New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
En hij kan nog verder richting de 1600, maar dat ben ik nog aan het testen.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Kast open, dicht? Hoe meet je de temp?Op woensdag 01 augustus 2001 08:12 schreef Microkid het volgende:
Tbird 1400@1501 (10,5x143@1,80v) stressed 53-57 graden, Silverado op 8 volt. (12v maakt geen verschil in temp).
En hij kan nog verder richting de 1600, maar dat ben ik nog aan het testen.
Als ik vragen mag?
New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Full loaded is de temp afhankelijk van ons zomer zonnetje 53-58C.
Ik ben de silverado pas een week (of 2) en ben nog aan het experimenteren, want mijn case-flow is niet echt optimaal (31-35C). Ik zit te denken aan rounded ide kabels.
Als ik de Silverado op 8V laat blazen is hij echt een stuk stiller, maar is mijn koeling beduidend (4C) slechter.
Microkid, hoe is jouw case temp??
By the way: ik wil ook nogeens een Coolermastertje EP5-***I11 proberen, want ik heb het idee dat deze goedkope koeler niet veel onder doet voor de Silverado.
Heeft iemand deze wel eens t.o.v. de Silverado vergeleken??
Oftewel hij doet het slechten dan we dachten, ja hij is stil maar ik heb de fob38 op 10V draaien en die doet het stukken better.
PS5 User ;-) ...
Met dit weer tegen de 40 graden, maar normaliter rond de 33 ofzo.Op vrijdag 03 augustus 2001 13:06 schreef herwini het volgende:
Microkid, hoe is jouw case temp??
Maar ik wil ook wel weten hoe koel die mijn thunderbird 1.3 houd op 1.5 of misschien op meer?
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben daar echt benieuwd naar en denk dat deze goedkope koeler (fl 29,=) niet (veel) slechter koelt (met redelijk geluids niveau) dan de dure Silverado (fl 159,=).
Verwijderd
Ik heb die coolermaster erop gehad, en dat was ook de reden dat ik die globolwin wbk 38 heb gekocht. Dat ding koelt voor geen meter, en zeker niet als je hem gaat overklokken.Op zaterdag 04 augustus 2001 10:54 schreef herwini het volgende:
Heeft iemand wel een de Coolermaster EP5-6I11 op een Thunderbird 1,33 of 1,4Ghz uitgeprobeerd??
Ik ben daar echt benieuwd naar en denk dat deze goedkope koeler (fl 29,=) niet (veel) slechter koelt (met redelijk geluids niveau) dan de dure Silverado (fl 159,=).
kast (HQ08) dicht, geen extra fans, en Silverado draait op 8V
niet stressed? ehm...
Verwijderd
Wat wel opvalt dat de case temp slechts 5 a 7 graden lager ligt.
De reden is volgens mij dat mijn kast HQ08 zijn voeding niet goed zit (die zuigt namelijk de warme lucht weg langs de onderkant), nu is het echter zo dat deze koeler ook zuigt op die plaats, met als gevolg dat m slechts aan één kant goed kan zuigen.
Hebben jullie ook allemaal een aopen (en dit probleem), en zijn er al mensen met een chieftec? (want daar zit de voeding veel hoger)
Greetz The mil.
(en bedankt alvast voor de replys)
Verwijderd
gimme mijn thermo engine beetje lawaai maar koeled lekker..
idle 28c
stressed 55c ook met dit weer...
air flow niet optimaal case is 28c moet koeler
Verwijderd
Mijn broer heeft nu een TB1200@1333 @1.8v staan met een Coolermaster (EP5-6I11), deze is nu 48 graden stressed. Niet echt slecht zou ik zeggenOp zaterdag 04 augustus 2001 14:05 schreef Alarmnummer het volgende:
[..]
Ik heb die coolermaster erop gehad, en dat was ook de reden dat ik die globolwin wbk 38 heb gekocht. Dat ding koelt voor geen meter, en zeker niet als je hem gaat overklokken.
