Laptop Asus N73s videokaart , vervagen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 552973

Topicstarter
Ik heb een Asus N73s Laptop, met een GeForce GT 540M videokaart.

Nu wil ik graag het spel Planet Zoo spelen, maar mijn graifsche kaart trekt dat niet. Spel kan ik starten maar blijf gewoon mijn eigen bureaublad zien. Muis cursor veranderd wel en ook hoor ik het geluid van het spel. Dus idd mijn grafische kaart (denk ik dan).

Heb trouwens zelf ook RAM geheugen uitgebreid tot 8GB.

Is er een mogelijkheid om wellicht de grafische kaart te vervangen? Of is er iets extern wat mogelijk is?

Iemand die de gouden tip heeft om het spel draaiend te krijgen op mijn laptop is ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 10:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Voor zover ik weet zit de videokaart vastgesoldeerd aan het moederbord in deze laptop. Vervangen gaat je in elk geval niet lukken.

Of het -niet starten- van het spel veroorzaakt wordt door de videokaart valt niet te bepalen, maar ook al zou hij wel starten vermoed ik dat zowel de CPU als de videokaart het er enorm zwaar mee zouden hebben. Zo zwaar dat het spel onspeelbaar zal zijn. De minimum eis voor Planet Zoo is dan ook een AMD Radeon R9 270X, een kaart welke ongegeneerd rondjes rent om de GT540m in je laptop (lees, ongeveer 10x zo snel zonder te overdrijven).

Ik vrees dat je, als je het draaiend wil krijgen, op zoek zal moeten naar een andere machine.

[ Voor 3% gewijzigd door Blaat op 13-11-2019 08:07 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-06 20:17
Idd, een gesoldeerde videokaart: YouTube: Asus N73 Siere Disassembly guide Zerlegen Fix Replacement Disassembl...

Helaas geen opties tot upgraden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 552973

Topicstarter
Is er een optie voor een externe videocard of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 10:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Anoniem: 552973 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:26:
Is er een optie voor een externe videocard of iets dergelijks?
Niet voor jouw laptop. Externe videokaarten hebben meer nodig dan een USB poort om van voldoende data voorzien te worden. De enige externe grafische kaarten (en behuizingen) die de moeite waard zijn werken middels Thunderbolt 3, iets wat jouw laptop simpelweg niet heeft.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-06 20:17
Is it possible? Yes. Is it recommended? No.

Zie: https://www.quora.com/Is-...ptop-via-the-USB-3-0-port

Wat @Blaat zegt :P

[ Voor 7% gewijzigd door Folke op 13-11-2019 09:57 ]

Pagina: 1