Nerf toernooi voor kinderen en volwassenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 08:36
Hi,

Binnenkort organiseren we in het mooie Harkstede een Nerf toernooi in de gymzaal.
Met de gymtoestellen maken we een speelveld waar verstopt en geschuild kan worden.
Nu zitten we nog even te denken wat leuke spelvormen zijn voor de kinderen en volwassenen.
Om de strijd zo eerlijk mogelijk te maken voorzien wij in de nerf guns en pijltjes welke we in het veld verstoppen. Iedereen zal dus met lege handen beginnen. Een beetje als Fortnite.
Maar wat zouden de beste spelvormen zijn? Ieder voor zich? Hoe kunnen we dan fatsoenlijk de punten bijhouden? 3x raak is af en laatste wint?
Of in teams? Maar hoe maken we dan teams zonder dat de kinderen er over gaan 'zeuren'?
Hebben hier mensen goede ideeën?
We hadden al wel het idee om iedereen een sticker op de borst te plakken met naam zodat we in ieder geval weten wie wie is. Er zijn inmiddels 90 aanmeldingen, dus dat geeft wel extra uitdaging in die zin.
Leeftijd varieert van 6 tot 50. Leeuwendeel tussen 8 en 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik zou eens gaan kijken bij airsoft, daar stoeit men met dezelfde problemen: het is voornamelijk alleen zichtbaar voor de ontvangende kant en de schutter om te zien of je schot raak was. Valsspelen is dus erg gebruikelijk.

Hoeveel nerf guns heb je? Ik zou met zo'n groot aantal spelers in ieder geval werken met een pool van 2 teams en ze rouleren (lees: spawnen) zodat iedereen aan de beurt komt. Dus af -> terug aan de kant in de wachtrij. Als het aantal spelers in het veld groot genoeg is dan stroomt dat wel lekker door denk ik.

Je kan kijken of je de pijltjes zichtbaarder kan maken, bijvoorbeeld door ze te voorzien van fluoriserende kleur en de nodige blacklights ophangen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:45

m0nk

16-09-2003 15.15

Gewoon eens zoeken op airsoft games. Ik airsoft regelmatig en speel dan scenario's die de hele dag doorgaan maar ook dingen zoals team deathmatch, zombiegames etc

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:18
Of doe een soort CTF/stratego -> verstop je eigen vlag, overwin de ander z'n vlag // je hebt meerdere vlaggen, 2 ervan zijn bommen.

beschoten = dood = terug naar eigen muur lopen / ander punt lopen, daarna pas weer meespelen.

Anders krijg je grote "dode momenten" waarbij nog maar 2 spelers in het veld zijn en de rest moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nerf guns zijn hiervoor niet ideaal, met kinderen zal valsspelen veel sneller een issue zijn dan met serieuze volwassenen. Ik zou eerder kijken of je een laser gaming set kan huren, dan zijn team indelingen en scores ook geen issue.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

99ruud99 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:11:
Of doe een soort CTF/stratego -> verstop je eigen vlag, overwin de ander z'n vlag // je hebt meerdere vlaggen, 2 ervan zijn bommen.

beschoten = dood = terug naar eigen muur lopen / ander punt lopen, daarna pas weer meespelen.

Anders krijg je grote "dode momenten" waarbij nog maar 2 spelers in het veld zijn en de rest moet wachten.
Als de gemiddelde leeftijd tussen 8 en 10 jaar ligt, dan zou ik zeker geen stratego doen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:18
Excuses met stratego bedoelde ik CTF waarbij ej de vlag verstopt ipv bekende plek en waarbij 2 vlaggen "bommen" zijn. (nepvlaggen)
Pagina: 1