Ik ben van plan om een nieuwere videokaart aan te schaffen op mijn Desktop uit 2011.
Deze bestaat globaal uit:
- Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 moederbord
- Intel i7 2600k processor
- Cooler Master G550M 550 Watt voeding
- Corsair Vengeance 16 Gb geheugen
- Crucial 500 Gb SSD
- Sapphire HD 6850 1GB videokaart
- Iiyama ProLite B2783QSU monitor
Ik speel af en toe spelletjes (train simulator, flight simulator, Skyrim). Omdat ik merk dat het beeld af en toe hapert bij train simulator had ik bedacht om een nieuwe videokaart te aan te schaffen.Vervanging van het hele systeem heb ik ook overwogen, maar dat lijkt me nog niet nodig omdat het verder snel genoeg aan voelt.
Ik heb al heel wat rondgekeken op internet en kom zelf uit op de Radeon 500 serie als meest logische keuze. Mijn overwegingen:
- Betaalbaar met prijzen tegen de 200 euro voor bijvoorbeeld een MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC
- Werkt met Freesync wat door mijn monitor wordt ondersteund
- Zou beter compatible zijn met mijn moederbord die nog PCI-e 2.0 heeft (Nvidia kaarten zouden niet altijd werken op PCI-e 2.0)
- Genoeg verbetering t.o.v mijn huidge HD 6850
Ik vraag me af of dit de juiste keuze is.
Wie heeft er ervaringen met een vergelijkbare combinatie?
Deze bestaat globaal uit:
- Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 moederbord
- Intel i7 2600k processor
- Cooler Master G550M 550 Watt voeding
- Corsair Vengeance 16 Gb geheugen
- Crucial 500 Gb SSD
- Sapphire HD 6850 1GB videokaart
- Iiyama ProLite B2783QSU monitor
Ik speel af en toe spelletjes (train simulator, flight simulator, Skyrim). Omdat ik merk dat het beeld af en toe hapert bij train simulator had ik bedacht om een nieuwe videokaart te aan te schaffen.Vervanging van het hele systeem heb ik ook overwogen, maar dat lijkt me nog niet nodig omdat het verder snel genoeg aan voelt.
Ik heb al heel wat rondgekeken op internet en kom zelf uit op de Radeon 500 serie als meest logische keuze. Mijn overwegingen:
- Betaalbaar met prijzen tegen de 200 euro voor bijvoorbeeld een MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC
- Werkt met Freesync wat door mijn monitor wordt ondersteund
- Zou beter compatible zijn met mijn moederbord die nog PCI-e 2.0 heeft (Nvidia kaarten zouden niet altijd werken op PCI-e 2.0)
- Genoeg verbetering t.o.v mijn huidge HD 6850
Ik vraag me af of dit de juiste keuze is.
Wie heeft er ervaringen met een vergelijkbare combinatie?