Aankoopadvies pc upgrades

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jochert
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik zoek een?
Ik zoek in eerste instantie een nieuwe CPU. Op dit moment heb ik een intel i5 6400 met stock cooler. Wanneer ik een nieuwe CPU heb gevonden zal ik (verwacht ik) ook mijn moederbord moeten vervangen. Op dit moment is dat de MSI B150 M3 Gaming. Ook zou ik graag mijn RAM upgraden van 8GB naar 16GB. De reden voor de upgrade is het feit dat de games anno 2019 niet meer soepel draaien (COD, Rdr2..) 100% CPU usage constant, met enkele seconden durende freeze als gevolg.

Wat is je budget?
Ik denk dat ~500 euro voor het totaalplaatje een redelijk bedrag is? Meer mag, minder mag.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was altijd een intel-persoon, maar hoor en lees goede dingen over AMD (Ryzen 7 3700X bijv. - is dit een goede upgrade). Voorkeur is er niet. Wellicht is er ergens een goede upgrade kit?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De PC gebruik ik in eerste instantie om te gamen. De videokaart en voeding heb ik een tijdje terug al eens vervangen. Na 3 jaar vind ik de rest ook wel eens aan een beurt toe. Heb zelf al veel zitten zoeken en combineren, maar ben geen 'expert' op dat gebied. Zou dus graag eens jullie aanbevelingen aanhoren.

CPU: intel i5-6400
GPU: MSI Gefore1070ti 8G Gaming
PSU: be quiet! Pure Power 10 CM 700W
Mobo: MSI B150 M3 Gaming
RAM: 8GB DDR4 (2133mhz)

_/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Jochert op 13-11-2019 15:01 . Reden: Specs ]

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Even een citaatje uit het beleidstopic:
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.
Daarnaast is het onder het kopje 'specificeer het systeem' wel de bedoeling dat je je systeem specificeert :p
Zo kan niemand iets zinnigs zeggen over eventuele mot met de voeding, wat je nieuwe gpu precies is en wat voor ram je hebt bijvoorbeeld.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Jochert
Wintervacht schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:58:
Even een citaatje uit het beleidstopic:

[...]

Daarnaast is het onder het kopje 'specificeer het systeem' wel de bedoeling dat je je systeem specificeert :p
Zo kan niemand iets zinnigs zeggen over eventuele mot met de voeding, wat je nieuwe gpu precies is en wat voor ram je hebt bijvoorbeeld.
Whoooops. 8)7

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:24

br00ky

Moderator Harde Waren
Kunnen we concluderen dat je dus alleen een upgrade wil om het upgraden? Want je beschrijft nergens wat je in je huidige setup mist. In dat geval zou ik namelijk de upgrade uitstellen tot je wél iets mist, zodat je meer voor hetzelfde geld krijgt.

• Jochert
br00ky schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:37:
Kunnen we concluderen dat je dus alleen een upgrade wil om het upgraden? Want je beschrijft nergens wat je in je huidige setup mist. In dat geval zou ik namelijk de upgrade uitstellen tot je wél iets mist, zodat je meer voor hetzelfde geld krijgt.
Goed punt, maar dat is het niet. De nieuwe games die tegenwoordig uitkomen (CoD, RDR2..) draaien niet vloeiend. CPU usage is bijv. constant 100% met enkele seconde durende freezes als gevolg.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:24

br00ky

Moderator Harde Waren
In dat geval kom je al snel uit bij een setje AMD 3600 + MSI B450 Tomahawk Max + 16 GB 3000MTs RAM. Kan je weer prima vooruit.
Pagina: 1