Ik heb nu een week de WBK 38 draaiende gehad met mijn TB 1300 @ 1466 (11*133) op 1.8v.
Met de WBK 38 werd ie stressed ongeveer 56-57 graden met een casetemp van 32 celsius. Idle om en anbij de 50 graden. Prima resultaat.
Nu heb ik vanmiddag de silverado geinstalleerd (wie heeft die kurkplaatjes ook gebruikt?) maar de resultaten zijn niet fantastisch:
Met een casetemp van 29 c wordt de TB stressed na een half uur ±62 graden. Da's volgens mij teveel, right? Of kan dat wel?
Als ik mijn voltage lager zet dan 1.8 dan krijg ik registerfouten (gaaf...). Met 1.8 draait ie stabiel.
Morgen (nu is het te laat, ik moet over 4 uur op), ga ik hem nog eens plaatsen met minder (?) en meer koelprut.
Heeft het zin om het zilveren oppervlak ietwat te polijsten met een Dremel bijvoorbeeld? Het ziet er nu wat ruw en viezig (zwartachtige vlekken) uit. Ik heb het voor het plaatsen schoongemaakt met alcohol (96%), maar dat gaf die zwarte "vlekken/strepen" als gevolg.
semi-help?
Verwijderd
Ik heb begrepen dat je koelpasta juist met mate moet aanbrengen... Echt een dun laagje (filmpje)...Morgen (nu is het te laat, ik moet over 4 uur op), ga ik hem nog eens plaatsen met minder (?) en meer koelprut.
Hoe goed je pasta ook is (arctic silver ofzo) het geluid nog altijd vele malen slechter als een gewoon stuk massief staal van je heatsink.
Geen inspiratie
Heeft opschuren/polijsten van het zilveren plaatje nog zin denken jullie?
Ik ben overigen geen Arctic Silver-aanhanger percé. Meeste testen wijzen uit dat het verschil met gewone prut om en nabij de 1 graad is.
Ik hoor daar verschillende geluiden over, en ik weet niet wat nu het meest klopt. Overigens is het wel zo dat wanneer ik de silverado verwijder, er maar een heel klein laagje prut (bijna filmpje) van het geplaatste en voorgeschreven druppeltje in het midden over is gebleven. De druk van de bevestiging heeft alles al heel dun gemaakt.
Maar zoals gezegd, ik probeer het vanavond nog eens uit met NOG minder prut.
Ik heb de cooler nu reeds 4-5 x geplaatste, en elke keer staat het zweet op mijn rug als gevolg van de core-crash-angst...
wat voor koeler gebruik jij?Op donderdag 16 augustus 2001 10:08 schreef NoStra het volgende:
bij mij scheelt het toch zeker 4 graden met normale pasta!
https://powershellisfun.com
Verwijderd
Dan is het in de winter ook nog ca. 26.
Bijv. 46-20 = 26.
Ik heb zelf al een tijd een fop32/38 HSF met een paar 80 en 92 mm case fans (op 7v) er zo om heen gescharreld, een redelijke airflow, en mijn stressed temp komt met dit warme weer niet boven de 46 graden, en is heerlijk stil. Mijn cpu draait nu overigens op 1200 mhz.
Ik weet ook wel dat een 1400 1500 warmer word maar voor die prijs van een silverado ken je je hele case volgooien / modden met casefans/fanbussen enzo, heb je veeel meer aan imho.
Verwijderd
kast temperatuur is ZESENDERTIG! Kast open of dicht maakt niet uit.
Die metalen dingen naast de CPU-Socket worden echt gloeiend heet.
Kamertemperatuur is nu 28 graden:
CPU idle 44 graden
CPU na half uurtje UT: 50 graden.
Voltage Silverado is 8 Volt. 12 Volt koelt niet beter. Volgwns gebruiksaanwijzing 1 druppel van meegeleverde koelprut midden op de core gedaan en niet uitgestreken.
