Hallo allemaal,
Een tijdje geleden heb ik mijn eerste PC in elkaar gezet voor video, foto en een klein beetje gamen. Ik ben zo'n 13 jaar professioneel werkzaam als webdesigner/developer en heb al die tijd met een Mac gewerkt (en doe dat nog steeds). Aangezien mijn 2017 Macbook Pro toch niet zo van een 4k workflow houdt, heb ik besloten een custom PC te bouwen.
Nu werkt de PC, als in alles opent en werkt prima, toch ben ik erg teleurgesteld mbt de performance in Premiere Pro. Ik verwachtte dat ik feilloos in een 4k worksflow kon werken, nou mooi niet. Tijdens playback zie ik bijv. veel dropped frames en ook bij het exporteren van een simpele clip duurt het te lang naar mijn idee. De PC is in ieder geval niet sneller dan mijn Macbook Pro en dat is raar. Ik denk dus dat ik softwarematig niet alles goed heb ingesteld. Probleem is, ik kom van Mac, met Windows ben ik niet zo bekend, vandaar dat ik deze vraag hier stel. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Als eerste mijn PC specs:
CPU
AMD Ryzen 9 3900x
GPU
Nvidia RTX 2070 Super Founders Edition
Mobo
MSI MPG x570 Gaming Pro Carbon WiFi
Geheugen
Corsair Vengeance RGB 3200Mhz 2 x 16GB
Opslag
2 x Samsung 970 EVO Plus (1TB voor video/foto/games, 250GB voor cache)
Samsung 860 EVO (500GB voor OS)
Als tweede mijn handelingen in Windows:
* Windows is up to date
* Er missen geen drivers volgens Device Manager
* De drivers van mijn componenten zijn tevens up to date
Als derde mijn handelingen in Premiere Pro:
* Project settings heeft de Renderer op CUDA staan
* De Media Cache staat ingesteld op mijn cache drive
* Mijn video files staan op de video/foto/games drive
* Mijn sequence settings staat op 4k 25fps (de rest van de settings komen uit mijn clip settings)
* Gebruik van multiple framerates
* Ik heb geen interpret footage gebruikt
* Playback resolution staat op 1/2
Als laatste de camera's die ik gebruik:
* Sony A7sii
* Sony A7iii
* Sony FS7
Kan iemand mij op weg helpen?
Alvast bedankt.
Groet Pim
Een tijdje geleden heb ik mijn eerste PC in elkaar gezet voor video, foto en een klein beetje gamen. Ik ben zo'n 13 jaar professioneel werkzaam als webdesigner/developer en heb al die tijd met een Mac gewerkt (en doe dat nog steeds). Aangezien mijn 2017 Macbook Pro toch niet zo van een 4k workflow houdt, heb ik besloten een custom PC te bouwen.
Nu werkt de PC, als in alles opent en werkt prima, toch ben ik erg teleurgesteld mbt de performance in Premiere Pro. Ik verwachtte dat ik feilloos in een 4k worksflow kon werken, nou mooi niet. Tijdens playback zie ik bijv. veel dropped frames en ook bij het exporteren van een simpele clip duurt het te lang naar mijn idee. De PC is in ieder geval niet sneller dan mijn Macbook Pro en dat is raar. Ik denk dus dat ik softwarematig niet alles goed heb ingesteld. Probleem is, ik kom van Mac, met Windows ben ik niet zo bekend, vandaar dat ik deze vraag hier stel. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Als eerste mijn PC specs:
CPU
AMD Ryzen 9 3900x
GPU
Nvidia RTX 2070 Super Founders Edition
Mobo
MSI MPG x570 Gaming Pro Carbon WiFi
Geheugen
Corsair Vengeance RGB 3200Mhz 2 x 16GB
Opslag
2 x Samsung 970 EVO Plus (1TB voor video/foto/games, 250GB voor cache)
Samsung 860 EVO (500GB voor OS)
Als tweede mijn handelingen in Windows:
* Windows is up to date
* Er missen geen drivers volgens Device Manager
* De drivers van mijn componenten zijn tevens up to date
Als derde mijn handelingen in Premiere Pro:
* Project settings heeft de Renderer op CUDA staan
* De Media Cache staat ingesteld op mijn cache drive
* Mijn video files staan op de video/foto/games drive
* Mijn sequence settings staat op 4k 25fps (de rest van de settings komen uit mijn clip settings)
* Gebruik van multiple framerates
* Ik heb geen interpret footage gebruikt
* Playback resolution staat op 1/2
Als laatste de camera's die ik gebruik:
* Sony A7sii
* Sony A7iii
* Sony FS7
Kan iemand mij op weg helpen?
Alvast bedankt.
Groet Pim