IBM Deskstar 45LO40 Bios probleem

Pagina: 1
Acties:

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Heb net een deskstar gekocht van 40GiG, alleen mijn PC herkent m niet. Had m eerst als master ingesteld en dat werkte dus niet. Toen naar deze page gesurft http://www.storage.ibm.com/hdd/support/bios338gb1.htm waar ze suggereren dat ik hem in een andere PC moet hangen (waarschijnlijk bedoelen ze gewoon nieuwer MoBo) en kijken of ie daar werkt. Alles jumpers en kabels zitten goed, de vraag is hoe ik mijn bios een update geef (heb nu award 4.5x)dat ie gewoon 40 GiG gaat zien en ik er windows op kan installeren.
Ik heb er nog een oude 6GiG schijf in hangen waar ik mee op kan starten... Iemand een idee?

Alvast bedankt, ik wil aan de slag met mijn nieuwe schijfje :)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Flashbios? dan kan je hem gewoon flashen met het laatste bios wat er voor jouw bord van toepassing is (en hopelijk ook ondersteuning bied voor hdd's boven de 30GB grens,, zoniet dan kan je eigenlijk alleen maar proberen een nieuw rom chippie te scoren, maar dat kan je praktisch wel vergeten.

edit
Of idd ff met dat ontrack gaan stoeien.
/edit

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Waar vind ik FlashBios dan ergens ?!?

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

wat voor mobo heb je????????????
lijkt me wel relevant.
meestal staat op de site van de fabrikant de juiste util om je bios te flashen, en een uitleg hoe het moet

Oh ja joh!!!

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Ik heb een asus P2B bordje (model 440BX) er in hangen nu. Heb op de site van Asus gezocht maar begrijp er weinig van, vind het ook een beetje link om mijn bios te flashen. IS er geen algemeen progje dat die lepe restrictie tot 32GiG kan verwijderen?!?

• raw meat
  • Niet online

raw meat

http://www.asus.com.tw/products/motherboard/bios_slot1.html#p2b

hier staat ook dat je hiermee hoger dan 32 Gig kan gaan

Oh ja joh!!!

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op woensdag 01 augustus 2001 02:25 schreef raw meat het volgende:
http://www.asus.com.tw/products/motherboard/bios_slot1.html#p2b

hier staat ook dat je hiermee hoger dan 32 Gig kan gaan
dat lijkt een goeie oplossing

! lees goed hoe je het moet doen..
want je kan je mobo er behoorlijk mee vern**ken :)

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

/edit hmm tis al laat..

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

• raw meat
  • Niet online

raw meat

idd een wijs plan
lees ff de faq bij asus over de p2b eerst suc6 ;)

Oh ja joh!!!

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Daar vind ik de P2B BIOS Ver. 1011. 10/28/99 alleen ik heb geen idee of ik die wel mag gebruiken. Mijn bios is nog nooit geupdate sinds ik deze PC heb. Maakt het uit welke biosupdate ik gebruik, kunnen ze allemaal of krijg ik dan problemen.

Het is dus een ASUS AGP mobo Intel PentiumII (233-400Mhz) Processorrs, Intel 440BX...

Is de laatste update uit dat rijtje van je link gewoon de nieuwste of zijn al die updates voor verschillende versies mobo's 440BX ?!?

kheb hier geen kaas van gegeten en ben heel blij met jullie hulp

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Ik zit net te denken, ik heb als tweede schijf een fireball. Dat is tegenwoordig Maxtor. Kan ik niet via hun software mijn bios aanpassen. Een vriend van me heeft dat ook gedaan bij zijn 8GB limiet, EZbios heette dat. Hij installeerde zijn schijf met Maxblast. Volgens hem kan je die software gebruiken, als je er minimaal 1 maxtor HD in hebt hangen. Is dat misschien een veiliger optie dan met je orginele bios te gaan kloten??
Of is het zo dat je dan per se van die Maxtor HD moet booten? (hij denkt van niet)

Vagegast baalt als een stekker :r :? :'(

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Niemand een idee?!?

Verwijderd

Tja, voor zover ik weet..

1) Als BIOS helemaal niet door wilt starten of de schijf niet eens wilt zien.. probeer eens BIOS flash (als je al weet welk merk MoBo je fabrikant .. in dit geval IBM gebruikt.. zoek dan ff.. of kijk naar serie nrtje ergens..) Vaak zitten oude MoBo's nog voor de 33,3GB Barrier (zijn ook wel ergens artikelen over te vinden..)

2) Er zijn idd van die proggies, om software matig je HD te laten ondersteunen (maar dan moet ie dus WEL eerst door bios heen zijn.. wat ie ook niet altijd doet..)

Henniewee.. je zal het nu vast al wel gefixt hebben 8-)

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Ja het is nu gefiexed met de weg van de minste weerstand, iets wat me erg tegenstaat.
Hij staat nu ingesteld als 33Gig schijf zodat ie wel boot en er geen problemen meer zijn.
Jammer maar het moet maar even zo totdat er een nieuw moederboard in komt te hangen die m wel wil slikken.

Asus had inderdaad BIOS progjes in de aanbieding die me er vanaf zouden helpen volgens de eigen site. Een support medewerker van ASUS :r raadde me echter af dat te doen, er was een kans dat mijn mobo de prullenbak in kon verdwijnen.:?

Verder had ik de Dynamic Drive Overlay van IBM (de softare matige manier om er voor te zorgen dat mijn mobo de schijf wil slikken als een 40Gig) geinstalleerd. Dat deed het dus gewoon niet.

Dus tot ik centjes heb (ga erg hard werken nu) en er een nieuw mobo in komt plus processor is de 40Gig schijf een 33Gig.
Heb toch niet alle ruimte nodig, maar ik baal er wel een beetje van :(

Thnx voor het meedenken mensen :) :)

Pagina: 1