Edit: liep niet helemaal stabiel(na een poosje CmR2 liep ie vast), en dus voltage .5 verhoogt. -> temperaturen ook een stukkie hoger. Nu wel stabiel.
Welke compound gebruik je (AS?) Heb je veel, weinig of heeeeel weinig tehrmal prut gebruikt bij het aanbrengen?Op donderdag 16 augustus 2001 16:01 schreef frits het volgende:
1200/266@1333 (1.75 Volt)
kast temperatuur is ZESENDERTIG! Kast open of dicht maakt niet uit.
Die metalen dingen naast de CPU-Socket worden echt gloeiend heet.
Kamertemperatuur is nu 28 graden:
CPU idle 40 graden
CPU na half uurtje UT: 44 graden.
Voltage Silverado is 8 Volt. 12 Volt koelt niet beter.
Let wel dat mijn tempszijn gemeten emt een 1300 @266 @1466 Misschien worden ze dan wel zo heet. een 1200 op 1333 is misschien minder kritiek? (Is eigenlijk bullshit want mijn WBK38 draaide ook op 51,4 stressed...)
En hoe voelt dat nou om een silverado te zijnOp vrijdag 03 augustus 2001 13:06 schreef herwini het volgende:
Ik ben de silverado pas een week (of 2) en ben nog aan het experimenteren
Ik zag dat je een K7T van MSI hebt, welke bios versie hebbie? Ik heb 2 coolers erin, één thermalright sk6 CB met Delta 60HP dus @7000 rpm., tweede is n delta 80MP.
MSI mobo geeft dus de fan rpm's niet goed weer. Is vreemd. Heb jij dat ook?
[havenzangermode]Op donderdag 16 augustus 2001 16:16 schreef -OverSoft- het volgende:
[..]
En hoe voelt dat nou om een silverado te zijn
oh wat is het toch fijn, om een Silverado te zijn!"
[/havenzangermode]
Verwijderd
Het kostte een hoop geld (±250
92mm fan erop (55cfm ipv 15)... hoppa niet boven de 50 graden STRESSED
Verwijderd
Met Artic silver ertussen.
Kast is 25 graden
Cpu is 41 graden
Heeel weinig en weinig prut gaven een idle van ± 55 graden celsius. (Case: 27)
Normaal en veel (maakt niet uit, want de rest wordt er toch uitgeperst), levert eerder genoemde 62 stressed, wat niet bijzonder is.
Tijdens een van de testen kreeg ik zelfs CMOS errors. (ik kon niet eens meer met dezelfde multiplier (11) opstarten.
WBK38 er weer opgezet; 52 graden idle met (1300@266*11)=1466MHz Beetje lawaai dan maar, maar wel berestabiel.
Wie wil er nog een silverado overnemen? slecht 5 * 30 min gebruikt...
koeler op 10 volt,
koe aan en wat internet explorer windows:
37.1 graden volgens Sisisoft sandra (bios geeft trouwens wel hoger aan)
Is jouw kast dan dicht? Zo ja; wat is je casetemp?Op vrijdag 17 augustus 2001 20:52 schreef marteltor het volgende:
1.4 ghz,
koeler op 10 volt,
koe aan en wat internet explorer windows:
37.1 graden volgens Sisisoft sandra (bios geeft trouwens wel hoger aan)
Silverado 8V
AS II
CPU stressed: 45 graden
kast: 32-33 graden
met casefans aan (3x 80mm):
CPU stressed: 44 graden
kast: 28 graden
Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.
Verwijderd
Maar nu we toch bezig zijn , hoe moet ik die koelpasta opsmeren(hoeveelheid,waar) en komt die koeler morgen wel echt(hoop het) maar weet niet of ie op voorraad is
Beiden zijn bij mij 53 graden stressed (idle doet ie niet, daar zorgt mijn
Silverado op 8v
Cpu 48 graden Idle, 53 graden stressed
Kast 23 graden
Northbridge 30 graden.
en rete stil
Niet?
