten en de 2.4 en 5.0 een aparte naam gegeven zodat duidelijk welke wordt gebruikt. Er zijn nu dus 2 wifi netwerken, 1 van de Experiabox die gebruikt wordt voor de Chromecast en 1 een eigen router die achter de Experiabox hangt (Linksys E2000)

Zal de vragen wel beantwoorden voor het geval iemand anders een soortgelijk probleem heeft,
Getto schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:31:
Welke Chromecast heb je?
Welke Acces points heb je?
Heb jij meerdere VLANS?
Zend je SSID alleen op 2,4 of ook op 5 ghz uit?
Hoeveel AP's heb je?
Welke Chromecast heb je? -> De nieuwste (V3 dacht ik?)
Welke Acces points heb je? -> Experiabox die voorheen geen wifi signaal uitzond met daar achter een Linksys E2000
Heb jij meerdere VLANS? ^
Zend je SSID alleen op 2,4 of ook op 5 ghz uit? Dit was waarschijnlijk het probleem. Inmiddels de SSID's voor de 2.4 en 5 verschillend gemaakt zodat de Chromecast het verschil ziet.
Hoeveel AP's heb je?
iamzero456 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:33:
Heeft het ooit gewerkt? Werkt het bij je buren / vrienden / ouders wel?
Een lange tijd geleden ook een Chromecast gebruikt, maar intussen veel veranderd en was de oorzaak van het niet doen moeilijk te vinden.

Allen bedenkt voor het meedenken! _/-\o_

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True