Toon posts:

ombouw problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik mijn computer van een midi tower overgezet naar een bigtower en nou willen mijn processors alleen maar draaien op 400 Mhz (66 x6) inplaats van de normale 800 Mhz (133x 6) ik heb een abit vp6 moederboard wie kan mij helpen |:(

Verwijderd

Een bigtower ondersteund alleen een 66 mHz FSB! Wist je dat niet?

Nee.. je zal wel een jumper verkeerd hebben staan ofzo...

Verwijderd

De behuizing heeft idd nix te maken met de performance. Ik denk dus ook dat je per ongeluk een jumper oid hebt geraakt.
Loop alles eens goed na zou ik zeggen. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bij mijn weten geen jumpers omgezet dus weet ook niet waar ik eventueel zou moeten kijken suggestie welkom

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:32
zucht,
Men pak het moederbord boekje erbij.
Men zoekt in de manual waar het jumpertje zich zou moeten bevinden voor 133mhz.
Men vindt het jumpertje op het bord.
Zet het om of als het eraf gevallen is dan pakt men een nieuwe jumper.
En klaar.
Om alvast antwoord op je volgende vraag te geven.
Surf naar www.abit.com.tw en daar kan je de handleiding downloaden voor je moederbord.

[edit]
Deze vraagstelling heeft ook niks te maken met die hard overclocking , dus ik neem aan dat een modje hem wel verplaatst.
[edit]

Verwijderd

Mijn advies..
Kijk toch even alle jumpers na (met de handleiding van mamaplank erbij) of je echt niet "per ongeluk" er eentje hebt afgestoten/verplaatst
het veranderen van case zou namelijk echt NIET kunnen zorgen dat je pc langzamer loopt

Verwijderd

ow ja check ook ff of je niet per ongeluk bij het monteren ergens een kortsluiting hebt veroorzaakt op het mainboard (door verkeerde montage ofzo)

Lijkt onwaarschijnlijk..maar je weet het maar nooit :)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Heeft zo'n ding ook een softmenu is het bios :?
Lijkt idd of er een jumpertje afligt ,veschuiven lijk me zo moeilijk he met die pinnentjes :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Die gouden bussen waar je moederbord op rust kunnen een hoop rotzooi veroorzaken!!!

Check ff of je er toevallig niet 1tje hebt staan waar er nou net geen gat in je mobo zit!!!!!!!

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 augustus 2001 15:10 schreef Speedy-J het volgende:
Heeft zo'n ding ook een softmenu is het bios :?
inderdaad,maar als ik hem daar op 133 Mhz zet dan start hij windows niet op. ik heb gekeken voor een jumper maar kan er geen vinden die verkeerd staat of mist.

Verwijderd

hoe warm worden je procs op 800? kan wel in de BIOS op 800, toch?
misschien zit een van je koelers niet goed en wordt de boel te heet, en wat gebeurt er op 100Mhz?

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
"De behuizing heeft idd nix te maken met de performance."

Niet mee eens; Als jij een Tbird op 1.8 Ghz hebt lopen; dan wil je die niet naakt onder een gsm-mast plaatsen! :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Pagina: 1