[Specs]
Verwijderd
Ik denk dat kast en Northbridge andersom moetenOp donderdag 23 augustus 2001 23:35 schreef SiGNe het volgende:
1,33Ghz (AYHJA) KT7A-Raid
Silverado op 8v
Cpu 48 graden Idle, 53 graden stressed
Kast 23 graden
Northbridge 30 graden.
en rete stil
Verwijderd
CoolOp donderdag 16 augustus 2001 16:16 schreef -OverSoft- het volgende:
[..]
En hoe voelt dat nou om een silverado te zijn
Verwijderd
Athlon 1.4 GHz, Geforce3 geen extra koelers
Case Temp @ 39 degrees
Proc Idle @ 48 degrees
Proc Stressed @ 54 degrees
(Wel nieuwe bios moeten downloaden
das k*t voor jeOp dinsdag 08 januari 2002 02:24 schreef erikv1983 het volgende:
TB 1.4MHz Mini copper orb
Proc Idle @ 59 degrees
Proc Stressed @ 66-70 degrees
maar waarom post je dit in een topic van 1/2 jaar oud?
Verwijderd
idd dat is kut voor hem...Op dinsdag 08 januari 2002 02:31 schreef W1LL3M het volgende:
[..]
das k*t voor je
ach als dit draadje een nieuw leven krijgt wil ik ook wel ff mijn temp posten. TB 1.4 ghz met volcano2 koeler: 40-44 graden idle, 44-46 stressed
overklokken naar 1540 dan gaan beide 2 graden hoger ofzo
volcano is _geen_ silverado..... lees de topictitel ffOp dinsdag 08 januari 2002 02:44 schreef SOEPKIPPIE het volgende:
[..]
idd dat is kut voor hem...
ach als dit draadje een nieuw leven krijgt wil ik ook wel ff mijn temp posten. TB 1.4 ghz met volcano2 koeler: 40-44 graden idle, 44-46 stressed
Verwijderd
ik weet het ik wil alleen ff glunderen naar de mensen die 150 dokken voor een koeler terwijl mijn 39,- (gulden geen euro) koeler het beter doetOp dinsdag 08 januari 2002 03:45 schreef W1LL3M het volgende:
[..]
volcano is _geen_ silverado..... lees de topictitel ff
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
haha omdat ik een goeie koeler zocht en zat even te zoeken naar topics die daarover zijn geplaastOp dinsdag 08 januari 2002 02:31 schreef W1LL3M het volgende:
[..]
das k*t voor je
Verwijderd
das netjesOp dinsdag 08 januari 2002 02:44 schreef SOEPKIPPIE het volgende:
[..]
idd dat is kut voor hem...
waar heb je die volcano2 koeler vandaan? zie die niet bij pricewatch staan
Verwijderd
ff een review van gerespeerde site opgezocht:
Koelprestatie van de Silverado hier
En het kabaal hier
Is alleen een beetje oud ( T.bird 1000 MHz ) en het is duits maar dat geeft nie
Zeker niet slacht dacht ik zo ! toch
Verwijderd
Je hoord nu het meeste de HD......
Verwijderd
Ikke (zie sig). Wordt idle 45 graden, stressed 52. Ik heb Wel een redelijk doordachte airflow in mijn kast. Aanvankelijk zonder casefans idle 56 graden, en stressed 60 graden.Op zaterdag 04 augustus 2001 10:54 schreef herwini het volgende:
Heeft iemand wel een de Coolermaster EP5-6I11 op een Thunderbird 1,33 of 1,4Ghz uitgeprobeerd??
Alles bij een kamertemp van 23 graden.
Echt een superkoeler en nog stil ook.
En 't blijft z'n waarde houden met die plak zilver van 50 gram onderop
Niet?
[Specs]
Dit topic is gesloten.
![]()