Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strebor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-03 06:33
Ik gebruik de meest recente Safari, op mijn iPhone X, iPad Pro en mijn 2018 Macbook Pro. Alles up to date (OS en apps), geen rare instellingen (dus cookies mogen gewoon worden opgeslagen) en alles netjes in sync met iCloud.

Wanneer een website me vraagt of er cookies mogen worden geplaatst, accepteer ik het maar, en als even het kan limiteer ik de cookies tot de essentiële cookies, niet de tracking en reclame cookies.

Toch word ik om de haverklap gevraagd welke cookies er geplaatst mogen worden als ik een website herbezoek. Als de cookie instellingen dialog van de site doorloop, dan zie ik meestal dat ik alles al had ingesteld, en moet ik de juiste knop (opslaan, dus niet 'alles accepteren')

Als ik in mijn safari instellingen onder privacy kijk, dan zie ik keurig dat websites cookies mogen plaatsen, (ook caches, databases en local storage) en dat er al een cookie staat van de om cookie instellingen zeurende site. Eigenlijk om gek van te worden...

Heeft iemand enig idee waarom sites blijven vragen om cookie instellingen?

Voorbeelden van sites die dit doen:
iCulture.nl
fok.nl
nu.nl

Alle reacties

• david_again
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-08-2024
Staat het vinkje in Safari - Privacy - 'Prevent cross-site tracking' aan?

Ik denk dat dat mogelijk de oorzaak is.

[ Voor 23% gewijzigd door david_again op 14-11-2019 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strebor
Ja, die staat inderdaad aan. Ik zal eens kijken of het uitzetten van die optie het probleem verhelpt.

Keerzijde is natuurlijk dat ik juist niet wil dat sites me van de ene site naar de andere kunnen achtervolgen (al weet ik heus wel dat ze er vast wel een andere manier voor vinden).

Dus eigenlijk moet ik het cross site tracken toestaan, om duidelijk te maken dat ik dat helemaal niet wil. Hoe krom is dat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• david_again
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-08-2024
Exact mijn gevoel hierover, heel krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strebor
Cross site toestaan hielp niet... Ik krijg nog steeds zo nu en dan cookiemuren voor mijn snufferd op sites die ik bezoek. Ik vermoed dat ze cookies gebruiken met een date stamp en dat ze na een bepaalde tijd weer vragen wat ik wil (irritant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-06 21:24
Wis je regelmatig je geschiedenis toevallig? Of heb je van die opruimzooi geinstalleerd (cleanmymac, etc)

[ Voor 40% gewijzigd door Geronimous op 05-01-2020 12:40 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strebor
Nee, ik ben best wel captain default. Geen ‘hulp’ programma’s en ik wis mijn geschiedenis en cookies nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Strebor schreef op zondag 5 januari 2020 @ 22:26:
Nee, ik ben best wel captain default. Geen ‘hulp’ programma’s en ik wis mijn geschiedenis en cookies nooit.
Om jou misschien 'even' te helpen: Ik gebruik ook Safari over meerdere Apple devices én ik wordt inmiddels schijt ziek van de cookie-instellingen voor bijvoorbeeld tweakers.net (IS absoluut géén aanval op tweakers.net maar gewoon een voorbeeld waarbij ik meerdere platformen kan aanhalen!!).

Ik 'mag' als abonnee gelukkig alle advertenties op tweakers.net laten voor dat wat ze zijn en heb dat ook zó ingesteld staan maar als ik 'My-React' op GoT gebruik dan heb ik regelmatig/vaak dat het 'Active Topics' deel daar óók weer uitgeklapt is terwijl ik dat daar toch écht ingeklapt wens te hebben..... Stel ik 't weer in op 'ingeklapt' dan blijft 't voor een aantal sessies ook zo op alle devices maar ik kan er donder op zeggen dat ik dat instellen moet gaan herhalen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1