Graag zou ik wat advies willen over het plaatsen van zonnepanelen. Ik zou dit op het platte dak wat makkelijk toegankelijk is zelf kunnen plaatsen.
Het aansluiten in de meterkast zou ik graag aan een prof over willen laten.
Situatie is als volgt:

Alle nummers 1 zijn pijpjes van 30 cm hoog. Nummers 2 zijn lichtkoepels. Nummer 3 is een schoorsteen van ongeveer 1 meter hoog. Nummer 4 is een pijpje van 60 cm hoog.
Mijn verbruik ligt op 4500kWh op dit moment. Er is een 3x 25 ampere aansluiting.
Er is een mogelijkheid om de panelen op het zuiden te leggen. Is dit handig? of is een oost/west opstelling verstandiger?
Hoeveel kWh is verstandig om te plaatsen met het oog op de toekomst?(minder gas meer stroom?)
Welk merk panelen icm met omvormer heeft jullie voorkeur?
Het aansluiten in de meterkast zou ik graag aan een prof over willen laten.
Situatie is als volgt:

Alle nummers 1 zijn pijpjes van 30 cm hoog. Nummers 2 zijn lichtkoepels. Nummer 3 is een schoorsteen van ongeveer 1 meter hoog. Nummer 4 is een pijpje van 60 cm hoog.
Mijn verbruik ligt op 4500kWh op dit moment. Er is een 3x 25 ampere aansluiting.
Er is een mogelijkheid om de panelen op het zuiden te leggen. Is dit handig? of is een oost/west opstelling verstandiger?
Hoeveel kWh is verstandig om te plaatsen met het oog op de toekomst?(minder gas meer stroom?)
Welk merk panelen icm met omvormer heeft jullie voorkeur?
[ Voor 4% gewijzigd door thomastvd op 13-11-2019 10:25 ]