Beste tweakers,
Graag jullie advies bij de keuze voor een monitor!
Ik ben bezig met het uitzoeken van een nieuwe game pc (kom van een laptop) en heb hierbij uiteraard ook een leuke monitor nodig. Doel is om op 1440p op high quality settings een leuke framerate van rond de 100fps te behalen, ik doe geen fps in competitieverband dus veel meer lijkt me niet echt nodig. Zit te kijken naar 34" uwqhd monitors en ben tot de volgende shortlist gekomen:
Qua prijs is de MSI natuurlijk erg aantrekkelijk. Beeldkwaliteit lijkt me hierbij prima. Je levert wel wat in op features maar daar is wel mee te leven (geen koptelefoonaansluiting - stop ik wel in mn pc zelf, niet in hoogte verstelbaar - leg er wel wat onder). Deze zou ook G-sync compatible moeten zijn, wat zijn jullie ervaringen daarmee? Verder komt bij het lezen van reviews vaak naar voren dat de reactietijd niet helemaal top is, maar ga ik dat merken (zoals gezegd: geen competitieve fps)?
De andere twee monitors, vooral de predator, voldoen dan wel aan alle checkboxes, maar zijn die de extra 100-150,- echt waard? Benieuwd naar jullie meningen!
Ter referentie de verdere build van de pc tot nu toe:
Graag jullie advies bij de keuze voor een monitor!
Ik ben bezig met het uitzoeken van een nieuwe game pc (kom van een laptop) en heb hierbij uiteraard ook een leuke monitor nodig. Doel is om op 1440p op high quality settings een leuke framerate van rond de 100fps te behalen, ik doe geen fps in competitieverband dus veel meer lijkt me niet echt nodig. Zit te kijken naar 34" uwqhd monitors en ben tot de volgende shortlist gekomen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Monitoren | Acer Predator Z35P Zwart | € 699,- | € 699,- |
| 1 | Monitoren | Asus TUF Gaming VG35VQ Zwart | € 660,50 | € 660,50 |
| 1 | Monitoren | MSI Optix MAG341CQ Zwart | € 549,- | € 549,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.908,50 | ||
Qua prijs is de MSI natuurlijk erg aantrekkelijk. Beeldkwaliteit lijkt me hierbij prima. Je levert wel wat in op features maar daar is wel mee te leven (geen koptelefoonaansluiting - stop ik wel in mn pc zelf, niet in hoogte verstelbaar - leg er wel wat onder). Deze zou ook G-sync compatible moeten zijn, wat zijn jullie ervaringen daarmee? Verder komt bij het lezen van reviews vaak naar voren dat de reactietijd niet helemaal top is, maar ga ik dat merken (zoals gezegd: geen competitieve fps)?
De andere twee monitors, vooral de predator, voldoen dan wel aan alle checkboxes, maar zijn die de extra 100-150,- echt waard? Benieuwd naar jullie meningen!
Ter referentie de verdere build van de pc tot nu toe:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus Max | € 132,50 | € 132,50 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio | € 611,05 | € 611,05 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox MB520 RGB | € 62,- | € 62,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 69,99 | € 69,99 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 92,- | € 92,- |
| 1 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 1TB | € 126,- | € 126,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.416,41 | ||