Ik heb een extra 4TB Seagate Expansion gekocht als main storage, mijn oude 2TB Seagate Slim is nu mijn backup schijf. De 4TB heb ik als exFat geformateerd, de 2TB is NTFS.
PC: Medion Akoya E2287 D / C009, ES
- Intel Core i3-4170
- Moederbord kan ik zo snel niet vinden. Het Medion MSN nummer is 10020775.
- BIOS Versie: HB1EM2WOX.403 (07/08/2015)
- Interne HD is een SSD 850 EVO van 250GB NTFS
Mijn probleem:
Mijn nieuwe Seagate 4TB blokkeert booten. Hij blijft hangen op het Medion scherm waar normaal gesproken na een aantal seconden zo'n cirkel met bolletjes ronddraait (het signaal dat ie iets heeft gevonden waar ie vanaf kan booten volgens mij). Als de HD niet is aangesloten boot mijn computer normaal.
Daarnaast merkte ik dat als ik niet in mijn BIOS kan komen terwijl de HD is ingeplugt EN,
Als ik eenmaal in mijn BIOS zit en ik plug de HD in dan bevriest mijn BIOS.
Uiteraard heb ik in BIOS:
- Gekeken naar mijn bootorder
- USB Boot uitgeschakeld,
- Legacy USB uitgeschakeld
- Boot option 1 staat op mijn interne Samsung SSD.
- Boot option 2 t/m 6 zijn disabled
En heb ik gekeken naar:
- verborgen bestanden op de 4TB HD die voor problemen kunnen zorgen. Ik zie een mapje System Volume Information met hierin IndexerVolumeGuid en WPSettings.dat, maar volgens mij zijn dat geen MBR bestanden die roet in het eten gooien.
- MSconfig.exe en onder boot zie ik alleen mijn interne schijf, dat is het dus volgens mij ook niet.
Wat ik nog zelf kan proberen is:
- mijn BIOS updaten, maar hier voel ik me niet erg comfortabel bij omdat ik de kans groot acht dat ik dit verklooi.
- mijn drive naar NTFS formatteren, maar ook dit doe ik liever niet want dan ben ik weer anderhalve dag bezig met bestanden overpompen.
Ik hoop dat jullie andere suggesties hebben.
PC: Medion Akoya E2287 D / C009, ES
- Intel Core i3-4170
- Moederbord kan ik zo snel niet vinden. Het Medion MSN nummer is 10020775.
- BIOS Versie: HB1EM2WOX.403 (07/08/2015)
- Interne HD is een SSD 850 EVO van 250GB NTFS
Mijn probleem:
Mijn nieuwe Seagate 4TB blokkeert booten. Hij blijft hangen op het Medion scherm waar normaal gesproken na een aantal seconden zo'n cirkel met bolletjes ronddraait (het signaal dat ie iets heeft gevonden waar ie vanaf kan booten volgens mij). Als de HD niet is aangesloten boot mijn computer normaal.
Daarnaast merkte ik dat als ik niet in mijn BIOS kan komen terwijl de HD is ingeplugt EN,
Als ik eenmaal in mijn BIOS zit en ik plug de HD in dan bevriest mijn BIOS.
Uiteraard heb ik in BIOS:
- Gekeken naar mijn bootorder
- USB Boot uitgeschakeld,
- Legacy USB uitgeschakeld
- Boot option 1 staat op mijn interne Samsung SSD.
- Boot option 2 t/m 6 zijn disabled
En heb ik gekeken naar:
- verborgen bestanden op de 4TB HD die voor problemen kunnen zorgen. Ik zie een mapje System Volume Information met hierin IndexerVolumeGuid en WPSettings.dat, maar volgens mij zijn dat geen MBR bestanden die roet in het eten gooien.
- MSconfig.exe en onder boot zie ik alleen mijn interne schijf, dat is het dus volgens mij ook niet.
Wat ik nog zelf kan proberen is:
- mijn BIOS updaten, maar hier voel ik me niet erg comfortabel bij omdat ik de kans groot acht dat ik dit verklooi.
- mijn drive naar NTFS formatteren, maar ook dit doe ik liever niet want dan ben ik weer anderhalve dag bezig met bestanden overpompen.
Ik hoop dat jullie andere suggesties hebben.