Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
We hebben een oude Bosmanwatermolen gerestaureerd en willen er graag electra mee opwekken voor het oipladen van 12v accus. Is een 100W generator voldoende en moet er tussen generator en accus nog electronica tegen overbelasting etc.?
De as van de molen draait bij wk3 ongeveer 200 toeren p/m.
Afbeeldingslocatie: https://images.app.goo.gl/9MueBA9pQ3s2or8c9

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een BMW wisselstroomdynamo met controlelampje van 10w wekt wel stroom op, maar trekt de accu weer leeg als de wind wegvalt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenttor
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:26
Zou het niet beter zijn een overbrenging met tandwielen oid te maken zodat het toerental verhoogd word.
Ik vond het ook een leuk idee zoiets te maken maar er komt opzich wel wat bij kijken.
Als je een dynamo uit een auto gebruikt dan laad die pas het lekkerst tegen de 1000 toeren gok ik.
Natuurlijk bij hogere windkracht zal die meer toeten draaien maar het mooiste is als je het al voor elkaar krijgt om bij windkracht 2 of 3 een veel Hoger toerental te hebben.

En dat die de accu leeg trekt heb ik even geen idee waarom, zou denk ik niet mogen want anders zou je auto ook constant leeg staan.
toch kan je er een relais tussen zetten fat zodra het voltage dat opgewekt word bereikt of een sensor draad oid.
dan het relais te bekrachtigen zodat er verbinding naar de accu's is.
zo niet valt die af en kan die niet ontladen door iets wat er aan hangt.

Zo maar een paar ideeën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 13:30
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:37:
Mijn vraag
We hebben een oude Bosmanwatermolen gerestaureerd en willen er graag electra mee opwekken voor het oipladen van 12v accus. Is een 100W generator voldoende en moet er tussen generator en accus nog electronica tegen overbelasting etc.?
De as van de molen draait bij wk3 ongeveer 200 toeren p/m.
[Afbeelding]

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een BMW wisselstroomdynamo met controlelampje van 10w wekt wel stroom op, maar trekt de accu weer leeg als de wind wegvalt.
Is het lampje led of gloeidraad?

Memento mori